Esta
mañá o Consello de Ministros aprobou a remisión ás Cortes Xerais do Proxecto de
Lei de Garantía da Unidade de Mercado, unha vez superado o trámite de audiencia
pública, no que se recibiron un total de 37 observacións e 15 informes
preceptivos.
En
particular, solicitáronse informes da Comisión Nacional da Competencia,
Comisión Nacional de Entidades Locais, Consello Xeral do Poder Xudicial,
Consello Económico e Social, Consello de Consumidores e Usuarios, Axencia de
Protección de Datos, Avogacía Xeral do Estado e, finalmente, do Consello de
Estado, no ánimo de mellorar ao máximo posible todos os aspectos dunha das
principais reformas que leva adiante o Goberno.
Cabe destacar neste sentido que o Consello de Estado deu no escrito o seu
respaldo á norma desde o punto de vista constitucional e non realizou
observacións esenciais, aínda que fixo diversas propostas dirixidas a mellorar
a norma.
Resalar
igualmente que o Consello Europeo, nas suas Recomendacións a España no
procedemento do Semestre Europeo, tamén estableceu a necesidade de
"eliminar os múltiples obstáculos ao exercicio da actividade resultantes
da existencia de normas múltiples e superpostas establecidas polos distintos
niveis de Goberno".
A norma aprobada hoxe está dirixida a asegurar a libre circulación de bens e servizos por todo o territorio nacional, está inspirada no principio de licenza única e lexislación de orixe, que xa funcionan no Mercado Único europeo. Desta forma, calquera produto ou servizo producido ao amparo de calquera normativa autonómica poderá ser ofertado en todo o territorio nacional sen necesidade de trámite adicional.
A norma aprobada hoxe está dirixida a asegurar a libre circulación de bens e servizos por todo o territorio nacional, está inspirada no principio de licenza única e lexislación de orixe, que xa funcionan no Mercado Único europeo. Desta forma, calquera produto ou servizo producido ao amparo de calquera normativa autonómica poderá ser ofertado en todo o territorio nacional sen necesidade de trámite adicional.
Impacto económico:
De acordo cos estudos do Ministerio de
Economía e Competitividade, a aprobación desta Lei vai supoñer un aumento total
do PIB do 1,52 por 100 nun período de dez anos. O aumento sería,
aproximadamente, do 0,15 por 100 PIB anual os primeiros dez anos, en torno a
1.500 millóns de euros cada ano.
Unha vez
que se aprobe, os productores terán que pedir unha soa licenza, nunha
Comunidade Autónoma, e poderán comercializar os seus produtos en todo o país.
Os
prestadores de servizos terán tamén que pedir unha única licenza de actividade
e terán que atender, do mesmo xeito que ocorre en Europa, aos requisitos de
destino para exercer esa actividade.
O
establecemento deste principio de licenza única elimina na práctica o custo de
ter que someterse ata a dezasete regulaciones distintas para operar en España.
Principais aspectos de Lei:
1. Licenza única e lexislación de orixe:
- Calquera produto ou servizo producido ao amparo de calquera normativa autonómica poderá ser ofertado en calquera punto do territorio español sen necesidade de modificación ou trámite adicional.
- O
establecemento deste principio elimina de inmediato o custo de ter que someterse
a dezasete regulacións distintas para operar en España.
2. Restriccións ao sometemento de autorizacións e requisitos prohibidos.
. Se limitan os supostos nos que as Administracións Públicas poden someter a autorización o exercicio de actividades económicas.
. Se
prohibe a esixencia de requisitos baseados directa ou indirectamente no lugar
de residencia do operador.
3. Cooperación administrativa.
. Se
regulan mecanismos de cooperación entre Administracións Públicas para o
intercambio de información necesario entre as autoridades de orixe e de
destino.
4. Procedemento áxil de resolución de conflitos.
. Se lexitima
á futura Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia para recorrer en vía
contencioso-administrativa calquera acto que vulnere a unidade de mercado.
. A admisión a trámite de devandito recurso poderá significar a suspensión
automática do acto ou disposición recorridos.
. Se permite aos operadores solicitar a esta Comisión o recurso de actos ou
disposicións contrarias á unidade de mercado que lles afecten.
. Iso
implica que os operadores poderán obter a suspensión de sancións impostas ata
que non se pronuncie un órgano jurisdiccional evitando as perdas ocasionadas
por dilacións xudiciais.