Hoxe en
Santiago de Compostela, o presidente da Xunta e o ministro de Fomento
mantiveron unha reunión de seguimento das infraestruturas pendentes en Galicia que se enmarca
dentro do compromiso de Íñigo de la Serna de realizar visitas trimestrais a
Galicia para facer seguimento das obras pendentes na Comunidade, e de xeito
especial da alta velocidade.
Nela puxeron en
valor que todos os treitos pendentes do AVE a Galicia atascados polo bloqueo
político do pasado ano xa están en execución, o que permitirá cumprir o calendario
comprometido polo Goberno central.
O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo dixo que “na
política do espectáculo, a seriedade é un elemento atribuído ao pasado, pero na
política útil é un gran valor”, expuxo, e agradeceu que o titular de Fomento
cumpra a palabra dada e siga facendo esta avaliación periódica porque facilita
“unha relación de seguridade e confianza”.
Consciente
das “dificultades técnicas, administrativas e políticas”, Feijóo destacou a
importancia de que se desatascaran todos os treitos da liña ferroviaria. Para
ilustralo, remarcou o feito de que esta conexión sexa a única na que non houbo
ningunha rescisión de contrato posto que isto é o que garante o obxectivo de
que en 2019 o AVE galego estea en probas, tal e como se prometeu desde o
Executivo estatal.
Máis alá da
entrada da alta velocidade en Galicia, o presidente da Xunta tamén recoñeceu
outros importantes compromisos nas conexións internas. No caso do AVE a Lugo,
aplaudiu a decisión de Fomento de licitar as obras naqueles treitos que non
supoñen novo trazado e nos que é posible aproveitar a declaración de impacto
ambiental xa existente, mentres de xeito paralelo se tramitan os treitos de
nova variante, posto que isto facilita a diminución dos tempos de conexión.
Respecto a
Ferrol, a outra cidade -ademais de Lugo- que non dispón de alta velocidade,
Feijóo e o ministro coincidiron na necesidade de adecuar as vías actuais e
executar pequenas variantes para acurtar os tempos entre esta cidade e A Coruña
e Santiago. Así mesmo, tamén confirmaron avances na tramitación da variante de
Taboadela en Ourense e na entrada do AVE a esta cidade pola liña actual mentres
non se remata a nova, así como á variante de Cerdedo para a entrada do AVE en
Vigo, actualmente en fase de alegacións.
Estacións intermodais
O presidente da Xunta tamén puxo o acento nos pasos dados para impulsar as
estacións intermodais, dentro do obxectivo de que poidan entrar en
funcionamento ao mesmo tempo que se remate a conexión de alta velocidade á
Meseta. Así, subliñou que as de Vigo, A Coruña e Santiago está moi adiantadas
e, no caso da Coruña, agardou que o Concello poida fixar un criterio claro
sobre as características básicas do proxecto coa fin de poder avanzar na
tramitación administrativa aínda pendente.
AP-9
Outro dos asuntos abordados no encontro é o que ten que ver coa xestión da
AP-9, respecto ao que o presidente da Xunta puxo en valor que o Goberno central
aceptara asumir a totalidade das bonificacións das peaxes de Rande e A Barcala.
Esta decisión, materializada nun Real Decreto aprobado o pasado venres en
Consejo de Ministros, vai a permitir que Galicia se libere dun compromiso que
lle supuxo arredor de 60 millóns de euros nos últimos anos e, o que é máis
importante, que deixe de pagar máis de 400 millóns de euros ata a fin da
concesión.
Feijóo
agradeceulle esta intervención tanto ao ministro como ao presidente do Goberno,
Mariano Rajoy, consciente de que é “unha excepción en España”, así como a
creación dunha comisión de seguimento para que Galicia poida participar e
opinar nos asuntos relacionados con esta autoestrada. Con todo, o presidente da
Xunta engadiu que Galicia “non vai a renunciar á transferencia solicitada da
AP-9”.
