Hoxe difundín unha nota de prensa xa que mentres que o Ministerio de Fomento nega a Ourense o soterramento dos últimos mil oitocentos metros da súa integración ferroviaria, non dubida en recoñecerllo a outras cidades e vilas de España.
Resulta que son os mesmos protagonistas do “Non” a Ourense os que se prodigan xenerosos noutros lugares de España: o ministro José Blanco; o secretario de Estado, Víctor Morlán e o director xeral do ministerio Carlos Juárez.
En Ourense, sen argumentos técnicos ou económicos de peso, os socialistas desacreditan a maioritaria reivindicación cívica do soterramento expresada formalmente polos centenares de alegacións ao estudo informativo do proxecto de integración urbana, que esperan resposta desde outubro de 2009.
O PSOE intenta que a nosa cidade se conforme cun sucedáneo de integración, como un trágala, “ou o tomas ou o deixas”, e para iso Fomento conta coa triste e dolosa conivencia do grupo municipal de goberno PSOE-BNG, que decidiu baixar os brazos e non pelexar para conseguir o mellor para a nosa cidade desperdiciando unha oportunidade irrepetible de superar de modo efectivo a brecha ferroviaria no barrio da Ponte e liberar en superficie miles de metros en beneficio da sociedade para novos viarios, equipamentos, zonas verdes, deportivas, etc.
Mentres noutras cidades programáronse actuacións desde fai anos, ao amparo de protocolos asinados que encargaron estudos e consensuáronos, en Ourense, o Ministerio de Fomento e o Concello decidiron impor unha pésima solución, que desde logo non aceptamos por arbitraria.
E non estamos dispostos a aceptar a chantaxe que supón a argumentación de que defender a opción do soterramento implica demorar a chegada do AVE. Os socialistas obvian premeditadamente que son temas claramente independentes. Son numerosos os casos de cidades onde o AVE xa chegou ou chegará e nos que se executará a posteriori o soterramento: é o caso de Valladolid ou Palencia.
Para min que estudei as decisións de Fomento do presente mes, o agravio a Ourense é patente. O PP xa expuxo ao longo de varios meses soterramentos aprobados como o de Vigo, Palencia, Talavera, Murcia, Valladolid, Logroño, Lorca, Alacante, etc, pero é que só no que vai deste mes de marzo Fomento publicitou o seguinte na súa web oficial:
- CIDADES DO SUR DE MADRID: ALCORCÓN (187.000 habitantes), FUENLABRADA (198.000 habitantes), XETAFE (169.000 habitantes) e MÓSTOLES (206.000 habitantes)
O 1 de marzo de 2011 o ministro de Fomento, José Blanco, e os alcaldes de Alcorcón (PSOE), Fuenlabrada (PSOE), Xetafe (PSOE) e Móstoles (PP), asinaron un protocolo de colaboración para impulsar a integración ferroviaria das cidades do sur de Madrid.
En virtude deste acordo, o ministerio de José Blanco que nega o soterramento a Ourense comprométese a definir a integración ferroviaria das liñas de proximidade - sobre 15 km - nestas cidades, de acordo ao modelo de desenvolvemento urbano desexado polos respectivos concellos.
No estudo se contemplaran e definirán, en primeiro lugar, distintas alternativas (soterramentos, novos trazados, etc.) para a integración do ferrocarril nos municipios.
. IRÚN (60.000 habitantes)
O 11 de marzo o ministro de Fomento, José Blanco, e o Lehendakari, Patxi López, presidiron en Irún o acto de firma do protocolo para a integración ferroviaria neste municipio. O acordo foi rubricado tamén polo deputado xeral de Guipúzcoa, o alcalde de Irún (PSE), e o presidente de Adif.
A integración afectará a unhas 53 hectáreas en plena urbe, permitindo a xeración de novos espazos públicos. Así, estímase que tres cuartas partes do espazo liberado serán de uso público. Ademais, coa integración actuarase sobre a ampla barreira ferroviaria de 2,5 quilómetros que divide a cidade en dúas e cubriranse as zonas de vías situadas no centro da cidade.
. XAÉN (116.000 habitantes)
O 12 de marzo de 2011 o ministro de Fomento, José Blanco, presidiu en Xaén o acto de presentación da solución ferroviaria para a integración da liña de Alta Velocidade Madrid-Xaén na cidade.
