Hoxe o presidente do Goberno, Mariano Rajoy, presidiu na Moncloa, xunto
ao presidente da República Francesa, François Hollande, a XXIII Cume
hispano-francesa, na que participaron varios ministros de ambos gobernos.
No comunicado conxunto emitido tralo cume destácase o seguinte:
Alta velocidade España-Francia.
España e Francia se congratulan, trala finalización da liña de alta velocidade
entre Barcelona e Figueras, que completa a conexión de alta velocidade
Madrid-Barcelona-Figueras-Fronteira francesa, da posta en marcha de novos
servizos internacionais entre España e Francia a partir do próximo día 15 de
decembro.
Trátase dun fito histórico na interconexión entre ambos países que profunda as
nosas excelentes relacións de veciñanza, achega aínda máis aos cidadáns
españois e franceses e facilita o intercambio de bens e servizos, abrindo deste
xeito unha nova perspectiva para o Ramal Mediterráneo do eixe ferroviario de
gran velocidade do suroeste de Europa contribuíndo dese xeito a impulsar o
desenvolvemento económico das rexións limítrofes de ambos países e destes no
seu conxunto e á integración europea.
Corredor Mediterráneo.
Neste mesmo marco, durante o ano 2013, España realizou importantes
avances no proxecto de implantación de ancho UIC desde Castellbisbal (Barcelona)
ata Valencia e Alacant. Neste ano, hanse licitado as obras en todo o itinerario
ata Valencia, co obxectivo de que poidan estar finalizadas no ano 2015. Así
mesmo, España traballa para que no horizonte de 2016 estean finalizadas as
obras ata Alacant, Murcia e Cartaxena.
En Francia, o eixe mediterráneo vén marcado polo comezo das obras de
circunvalación ferroviaria de Nimes e Montpellier, cuxa posta en servizo está
prevista en 2017, mentres que os estudos do proxecto da nova liña entre
Montpellier e Perpiñán proseguen.
Ramal Atlántico.
Ambos Estados tamén se congratulan da positiva evolución experimentada no Ramal
Atlántico deste eixo. Así, en territorio español seguen avanzando as obras da “Y
Vasca” e os traballos que permitirán implantar ancho mixto na liña convencional
ata a fronteira. De igual xeito, durante 2013 traballouse na redacción dos
estudos da nova liña entre Astigarraga e a fronteira francesa, que se someterán
a información pública de xeito coordinado co calendario previsto para os
estudos informativos da parte francesa.
En territorio francés confirmouse a perspectiva dunha nova liña entre Burdeos e
a fronteira. O tramo Burdeos-Dax desta nova liña será obxecto de información
pública no primeiro semestre de 2014, previa á declaración de utilidade
pública, co obxectivo da súa posta en servizo no horizonte de 2027. A segunda
fase estará constituída por unha nova liña entre Dax e a fronteira española, co
obxectivo de alcanzar a súa posta en servizo como moi tarde en 2032.
Os dous países acordan continuar mellorando a seguridade de os enlaces
transpirenaicos por estrada, especialmente sensibles en circunstancias meteorolóxicas
adversas, como o eixo Pau-Somport-Zaragoza, entre outros, sen que iso supoña
con todo un aumento da súa capacidade.
Así mesmo, recordan a importancia de establecer novos enlaces ferroviarios e marítimos co obxectivo de profundar no desenvolvemento dun sistema de transportes sosteible, seguro e respetuoso co medio ambiente.
Travesía de Gran Capacidade dos Pirineos.
Para iso, España e Francia reafirman a súa vontade de continuar o programa de
estudos previos relativos ao novo eixo ferroviario transpirenaico de gran
capacidade levados a cabo pola Agrupación Europea de Interese Económico
TGC-Pirineos constituída polos xestores de infraestructuras de ambos países
ADIF e RFF e se congratulan dos avances realizados neste ano, coa finalización
do Estudo de Fluxos de Mercancías e a licitación, no pasado mes de outubro, da
Análise territorial para a nova liña.
Reapertura da liña férrea Pau-Canfranc.
Tamén recoñecen a importancia de avanzar no estudo do proxecto de
reapertura da liña férrea Pau-Canfranc e proprán á Comunidade Autónoma de
Aragón e á rexión Aquitania a celebración dunha reunión do Grupo de traballo
cuadripartito durante o primeiro trimestre de 2014.
En canto aos novos enlaces marítimos e tendo en conta o éxito da autopista do
mar entre Xixón e Nantes-St Nazaire inaugurada en 2010, que captou un
importante volume de tráfico e converteuse nunha alternativa viable á estrada
para conectar ambos portos e as súas áreas de influencia, España e Francia
celebran os avances que se están producindo para a apertura dunha segunda
autopista do mar na súa fachada atlántica entre Vigo e Nantes-St Nazaire coa
posible conexión cara a Le Havre e Algeciras, mantendo o porto de Vigo como
punto de partida da autopista do mar en España.
Así mesmo, o pronunciamiento favorable da Comisión Intergubernamental
franco-española de Autopistas do Mar, reunida o 22 de novembro en París, achega
da posta en marcha e a explotación polo Grupo Suardiaz desta Autopista do Mar
constitúe un avance moi positivo deste proxecto recoñecido por ambos Estados. Á
vista destes avances, desexan que os actores implicados poñan en marcha esta
nova Autopista do Mar no máis breve prazo posible.
Os Ministros español e francés expresan igualmente o seu máximo interese en que
o proxecto desta Autopista do Mar, presentado co nome "Atlántica" á
última convocatoria do Programa Marco Polo, sexa seleccionado e aprobado, de
maneira que se logre finalmente a autorización de axuda estatal por parte da
Comisión Europea.
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta