Visito este domingo o Concello de Laza, en concreto a localidade de Cerdedelo, e chego ata o lugar onde se están executando unhas importantes obras da liña de alta velocidade Madrid-Galicia, en concreto as dos túneles de Cerdedelo-Prado e de O Corno -un para cada vía-, que discorren paralelos.
Adif iniciou en novembro de 2012 a excavación do túnel de Cerdedelo-Prado (vía esquerda) que se complementa co do Corno (vía dereita), cuxa excavación iniciouse en outubro de 2012.
Ambos tubos, un para cada vía, discorren paralelos e separados por unha distancia de 30 m entre eixes. Así mesmo, construiranse varias galerías de comunicación entre ambos, separadas 400 m entre si e cunha sección libre de 18 m2.
Ambos tubos, un para cada vía, discorren paralelos e separados por unha distancia de 30 m entre eixes. Así mesmo, construiranse varias galerías de comunicación entre ambos, separadas 400 m entre si e cunha sección libre de 18 m2.
O túnel de Cerdedelo-Prado terá unha lonxitude total de 8.574,44 m, dos cales 8.518 m serán excavados en mina (baixo terreo natural), mentres que en ambas bocas prevíronse estruturas en túnel artificial para mellorar a integración ambiental da obra.
O túnel, que terá unha sección de 52 m2, albergará no seu interior unha vía de ancho internacional (1.435 mm), así como beirarrúas a ambos os dous lados da mesma con fins de mantemento e evacuación.
O anel do túnel materializarase mediante revestimento de hormigón en masa, cun espesor mínimo de 30 cm, e estará dotado de sistemas de impermeabilización e drenaxe.
O anel do túnel materializarase mediante revestimento de hormigón en masa, cun espesor mínimo de 30 cm, e estará dotado de sistemas de impermeabilización e drenaxe.
A excavación realízase seguindo o denominado "novo método austriaco", en avances sucesivos de curta lonxitude (entre 1 e 4 m). Durante a primeira fase, de avance, se excava a metade superior (bóveda), o que permite abrir a sección superior do túnel para o acceso de maquinaria pesada. Posteriormente continúase coa segunda fase, denominada de esnaquiza ou excavación da parte inferior do túnel (contrabóveda).
As obras de plataforma do tramo Cerdedelo-Prado, de 8,9 km de lonxitude, supoñen un investimento de 104.477.107 euros (IVA incluído).
Ademais do túnel de Cerdedelo-Prado, o tramo inclúe dous viaductos paralelos (vías esquerda e dereita) de 246 m de lonxitude sobre o regato de Os Portos.
Ademais do túnel de Cerdedelo-Prado, o tramo inclúe dous viaductos paralelos (vías esquerda e dereita) de 246 m de lonxitude sobre o regato de Os Portos.
Unha obra magna e impresionante tanto desde o punto de vista técnico e orzamentario, que está acreditando a decidida actuación do goberno para que Galicia teña as merecidas e ansiadas infraestruturas ferroviarias de conexión coa Meseta, que fagan a nosa Comunidade máis accesible.
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta.
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta.