Onte nun programa
de televisión española, o ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, foi entrevistado sobre cuestións do seu departamento. Falou da necesidade de que Fomento sexa cada día máis eficiente co diñeiro público. E neste contexto fixo unha reflexión
sobre a proxectada variante exterior de alta velocidade de Ourense: “se por catro minutos
de viaxe merece a pena destinar 600 millóns de euros ou se é mellor empregar
ese investimento noutro fin” engadindo que o “debate centrouse máis en canto
diñeiro hai que investir e menos en termos de tempos de viaxe”
Estas manifestacións
xeraron unha forte reacción nos medios de comunicación de toda Galicia, ao
entenderse que se estaba cuestionando
esta variante ferroviaria.
No meu caso fixen
unhas declaracións que foron recollidas no diario La Región, nas que sostiven
que a variante exterior "é necesaria como todos os quilómetros da
conexión, e que é ademais sustentable economicamente e funcionalmente, e que se
defende con argumentos". Lembrei ademais que o proxecto xorde do consenso
alcanzado en 2013 entre todas as administracións e que nos últimos realizáronse
diferentes avances para a súa licitación. E engadín que "entendería unha solución temporal
mentres non se finaliza, pero outra cousa é que se converta en
definitiva".
Hoxe pola tarde desde o Ministerio de Fomento remitiuse unha
nota que literalmente di:
“O ministro de
Fomento, Íñigo da Serna reitera o
compromiso do Ministerio de Fomento coa alta velocidade a Galicia. Este
compromiso concrétase na vontade do Ministerio de axilizar todas as obras para
que Galicia poida estar conectada por alta velocidade co resto de España no
menor prazo posible.
Neste sentido, o
Ministerio deu xa os primeiros pasos para desbloquear algúns dos tramos craves
na conexión coa Meseta, que estaban parados por problemas técnicos, e cuxa continuación
das obras permitirá dar un novo impulso a esta infraestrutura, clave para a vertebración
e para a mellora da competitividade de España.
Fomento mantén
tamén o compromiso de que a alta velocidade chegue a Ourense, tal e como estaba
previsto, a través da denominada variante exterior, que uniría Taboadela con
Ourense, e que nestes momentos atópase en fase de estudo ambiental.
O Ministerio quere
aclarar deste xeito as dúbidas que se suscitaron no marco da reflexión de
carácter xeral para buscar solucións que permitan anticipar a chegada da alta
velocidade ás principais capitais españolas. En todo caso, a variante exterior
deOurense está contemplada dentro dos proxectos que este Ministerio ten
previsto executar.
O obxectivo do
Ministerio é trasladar aos cidadáns no menor prazo posible a mellora da
calidade do servizo que supón contar cun ferrocarril moderno, sen renunciar en
ningún caso aos compromisos adquiridos.”
Celebro este comunicado que ratifica o compromiso coa variante exterior de Ourense, e agradezo ao ministro que aclarase as suas declaracións.
Recibirá resposta