A solución proposta nesta capital andaluza consiste na modificación de trazado na liña existente nos últimos dous quilómetros, con 750 metros de travesía soterrada que finaliza nunha nova estación intermodal. A proposta tamén contempla a ordenación da contorna da estación. A operación, cun custo estimado de 69 millóns de euros, foi proxectada no protocolo para a integración subscrito en 2008.
A nova travesía soterrada, que comezará tras o feixe de vías da estación, permitirá resolver os problemas de mobilidade transversal existentes, dotando de total permeabilidade ao espazo urbano. Sobre o trazado liberado, deseñarase un novo bulevar que dará continuidade, mediante viarias transversais, aos novos desenvolvementos urbanos previstos no PGOU de Xaén. Así mesmo, contémplanse novos espazos verdes, dotando a toda a operación dunha gran calidade ambiental.
. SAN FELIÚ DE LLOBREGAT (43.000 habitantes)
O 16 de marzo de 2011 o secretario de Estado de Planificación e Infraestruturas, Víctor Morlán, mantivo unha reunión coa alcaldesa de Sant Feliú (PSC), e o secretario de Territorio e Mobilidade da Generalitat, na que ratificou o compromiso que adquiriu o Ministerio de Fomento para o soterramento das vías da liña ferroviaria Sant Vicenç de Calders- Vilafranca do Penedés- Barcelona ao seu paso polo municipio de Sant Feliu de Llobregat, de 43.000 habitantes.
O proxecto está finalizado e pendente de aprobación para dar cumprimento aos compromisos adquiridos polo Ministerio de Fomento no protocolo asinado o 15 de xuño de 2006 entre o Ministerio de Fomento, a Generalitat de Cataluña e o Concello de Sant Feliu de Llobregat. De acordo con devandito protocolo o Ministerio financia o 50% do soterramento e o resto entre a Generalitat e o Concello.
Ademais, a Generalitat, a través da ATM, sufragará as obras de implantación do tranvía por un valor estimado de 18 millóns de euros. O proxecto atópase na súa fase final de redacción, sendo o orzamento base de licitación de 120,8 M€.
A actuación desenvólvese sobre unha lonxitude total de 2.955 metros, dos cales 1.545 son soterrados. Na avenida resultante do soterramento, a Generalitat, a través da Autoridade de Transporte Metropolitano (ATM), levará a cabo a execución do tranvía de 1.200 metros de lonxitude, ao longo da nova avenida, así como acometerá dúas novas estacións, unha delas con intercambio coa Estación de proximidade.
Durante as obras habilitarase unha estación provisional para non interromper o servizo ferroviario á poboación. A nova estación definitiva será soterrada e nun emprazamento moi próximo á existente na actualidade.
. LÉON (134.000 habitantes)
O pasado venres 18 de marzo de 2011 o ministro de Fomento, José Blanco, acompañado do alcalde de León (PSOE), presidiu a inauguración da nova estación ferroviaria da cidade.
A nova estación provisional - para a que o Goberno de España destinou preto de 13 millóns de euros (edificio, vías, plataformas, instalacións, etc) - forma parte dos traballos de integración da alta velocidade en León, que consisten na execución do corredor ferroviario definitivo de entrada. A integración do ferrocarril en León completarase co soterramento do trazado ferroviario ao seu paso polo centro urbano nunha lonxitude de 2.700 m e a construción dunha estación soterrada. Así mesmo, os traballos de integración permitirán o traslado de instalacións ferroviarias fose do centro urbano e a súa consecuente modernización.
A integración ferroviaria da alta velocidade tamén traerá consigo a construción do novo Centro de Regulación e Control (CRC), co que León se converterá no centro neurálxico do control de tráfico ferroviario de alta velocidade no cuadrante noroeste da Península.
O meu xuizo estes antecedentes evidencian a diferenza de trato que Fomento dá a Ourense respecto da que dá a outras cidades.
Instamos de novo a Fomento e ao Concello de Ourense a aceptar a proposta da Xunta de Galicia e proceder á realización dun estudo que permita definir, desde un punto de vista técnico e económico, a solución que debe levarse a cabo para facilitar a integración da nova estación intermodal e a infraestrutura ferroviaria anexa coa trama urbana de Ourense, contemplando o soterramento.
Este estudo previo deberá tamén analizar as fórmulas para liberar os terreos que actualmente ocupan as instalacións de Renfe Operador, trasladando devanditas instalacións a outra localización. Igualmente as partes deberían consensuar a solución técnica a desenvolver para a estación intermodal.