Trátase dos tramos Requejo-Túnel de Padornelo, Túnel do Cañizo (vía esquerda), Campobecerros-Portocamba e Portocamba-Cerdedelo.
- Requejo-Túnel de Padornelo (4,1 km)
Discorre polo termo municipal de Requejo, na provincia de Zamora. O proxecto contempla a construción neste tramo do viaduto dos Pedregales (880 m de lonxitude) e a execución do túnel de Requejo, de 2.405 m de lonxitude.
O tramo foi adxudicado á Unión Temporal de Empresas (UTE) integrada polas compañías Pontes e Calzadas Infraestruturas e Geotúnel. O prazo de execución é de 30 meses e o importe da adxudicación ascende a 68.676.449 euros (IVE incluído).
- Túnel do Cañizo - vía esquerda (5,6 km)
Discorre polos termos municipais da Mezquita e A Gudiña, ambos os situados na provincia de Ourense. O proxecto contempla a construción do túnel do Cañizo (vía esquerda), de 5.370 m de lonxitude.
O tramo, que conta cun prazo de execución de 32 meses, foi adxudicado á UTE composta por Assignia Infraestruturas, Copcisa e Velasco, e Obras e Servizos, por importe de 72.120.874 euros (IVE incluído).
- Campobecerros-Portocamba (4,2 km)
Discorre polos termos municipais de Castrelo do Val e Laza, ambos os situados na provincia de Ourense. O proxecto contempla a construción dos túneles de Portocamba (3.745 m de lonxitude) e un Posto de Banalización en Campobecerros.
O tramo foi adxudicado á UTE composta por Sacyr, Cavosa Obras e Proxectos, Río Vale Construción e Obra Pública, e Construcións Mariano López Navarro por un importe de 84.250.715 euros (IVE incluído), e conta cun prazo de execución de 30 meses.
- Portocamba-Cerdedelo (2,3 km)
Discorre polo termo municipal de Laza (Ourense). O proxecto contempla a construción dos túneles de Cerdedelo (1.700 m) e do viaduto de Teixeira (529 m).
O tramo foi adxudicado á UTE composta por Dragados, Tecsa Empresa Construtora, Sogeosa-Sociedade Xeral de Obras e Construcións e Obras Llorente, por un importe de 93.663.244 euros (IVE incluído), e conta cun prazo de execución de 35 meses.
Os catro tramos deseñáronse para dobre vía de alta velocidade en ancho internacional (1.435 mm) e os proxectos conteñen as actuacións necesarias para a execución das obras de infraestrutura, talles como movementos de terra, obras de drenaxe, estruturas, túnel, reposición dos servizos e servidumes afectadas, incluíndo as conexións transversais que aseguran a permeabilidade viaria da liña.
Trátase dunha excelente noticia que amosa o compromiso da ministra de Fomento, Ana Pastor coa conexión por Alta Velocidade entre Madrid e Galicia.
Decisión que temos que valorar aínda mais tendo en conta a pésima situación da economía nacional: 5,2 millóns de desempregados, un 49% de paro xuvenil, crise financieira de enorme magnitude e cun importante desequilibrio das contas públicas