lunes, 25 de enero de 2016

Visitando o Túnel de Bolaños, da liña de AVE a Galicia

Esta mañá participo na visita que a ministra de Fomento en funcións, Ana Pastor, realizou ás obras de execución da Liña de Alta Velocidade (LAV) Madrid-Galicia ao seu paso polas provincia de Ourense.

Durante o percorrido, a ministra comprobou a evolución das traballos e o seu avance conforme ao ritmo previsto, así como o estado de execución dalgunhas das principais estruturas localizadas no tramo da LAV que cruza a provincia de Ourense e de Zamora, e cuxa conclusión permitirá completar a conexión Madrid-Galicia no horizonte de 2018.

A obra visitada en Ourense foi a do túnel de Bolaños, que se integra no tramo comprendido entre Lubián e Ourense, de 100 km de lonxitude.

Este túnel pertence ao subtramo Vilariño-Campobecerros (VI), e ten unha lonxitude de 6.769 m de lonxitude e atópase situado nos termos municipais de Castrelo do Val e Vilariño de Conso, situados na provincia de Ourense. Adif xa finalizou a construción do túnel de Bolaños na súa vía dereita, que discorre en paralelo.

Hai que destacar que este subtramo é o único que se constrúe actualmente con tuneladora. O túnel terminarase cun falso túnel construído ao descuberto en cada un dos seus extremos, con integración ambiental dos emboquilles.

O contrato tamén inclúe a construción de varias galerías de comunicación entre os túneles de vía dereita e vía esquerda, separadas entre si aproximadamente 400 m e cunha sección duns 18 m2.

Despois desta visita, a ministra visitou o subtramo Cernadilla-Pedralba de la Pradería, na provincia de Zamora, dentro do tramo Zamora-Pedralba de la Pradería, de 111 km de lonxitude.

Este subtramo ten unha lonxitude de 19,1 km e discorre polos termos municipais de Cernadilla, Asturianos, Palacios de Sanabria, Robleda-Cervantes, Puebla de Sanabria e Pedralba de la Pradería, todos eles na provincia de Zamora.

As principais estruturas deste subtramo son os viadutos de Palacios, de 419 m de lonxitude, que cruza o val do arroio do Porto e unha pequena estrada cara ao encoro de Cernadilla, e de Poboa-Leste, de 756 m, viaduto que resolve o cruzamento sobre o río Tera á altura da cola do encoro de Cernadilla; e os túneles de Otero, de 1.160 m, e de Pobóaa, de 1.498,5 m de lonxitude.

Tramo Lubián-Ourense

O tramo Lubián-Ourense é un dos máis complexos tecnicamente da LAV Madrid-Galicia, e da rede española de alta velocidade, debido á accidentada orografía que atravesa. Da súa complexidade tamén dá mostra o feito de que na súa execución participan case medio centenar de empresas construtoras, o que esixe un gran esforzo de coordinación.

Neste aspecto hai que destacar que, en case 60 km entre Lubián e Porto, o trazado desenvólvese mediante dúas vías con plataformas independentes (vía dereita e esquerda), cunha sucesión continua de túneles e viadutos.

Entre os túneles do tramo destacan pola súa lonxitude os de Ou Corno, de 8,5 km, no termo municipal de Laza (Ourense); o de Prado, de 7.629 m en vía esquerda e 7.604 m en vía dereita, que discorre polos termos municipais de Vilar de Barrio e Saurreaus, e o túnel da Canda: de 7,3 km en cada tubo, situado no límite entre as provincias de Zamora e Ourense.

Entre Lubián e Taboadela finalizouse o tramo Miamán-Ponche Ambía de 6,7 km, atopándose os restantes 18 subtramos en fase avanzada de execución. Todos os túneles entre Taboadela e Ourense atópanse en execución ou finalizados na súa fase de plataforma.

Entre os viadutos, destaca pola súa lonxitude o de Arnoia (1.014 m), situado no subtramo Miamán-Ponte Ambía. Grazas a esta estrutura, a plataforma ferroviaria salva o río Arnoia mediante un esvelto arco ojival de formigón, así como o cruzamento coa liña férrea convencional Zamora-A Coruña, este caso por medio de pilas tipo pórticos.

Ademais, atópase en fase de redacción de proxecto o tramo Taboadela-Ourense, que supoñerá a integración da alta velocidade na capital ourensá.

Tramo Zamora-Pedralba de la Pradería-Lubián

Este tramo dividiuse para a súa construción en 9 subtramos, un deles en fase de redacción de proxecto (Acondicionamento do Túnel de Padornelo existente na actualidade, de 7,3 km).

As obras de plataforma deste tramo atópanse en fase avanzada de execución. Así mesmo, tamén está en fase de redacción de proxecto a nova estación de Poboa de Sanabria.

Entre as estruturas singulares proxectadas para o tramo destacan pola súa lonxitude o viaduto de Requejo, de 2.079 m, e o novo Túnel de Padornelo, de 6.407 m.

Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es 
Recibirá resposta