Acabamos de coñecer unha excelente nova, que é que o Consello de Ministros autorizou ao Ministerio de Fomento, presidido por Ana Pastor, á licitación, a través de Adif, das obras de plataforma de catro tramos situados nas provincias de Zamora e Ourense, por importe conxunto de 927.407.469 euros (IVE nncluído).
Os tramos suman unha lonxitude total de 53,5 quilómetros, dos que algo máis dun 72% do seu trazado discorre en túneles. Os proxectos de construción de plataforma ferroviaria dos tramos obxecto dos 7 contratos en que subdividen os traballos están deseńados para unha velocidade de circulación máxima de 350 km/h en vía de alta velocidade de ancho internacional (1.435 mm).
Ademais, os contratos aprobados conteñen as actuacións necesarias para a execución das obras de infraestrutura, así como movementos de terra, obras de drenaxe, estruturas, túnel, reposición dos servizos e servidumes afectados, incluíndo as conexións transversais que aseguran a permeabilidade viaria da liña.
Túnel da Canda: que discorre polos termos municipais de Lubián (Zamora) e A Mezquita (Ourense) e conta cunha lonxitude total de 16,6 km, dos cales, 7,2 km pertencen á vía esquerda e 7,4 á dereita. O investimento aprobado para devandita infraestrutura ascende a un total de 254.889.016 euros, dividida en dous contratos de 124.066.928 euros (vía esquerda) e 130.822.088 euros (vía dereita).
Túnel do Espiño: discorre polos termos municipais da Gudiña e Vilariño de Conso, ambos na provincia de Ourense e ten unha lonxitude total de 16,3 km, dos que 8,1 pertencen á vía dereita e 8,2 á esquerda. O investimento aprobado para esta infraestrutura ascende a un total de 298.378.110 euros, dividida en dous contratos de 155.578.986 euros (vía esquerda) e 142.799.124 euros (vía dereita).
Tramo Vilariño-Campobecerros: discorre polos termos municipais de Castrelo do Val, A Gudiña e Vilariño de Conso, todos eles situados na provincia de Ourense. Conta cun orzamento de licitación de 246.721.499 (IVE Incluído), dividido en dous contratos de 126.292.910 euros (vía esquerda, de 7,9 quilómetros de lonxitude) e 120.428.589 euros (vía dereita, de 7 quilómetros de lonxitude).
Túnel de Prado: discorre polos termos municipais de Vilar de Barrio e Sarreaus, ambos os pertencentes á provincia de Ourense. O contrato de licitación aprobado para a construción de plataforma ferroviaria deste túnel céntrase na vía esquerda, de 7,6 km de lonxitude, e conta cun orzamento de 127.418.844 euros (IVE Incluído).
Estas decisións acreditan con feitos o compromiso do Goberno de España coa vertebración e a cohesión territorial por medio das infraestruturas, e tamén a eficacia, traballo e adicación do departamento que con tanto acerto dirixe a ministra Ana Pastor.