Pese a que se mostrou consciente da tensión territorial que hai actualmente en
España e comprendeu a prudencia coa que debe traballar o Goberno central no
momento político actual, volveu recordarlle ao ministro que na Comunidade
galega existe unanimidade absoluta respecto a este asunto. “Do mesmo xeito que
é xusto solicitar o traspaso desta estrada, tamén é xusto recoñecerlle ao
ministro e ao presidente do Goberno todo o que fixeron en moi poucos meses”, dixo
a modo de resumen.
Tanto no relativo á alta velocidade como a outras infraestruturas pendentes, o
presidente da Xunta considerou positivo que Galicia sexa a segunda comunidade
con máis investimento por habitante de toda España, pero insistiu en que o máis
importante é que haxa un alto nivel de execución. Neste senso, apuntou que o
seguimento trimestral que se está a facer entre a Xunta e o Ministerio de
Fomento fai prever para este ano un nivel de execución moi superior ao de
exercicios pasados.
Infraestruturas viarias
Non en van, o ministro fixo un repaso exhaustivo por todas as infraestruturas
actualmente en marcha en Galicia, “a comunidade con máis infraestruturas
abertas en toda España”, tal e como enfatizou Feijóo. Entre elas, figura a
Autovía Santiago-Lugo, que xa está ao 60 % de execución e cuxo tramo Palas de
Rei-Melide ve iniciadas as obras precisamente hoxe. Ademais, o ministro
comprometeuse a que o único treito pendente, o de Melide-Arzúa, que estará en
obras antes de que acabe o ano.
No capítulo
de infraestruturas viarias, de la Serna tamén renovou o seu compromiso con
outros proxectos, como a ampliación da AP-9. Neste punto, referiuse por exemplo
ás obras na Ponte de Rande, que -segundo dixo- están a un 70 % de execución e,
atendendo á petición do presidente autonómico, preveu complementalas con
pantallas acústicas e visuais que reduzan o impacto desta infraestrutura na
cidade.
Igualmente,
tamén mencionou o acondicionamento da rotonda de Conxo en Santiago (actualmente
en redacción do proxecto), o enlace á Cidade da Cultura (xa en licitación), a
ampliación da avenida Alfonso Molina na Coruña (en información pública) ou a
Autovía Lugo-Ourense (executada nun 40 %).
Tamén se
referiu á variante de Monforte na A-76 (co compromiso de licitala no último
trimestre deste ano), aos avances dos tramos da A-74 entre Barreiros e Foz e
entre Foz e Burela, e mostrou interese por axilizar a Variante Norte de
Ourense. Por último, Feijóo e o ministro abordaron outros asuntos máis
puntuais, como unha posible solución para evitar os cortes por néboa na A-8,
mediante un proxecto que se vai ensaiar proximamente.
Plan de
Vivenda
Na visita, Feijóo e de la Serna tamén aproveitaron para asinar a prórroga do
Plan estatal de Fomento do alugueiro, a rehabilitación edificatoria e a
rexeneración e renovación urbanas 2013-2016, un acordo que vai a permitir sumar
outros 20 millóns de euros en materia de vivenda.
En
concreto, a través dos distintos programas, este Plan traducirase en axudas a
vivenda para preto de 4.500 familias galegas e suporá unha importante achega
para a Estratexia de Rehabilitación que ten en marcha o Goberno galego, con
programas e medidas pioneiras, e que nos leva a destinar neste exercicio un
total de 40 millóns de euros para axudar a 6.500 familias a reformar a súa
vivenda.
Con todo,
Feijóo asegurou que sería mellor poder autorizar unha nova planificación, en
lugar dunha prórroga. “unha vez máis atopámonos de fronte coas consecuencias
dun ano de parálise política, que impediu desenvolver durante o pasado exercicio
ese traballo administrativo porque España non tiña un Goberno con plenas
capacidades executivas”, apuntou.
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta