Hoxe acudín á Sociedade Artística "La Troya" do barrio da Ponte para participar nun dos actos da súa semana cultural.
Presentaban a súa proposta sobre a integración ferroviaria do AVE en Ourense dous profesionais de recoñecido prestixio da nosa cidade, Manuel Martínez Rapela, enxeñeiro de obras públicas e Fernando Martínez Lamas, Arquitecto.
A súa intervención foi moi clarificadora.
Fixeron especial énfase na toma das primeiras decisións que son as relativas á accesibilidade á estación e a permeabilidade.
E deron cumprida resposta a moitas preguntas tanto sobre a súa proposta como sobre o estudo do grupo municipal.
Algunhas delas foron as seguintes:
¿PÓDESE SOTERRAR O TRAZADO DO AVE NA PONTE, DESDE O PUNTO DE VISTA TECNICO?
¿SERIA MÁIS CARA A OBRA DE SOTERRAMENTO QUE A CUBRICCIÓN PARCIAL?
Non, ou moi pouco mais (máximo 5 millóns mais)
¿ SE SE ADOPTASE AGORA A DECISIÓN DE SOTERRAR: SE RETRASARIA A TERMINACION?
Non. Hai que ter en conta que Fomento non ten nada feito, nin un proxecto que houbese que comezar de novo.
¿CANTO COSTARIA O SOTERRAMENTO DAS VIAS DESDE VELLE ATA A SAÍDA DE SANTIAGO?
Aproximadamente uns 35 millóns de €.
¿EN CANTO ESTIMA O ESTUDO MUNICIPAL O CUSTO DA PRAZA ELEVADA?
En 24,8 millóns de €
¿PÓDESE CONSIDERAR QUE A VARIANTE DE OURENSE E O NOVO VIADUTO SOBRE O MIÑO, COMO INTEGRACION DO AVE EN ORENSE?
Non. Estamos falando dun tramo mais entre Lubián e Ourense, e é de responsabilidade exclusiva do Ministerio de Fomento.
¿SUPÓN ALGUN INCONVENIENTE QUE SE TERMINE O ACCESO DESDE SANTIAGO, PARA O FUTURO SOTERRAMENTO?
Non.
Provisionalmente entrarían os trens en superficie e en ancho ibérico e despois desfaríanse as provisionalidades, como en varias cidades ás que chega o AVE.
Provisionalmente entrarían os trens en superficie e en ancho ibérico e despois desfaríanse as provisionalidades, como en varias cidades ás que chega o AVE.
¿EN CANTO ESTIMA O ESTUDO MUNICIPAL O CUSTO DA INTEGRACION?
Estímase en 79 millóns de €, incluído o edificio da estación e intermodalidade (autobuses), a praza, etc.