Percorro hoxe a bordo dun tren de probas, o tramo comprendido entre Olmedo (Valladolid) e Zamora da nova Liña de Alta Velocidade (LAV) Madrid-Galicia, correspondente ao Corredor Norte-Noroeste de Alta Velocidade.
Presidiu esta viaxe a ministra de Fomento, Ana Pastor, que supervisou o estado da infraestrutura, na que, unha vez concluídos os principais traballos, están a desenvolverse as probas necesarias para a súa posta en servizo, tras o preceptivo período de formación dos maquinistas.
A entrada en servizo do tramo Olmedo-Zamora, supón un investimento aproximado aproximado de 748,2 millóns de euros, e fará posible a próxima chegada da alta velocidade á capital zamorana, con reducións nos tempos de viaxe. Deste xeito, o traxecto entre Zamora e Madrid poderá cubrirse en ao redor de 1 hora e 30 minutos, fronte ás aproximadamente 2 horas actuais.
Presidiu esta viaxe a ministra de Fomento, Ana Pastor, que supervisou o estado da infraestrutura, na que, unha vez concluídos os principais traballos, están a desenvolverse as probas necesarias para a súa posta en servizo, tras o preceptivo período de formación dos maquinistas.
A entrada en servizo do tramo Olmedo-Zamora, supón un investimento aproximado aproximado de 748,2 millóns de euros, e fará posible a próxima chegada da alta velocidade á capital zamorana, con reducións nos tempos de viaxe. Deste xeito, o traxecto entre Zamora e Madrid poderá cubrirse en ao redor de 1 hora e 30 minutos, fronte ás aproximadamente 2 horas actuais.
Así mesmo, a apertura á explotación comercial deste novo tramo supoñerá un avance significativo na execución da nova conexión de alta velocidade entre Madrid e Galicia, na que en 2016 efectuaranse investimentos globais por valor de 1.077 millóns de euros. De feito, o traxecto Olmedo-Zamora é a primeira fase da conexión entre Olmedo e Ourense, e dá continuidade á LAV Madrid-Segovia-Valladolid cara ao Noroeste peninsular.
CARACTERÍSTICAS DO TRAMO OLMEDO-ZAMORA
Este tramo de alta velocidade, inscrito na LAV Madrid-Galicia, parte da LAV Madrid-Segovia-Valladolid, á altura de Olmedo. Ten unha lonxitude total de 99 km en ancho estándar ou UIC (1.435 mm) e está deseñado para circulacións de ata 350 km/h. Dispón de electrificación 2x25 kV 50 Hz en corrente alterna, sistemas de control de tráfico ERTMS e Asfa e sistema de comunicacións móbiles GSM-R.
O tramo Olmedo-Zamora está dividido á súa vez noutros cinco subtramos que percorren as poboacións de Pozal de Galiñas, Villaverde de Medina e Villafranca de Douro, na provincia de Valladolid, e Coreses, na provincia de Zamora.
O trazado inclúe 15 viadutos, dous pérgolas, os PAET de Medina e Toro (Zamora), unha nova estación en Medina del Campo e a adaptación da xa existente en Zamora.
Entre os puntos singulares do trazado destacan os viadutos sobre o río Trabancos (874 m), arroio Pitanza (820 m) e río Douro (620 m).
ADAPTACIÓN DA ESTACIÓN DE ZAMORA
As actuacións realizadas por Adif Alta Velocidade na estación de Zamora supuxeron un investimento aproximado de 35,6 millóns de euros, executándose traballos de plataforma para vía dobre ao longo de 2.880 m de lonxitude na zona da propia terminal, e efectuado unha reordenación completa da praia de vías, coexistindo as vías de alta velocidade e as correspondentes á liña de ancho convencional Medina-Zamora-A Coruña.
Tamén se construíron tres plataformas con pasos inferiores e marquesiñas, unha nave de mantemento e un novo enclavamiento electrónico de rede convencional, así como a instalación de ascensores, sistemas de información e iluminación.
Como parte da integración da alta velocidade na cidade de Zamora, atópanse ademais as obras correspondentes á adecuación e remodelación do edificio.
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta