lunes, 13 de diciembre de 2010

Reclamamos que se licite de modo inmediato a redacción do proxecto da autovía A-76 e que Fomento asegure o seu financiamento


O mércores, ás 16.00 horas, na Comisión de Fomento do Congreso, debaterase unha Proposición non de Lei do Grupo Parlamentario Popular (GPP) na que se reivindica a licitación de modo inmediato da redacción do Proxecto de trazado e construción da autovía A-76 entre Ourense e Ponferrada, así como que Fomento inclúa esta infraestrutura como prioritaria na nova programación do Ministerio e, en consecuencia, que apareza debidamente financiada.

A Proposición non de Lei foi subscrita conxuntamente polos deputados nacionais do PP por Ourense e Lugo, Celso Delgado, Ana Belén Vázquez, Joaquín García Díez e Olga Igrexas; e do deputado nacional e alcalde de Ponferrada, Carlos López Riesco.

Recordo que, na actualidade, a comunicación viaria entre Ourense- Monforte de Lemos- Quiroga -A Rúa- O Barco de Valdeorras e Ponferrada realízase pola estrada nacional N-120, que, a pesar das recentes obras de ampliación mediante carriis de adiantamento, está moi saturada e non dá o servizo de calidade que merecen os cidadáns.

Desde o PP lamentamos que, a pesar da importancia desta infraestrutura, o Goberno dedicoulle nos últimos anos unhas consignacións orzamentarias ridículas, moitas das cales nin sequera executar. En 2007, por exemplo, o Executivo deixou sen executar 689.127,00 euros, é dicir, o 74,89% do orzamento consignado; e en 2008 consignáronse un total de 800.000 euros, pero o exercicio acabou con todos os investimentos perdidos. En 2009 dos 300.000 € consignados só se executaron 148.325 €.

Descoñecemos o nivel de execución en 2010 do 1.000.000 comprometido, aínda que nos tememos que a inmensa maioría desa partida quedará sen executar.

Subliño, ademais, que o Executivo de Zapatero non parece ter interese nesta importantísima infraestrutura, xa que no Proxecto de Lei de PGE para 2011 os socialistas consignaron para a A-76 tan só 154.100 euros (a saber 15.400 € en Ourense, 115.590 € en Lugo e 23.120 € en León), unhas cantidades exiguas que condenan a esta vía ao esquecemento.

Non estamos dispostos a que o Goberno socialista demore por máis tempo este proxecto, xa que o Ministerio de Fomento adxudicou o 22 de decembro de 2005 a redacción do estudo informativo a unha empresa de enxeñería e tardou case tres anos en que se aprobase provisionalmente o devandito estudo. Aínda hoxe está sen resolver a fase de resposta ás alegacións presentadas no trámite de información ao público, que se iniciou coa publicación no BOE de 5 de setembro de 2008.

Para o PP, a A-76 é imprescindible para a vertebración da Galicia interior e constitúe un terceiro acceso de gran capacidade desde Galicia facía Castela-León (ademais da A-6 e a A-52). Ademais, esta vía é de suma importancia para a comarca de Valdeorras e para o tráfico nesa zona, de gran movemento de lousa.

A PNL que defenderé o mércores é unha das consecuencias do grupo de traballo creado no Barco de Valdeorras o pasado 22 de xaneiro integrado polos deputados nacionais e senadores do PP por Ourense, Lugo e Ponferrada, así como polo vicepresidente da Deputación de Ourense e portavoz municipal do PP no Concello do Barco, Moisés Branco Paradelo, e o portavoz do PP en Monforte de Lemos, Manuel López Eiriz.

Recordo que estamos á espera de que o Ministerio de Medio Ambiente, Medio Rural e Mariño emita a preceptiva Declaración de Impacto Ambiental, que dará paso á aprobación definitiva do estudo informativo. Entón licitarase a contratación dunha asistencia técnica para a redacción do Proxecto de Trazado e Construción e, unha vez aprobado este, permitirá a correspondente licitación e adxudicación das obras.

José Blanco, no Senado o 9 de febreiro de 2010, dixo textualmente: “É indispensable a execución desta autovía. Neste sentido impulsamos os estudos informativos, que están pendentes do informe de impacto ambiental; e unha vez que se conclúan - por suposto durante este ano – os devanditos informes, licitaremos os proxectos que nos permitan seguir avanzando para poder no seu día licitar a obra.

Polo tanto, señoría, anúnciolle que durante este ano licitaremos os proxectos, que constitúen a fase previa á contratación da obra, e tamén lle anuncio que vou incluír esta obra no Plan de colaboración público-privada para tratar de garantir a súa execución e o seu desenvolvemento integramente, para que non teña atraso algún e para que dunha vez por todas póidase contar con ese terceiro acceso que é moi importante para a zona do Bierzo e tamén para Lugo e Ourense”

Pois ben, tan só resta medio mes para que finalice o ano e aínda carecemos da DIA, nada sabemos da licitación do proxecto e tampouco da inclusión desta autovía no Plan de colaboración público-privada.