Intervín na primeira mesa
redonda do Congreso, titulada "O estado das necesidades lexislativas para
que os drons voen as cidades", que foi moderada por Richard Vinuesa uno
dos máximos referentes no sector do dron aéreo a nivel mundial, CEO e consultor
de prestixio, así como editor en "Le Journal du Drone" e cofundador e
vicepresidente de ERSA (European Rotor Sports Asosciation).
Na mesa tamén estiveron como
relatores, Javier González Sánchez, técnico da unidade de RPA´s da Axencia
Estatal de Seguridade Aérea (AESA), Antonio Sousa Lamas, formador e experto
lexislativo, Salvador Bellver Escrihuela, avogado e presidente da Asociación
española de drons (AEDRON) e David Gutiérrez Torres, un dos youtubers de
prestixio no sector e propietario da canle de youtube DGDrones.
Na miña intervención dixen
que o mercado dos RPAS ofrece unha oportunidade real para fomentar a creación
de emprego e será unha fonte de innovación e de crecemento económico durante os
anos vindeiros, e simultaneamente supón novos retos relacionados coa seguridade
operacional e física e co respecto aos dereitos dos cidadáns que deben ser
resoltos antes de que os RPAS poidan ser usados a gran escala nunha contorna
civil.
Falei de que a falta de
normativas harmonizadas en Europa e de tecnoloxías validadas constitúe o
principal obstáculo para a apertura do mercado dos RPAS no espazo aéreo non
segregado europeo. E que a industria reclama a adopción de medidas urxentes
para o establecemento dun marco regulamentario capacitador para os RPAS.
Aludín a un recente ditame do
Comité Europeo das Rexións (CDR) que considera que existe un gran potencial
para a utilización dos drons a nivel local e rexional, especialmente nas zonas
menos poboadas de Europa, e que apoia o propósito de colocar a Europa nunha
posición de liderado no desenvolvemento e a aplicación desta tecnoloxía.
E que considera que está
previsto que o número e a gama de servizos baseados en drons aumenten
considerablemente en beneficio das empresas e os cidadáns, pero este incremento
tamén significa que deben terse en conta e abordarse aspectos como a seguridade
no aire e en terra, a protección da privacidade, a responsabilidade, a
regulación do uso do espectro radioeléctrico e a aceptación pública.
Dixen que por iso, o CDR
avoga por un Regulamento europeo xeneral harmonizado que cubra todas as
utilizacións dos drons, baseado no risco e que teña en conta o principio de
subsidiariedad, e fai fincapé na necesidade dun diálogo entre a AESA, que ten a
tarefa de elaborar un Regulamento de base, e os axentes pertinentes a escala
nacional, rexional e local nos Estados membros.
Aludín ao Real Decreto-lei
8/2014, tramitado logo como Lei 18/2014, que estableceu un marco regulatorio
temporal para atender determinadas actividades (traballos técnicos ou
científicos, voos de proba de produción, ou de mantemento e demostración).
E que se traballa nun novo
marco normativo que se proxecta para substituír á norma temporal actual para
facilitar o desenvolvemento pleno do sector así como garantir a seguridade das
persoas e dos bens na utilización desas aeronaves. Dixen que o proxecto de RD
está a ter unha tramitación longa debido á complexidade técnica e xurídica
desta nova actividade.
E que actualmente esta
proposta de RD atópase en fase de informe por parte dos Ministerios, para que
proximamente envíese ao Consello de Estado. Afirmei que estamos ante un asunto
complexo e que dado o novo impacto do uso de drons sobre ámbitos como a
seguridade, a actividade económica ou a protección de datos, así como a
previsible e acelerada evolución tecnolóxica destas aeronaves, constituíuse en decembro
de 2015 un grupo de traballo interministerial para concertar iniciativas que
coordina a Dirección Xeral de Aviación Civil, ao que asisten representantes dos
Ministerios do Interior, Economía e Competitividade, Industria Enerxía e
Turismo, Fomento e da Axencia Española de Protección de Datos.
