De especial importancia
foi a aprobación no pasado Consello de Administración de Adif
Alta Velocidade do día 31 de xullo, da adxudicación do contrato de obras
de execución e mantemento das instalacións para a implantación do sistema de
protección do tren ERTMS (European
Rail Traffic Management System) no Eixo Atlántico, nos seus tramos A Coruña-Santiago e Santiago-Vigo.
O presuposto de
adxudicación é de 63.208.715,5 euros (IVE incluído), que se analiza en
37.537.355,5 euros para a instalación do sistema de seguridade e control do
tráfico, e 25.671.360 euros para o seu mantemento por un período de 20 anos.
Hai que sinalar que o contrato, que foi adxudicado á UTE composta polas empresas Alstom Transporte, Caf Signalling e Siemens Rail Automation, inclúe tamén a instalación do devandito sistema no ámbito da estación de Santiago de Compostela, dende a que se regulan as conexións do devandito Eixe Atlántico coa liña Ourense-Santiago. Esta actuación permitirá o enlace e continuidade do ERTMS instalado na referida liña Ourense-Santiago ata a mesma cidade compostelá.
Hai que sinalar que o contrato, que foi adxudicado á UTE composta polas empresas Alstom Transporte, Caf Signalling e Siemens Rail Automation, inclúe tamén a instalación do devandito sistema no ámbito da estación de Santiago de Compostela, dende a que se regulan as conexións do devandito Eixe Atlántico coa liña Ourense-Santiago. Esta actuación permitirá o enlace e continuidade do ERTMS instalado na referida liña Ourense-Santiago ata a mesma cidade compostelá.
Características do ERTMS
O Sistema Europeo de
Xestión de Tráfico ERTMS é un sistema de mando e
control de trens adoptado pola Unión Europea para equiparar todas as novas
liñas que se constrúan nos países que a compoñen. O obxectivo é que a
sinalización e as comunicacións entre vía e os equipos da bordo do tren sexan
compatibles en toda Europa e posibilítese a interoperabilidade das circulacións
ferroviarias entre os diversos estados da UE.
O ERTMS harmoniza basicamente dous tipos de tecnoloxías:
O ERTMS harmoniza basicamente dous tipos de tecnoloxías:
- O ETCS
(European Train Control System), no relativo á
sinalización (tanto na infraestrutura coma nos trens), achegando datos sobre a
velocidade máxima en cada punto ou distancia ata a próxima baliza, así como o
cálculo e a supervisión da velocidade de circulación do tren en cada momento.
- O GSM-R (Global System por Mobile Communications- Railways), un sistema de transmisión por raio de tecnoloxía GSM que utiliza frecuencias exclusivas para o ferrocarril. Encárgase de posibilitar as comunicacións entre o tren e os operadores do Centro de Control do Tráfico (CTC).
España conta coa maior implantación do sistema ERTMS nos países da UE. Máis de 2.000 km da rede ferroviaria española dispoñen xa deste sistema nos seus diferentes niveis.
- O GSM-R (Global System por Mobile Communications- Railways), un sistema de transmisión por raio de tecnoloxía GSM que utiliza frecuencias exclusivas para o ferrocarril. Encárgase de posibilitar as comunicacións entre o tren e os operadores do Centro de Control do Tráfico (CTC).
España conta coa maior implantación do sistema ERTMS nos países da UE. Máis de 2.000 km da rede ferroviaria española dispoñen xa deste sistema nos seus diferentes niveis.
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta