Como dei conta o 15 de abril comparecimos os representantes políticos ourensáns, lucenses e bercianos do Partido Popular en Monforte de Lemos ante os medios de comunicación para dar conta do tratado nunha reunión de traballo celebrada para analizar a situación do proxecto da autovía entre Ourense e Ponferrada, a A-76.
Sete días despois cegaba nun mitin a contestación do ministro José Blanco nas que entre outras inexactitudes dixo “que esta infraestrutura non pode licitarse por tramos” e que “a Xunta puxo dificultades e presentou alegacións para dificultar que se producise a declaración de impacto ambiental”.
Hoxe saímos novamente á palestra a medio dunha nota na que lamentamos que o ministro de Fomento, escúdese en mentiras e intente convencer aos ourensáns e lucenses de que non se pode licitar a redacción do proxecto da autovía A-76, ben integramente ou ben por tramos, cando hai exemplos máis que suficientes de que Fomento estao facendo noutros proxectos.
Aseguramos non estar dispostos a que o Goberno socialista demore por máis tempo a autovía A-76, o proxecto do terceiro acceso de gran capacidade desde Galicia facía Castela-León ademais da A-6 e a A-52, e recordamos que os problemas ambientais puntuais non poden paralizar o conxunto dunha autovía, xa que esta pode licitarse a pesar de todo ou ben facelo por tramos.
Por exemplo, a Autovía Santiago-Lugo (A-54) foise executando por tramos a pesar de que existía un problema ambiental en tres quilómetros na Serra do Careón.
Noutros moi recentes proxectos, o ministerio de José Blanco decidiu licitar a redacción dos proxectos construtivos a pesar da inexistencia de Declaración de Impacto Ambiental, coa finalidade de avanzar e acurtar prazos, como no caso da plataforma do tramo Taboadela-Ourense do AVE (17 quilómetros) ou a redacción do proxecto construtivo da plataforma do Eixo Atlántico de Alta Velocidade entre O Porriño e a fronteira portuguesa.
Para nós é evidente que o PSOE está dando un trato discriminatorio á A-76 por falta de vontade política, xa que, é certo que hai problemas nun punto moi concreto - Serra dá Enciña dá Lastra- dos 150 quilómetros da vía debido ao impacto ambiental do trazado, pero é perfectamente posible a nivel técnico licitar a redacción do proxecto ou dos proxectos en que se divida o trazado e ir avanzando e o único que o impide é que falta un compromiso real dos socialistas coas comarcas de Lemos e Valdeorras.
Recordamos ao ministro lucense de Fomento que o pasado 15 de decembro a Comisión de Fomento do Congreso dos Deputados aprobou unha Proposición non de Lei do GPP, que me tocou defender, na que se acordou instar ao Goberno a considerar prioritaria esta infraestrutura e a axilizar os trámites, en colaboración coa Xunta, para a aprobación inmediata do estudo informativo e a licitación dos proxectos de construción en que se divida o trazado, pero o Executivo socialista non cumpriu o mandato da Cámara Baixa.
Os socialistas votaron a favor desta iniciativa, na que se fala claramente da “ licitación dos proxectos de construción en que se divida o trazado”, é dicir, que o seu grupo político xa dá por feito que é posible licitar por tramos, pero é que el propio ministro no Senado, o 9 de febreiro de 2010, recoñeceu que isto é posible e falou de “licitar antes de que finalizase o ano os proxectos en que se divida o trazado”.
Pedímoslle a José Blanco que intente concentrar os seus esforzos na realización dos seus compromisos con Galicia en lugar de centralos tanto en intentar confundir aos galegos con mentiras e, neste sentido, recordámoslle tamén ao titular de Fomento que mentres si incluíu no Plan de financiamento público-privado a A-66 Benavente-Zamora non fixo o mesmo coa A-76, polo que agora non existe financiamento nin nos PGE nin en ningures.
Temos que subliñar a absoluta desatención cara á autovía A-76 que mantivo Fomento durante a presente Lexislatura, que únicamente ha bacheado algúns tramos da Nacional 120 e iso cando a insistencia veciñal foi xa insostible.