Finalmente dixen que no
Congreso dos Deputados estamos atentos ás necesidades normativas do sector e
que por iso o pasado 18 de outubro de 2016 viuse na Comisión de Fomento unha
Proposición non de Lei sobre o “desenvolvemento da regulación das actividades
nas que interveñen aeronaves tripuladas por control remoto”, do Grupo
Parlamentario Popular que foi finalmente aprobada con modificacións, e no
seguinte texto:
"O Congreso dos
Deputados insta o Goberno a aprobar as disposicións normativas necesarias que
actualicen a actual regulación das operacións nas que interveñen aeronaves
tripuladas por control remoto, a fin de facilitar o crecemento dun sector
económico emerxente, con amplas posibilidades de desenvolvemento, nas necesarias
condicións de seguridade e privacidade para as persoas, os bens e as cousas.
Así mesmo, farase especial
fincapé en:
- Fomentar a participación da
industria das aeronaves pilotadas por control remoto e daqueles sectores que
aborden a súa aplicación civil e comercial na elaboración das normas que sexan
de aplicación.
- Participar das decisións
que se tomen respecto desta materia no ámbito da Unión Europea e, máis en
concreto, nas iniciativas que neste sentido sexan promovidas pola Axencia
Europea para a Seguridade da Aviación.
- Fomentar a coordinación
entre as Administracións co fin de velar pola seguridade das operacións
aeronáuticas, a seguridade das persoas e a súa privacidade.
- Velar por que a Axencia
Estatal de Seguridade Aérea conte cos medios e recursos humanos e económicos
suficientes para o desenvolvemento das novas disposicións normativas.
- As novas disposicións normativas
necesitarán un período de consulta e posterior debate cos distintos Grupos
Parlamentarios."
Tiven a oportunidade de saudar ao conselleiro de Economía,
Emprego e Industria, Francisco Conde, que visitou o Congreso que calificou o evento
como “unha magnífica oportunidade para seguir sumando nun proxecto no que
Galicia quere apostar polo desenvolvemento dos avións non tripulados desde o
punto de vista industrial, tecnolóxico e innovador”
O conselleiro explicou que a comunidade conta, no ámbito
aeronáutico, cun “triángulo” que traballa de xeito coordinado composto por tres
vértices: o grado de Enxeñería Aeroespacial de Ourense, o Centro de Innovación
Aeroespacial de Nigrán e o polo tecnolóxico e industrial de Rozas. “O obxectivo
claro é a creación de emprego cualificado e o posicionamento da comunidade
desde o punto de vista da innovación e da industria”, asegurou.
Neste sentido, tal e como explicou, xa se están vendo os
primeiros resultados en Rozas, onde o Goberno galego está a realizar un
investimento de 150 millóns de euros en colaboración con Indra e Inaer.
Dixo que “Galicia estase
a posicionar á vangarda dun sector importante e de potencial que supón unha
oportunidade para o tecido produtivo galego, as universidades e os centros
tecnolóxicos”, subliñou e engadiu que durante tres días Ourense será a capital
dos avións non tripulados con mesas redondas e relatorios sobre temas como
lexislación, seguridade, proxectos destacados en campos como a agricultura, a
prevención de incendios ou o naval e cunha parte lúdica. “Este congreso vai
permitir achegar este sector aos máis novos para que teñan un primeiro
coñecemento de cara a onde van as profesións do futuro, á vez que as familias
desfrutan de diferentes actividades”, afirmou ao tempo que indicou que a Xunta
estará atenta a todas as relatorios porque permitirán ter “unha visión de
futuro sobre cara a onde temos que traballar”.
A miña felicitación ao presidente da Asociación Galega de Graduados e Enxeñeiros de Telecomunicación, José Manuel Martínez, pola organización que sen dúbida culminará en éxito e propiciará novas edicións.
Se desexa ver a miña intervención (do minuto 1 ao 9) e a dos demáis ponentes, pode facelo premendo este link:
https://www.youtube.com/watch?v=DpZl6gu_pWw
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta