Onte
daba conta da visita da Ministra de Fomento, Ana Pastor ás obras de alta velocidade
na provincia de Ourense.
Hoxe traslado a este blog, parte da información que onte trasladaba nunha nota o Ministerio de Fomento sobre o estado das obras do tramo Olmedo-Ourense:
Ten 324 km de lonxitude, e se encontra actualmente en execución na LAV Madrid-Galicia.
Unha vez concluído, dará continuidade aos tramos xa en servizo Madrid-Olmedo (138 km) e Ourense-Santiago-A Coruña (149 km)
Á súa vez, o tramo Olmedo-Ourense pódese dividir en tres zonas diferenciadas:
. Olmedo-Zamora (95 km): plataforma finalizada. Superestrutura en fase avanzada de execución. Está previsto a sua posta en servicio no primeiro semestre de 2015.
. Zamora-Lubián (129 km): plataforma en execución.
. Lubián-Ourense (100 km): plataforma en execución.
Entre os viadutos, destaca pola súa lonxitude o de Arnoia (1.014 m), situado no subtramo Meamán-ponte Ambía. Grazas a esta estrutura, a plataforma ferroviaria salva o río Arnoia mediante un esvelto arco oxival de formigón, así como o cruzamento coa liña férrea convencional Zamora-A Coruña, este caso por medio de pilas tipo pórticos.
O tramo Lubián-Ourense,
de 100 km de lonxitude, é un dos máis complexos tecnicamente da LAV Madrid-Galicia,
e da rede española de alta velocidade, debido á accidentada orografía que
atravesa. Da súa complexidade tamén dá mostra o feito de que na súa execución
participan case medio centenar de empresas construtoras.
Neste
aspecto hai que destacar que, en case 60 km entre Lubián e Porto, o trazado se desenvolve mediante
dúas vías con plataformas independentes (vía dereita e esquerda), cunha
sucesión continua de túneles e viadutos.
Ambos os dous tubos, un para cada vía, discorrerán paralelos e separados por
unha distancia de 30 m entre eixes. Así mesmo, construiranse varias galerías de
comunicación entre ambos os dous, separadas 400 m entre si e cunha sección
libre de 18 m2.
Outros túneles bitubo (unha vía en cada tubo)
destacados pola súa lonxitude na provincia de Ourense son:
.
Túnel de Prado: 7.629 m en vía esquerda e 7.604 m en vía dereita. Discorre
polos termos municipais de Vilar
de Barrio e Saurreaus.
.
Túnel de A Canda:
de 7,3 km en
cada tubo, situado no límite entre as provincias de Zamora e Ourense.
.
Túnel de Bolaños:
de 6.800 metros (vía dereita) e 6.780 metros (vía esquerda). É o único escavado
con tuneladora.
Discorre polos termos municipais de Castrelo do
Val, A Gudiña e Vilariño de Conso.