Presido esta tarde a Comisión de Fomento na que compareceu o ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, a petición propia e dos grupos Socialista, Unidos Podemos-En Comú Podem-En Marea, Cidadáns e Esquerra Republicana para dar conta das medidas adoptadas en relación co aeroporto de Barcelona- El Prat e para informar sobre a situación vivida no devandito aeroporto este mes de agosto.
Polo Grupo Parlamentario Popular interveu o portavoz de Fomento, Miguel Barrachina, que se mostrou "orgulloso" por "a rapidez coa que o Goberno de España resolveu o problema do aeroporto de Barcelona".
Dixo que "o Goberno de Cataluña presentou o laudo correspondente o 8 de agosto e fracasou o día 10, un día máis tarde o Goberno de España determinou reforzar o número de gardas civís no Prat, o que resolveu o problema". "Máis tarde -continuou- e cando o 13 de agosto reúnese o comité de empresa e convoca unha folga indefinida, o 16 de agosto reúnese de maneira urxente o Consello de Ministros que determina unha arbitraxe obrigatoria".
Por iso, Miguel Barrachina reprochou aos nacionalistas que falasen de "atraso e demora" na actuación do Executivo de Rajoy cando a competencia en exclusiva de resolución de conflitos laborais do aeroporto de Barcelona corresponde á Generalitat.
Para Barrachina "o servizo do Prat é un servizo esencial", como así o demostra o investimento que realizou AENA ao longo dos últimos anos e o traballo que se realizou para aumentar o número de pasaxeiros con notable éxito.
Neste sentido, o portavoz popular lembrou que "desde 2010 inxectáronse 513 millóns de euros no Prat e no que levamos de ano se invertieron 23 millóns de euros no devandito aeroporto mentres que o de Madrid recibiu 17".
Uns investimentos que van acompañadas de boa xestión que, en opinión de Barrachina, reflíctese en que o aeroporto de Barcelona pasou de recibir 19 millóns de pasaxeiros a 44 millóns sendo o aeroporto de Europa que máis creceu no último ano. Unha liña ascendente que viviron todos os aeroportos xestionados por AENA, o que a converteu "no primeiro xestor aeroportuario do mundo, duplicando en número de pasaxeiros ao segundo".
Na súa intervención negou que este conflito teña nada que ver coa reforma laboral. "Se isto tivese que ver coa reforma laboral os 46 aeroportos xestionados por AENA estarían en folga e non se explicaría que os sindicatos denunciasen cuestións similares desde 2009 e o convenio que actualmente se lles aplica vén de xuño de 2011 asinado polo último Goberno socialista.
Tampouco ten nada que ver coas privatizacións dos aeroportos, xa que como puntualizóu Miguel Barrachina, foi o último presidente socialista, José Luis Rodríguez Zapatero, o que "anunciou a privatización do 49% de AENA e a privatización íntegra do Prat e Barallas, algo que o PP rexeitou".
Por último, o portavoz de Fomento do GPP mostrouse "orgulloso por como resolveu o Goberno de Rajoy o problema no aeroporto de Barcelona" e remarcou que "todos os traballadores teñen dereito á folga como tamén o teñen os millóns de pasaxeiros á súa libre circulación".
https://m.youtube.com/watch?v=WlQNEUnnvMY
O ministro defendeu que tanto o seu ministerio
como Aena levaron a cabo "todas as actuacións necesarias dentro dos
ámbitos competenciais para facilitar ese acordo entre as partes", así como
as dúas decisións adoptadas para a resolución do conflito: o aumento dos
efectivos da Garda Civil e a apertura do procedemento de arbitraxe obrigatoria.
Unhas decisións que foron informadas á
Generalitat e ao Concello de Barcelona unha vez "fracasou" a
mediación por parte da administración autonómica para poñer fin ao conflito, e
ambas as administracións consideraron senllas medidas "adecuadas".
Sobre o reforzo de axentes da Garda Civil,
Da Serna dixo que "non facelo sería unha irresponsabilidade",
explicando que neses días existía unha alerta terrorista 4 sobre 5 e que as
aglomeracións que provocarían os paros "poderían xerar situacións de
risco". "Demostrouse absolutamente real, o Goberno tomou esa decisión
porque era nosa obrigación" e engadiu que "no momento que entrou a
Garda Civil devolveuse a normalidade ao Prat", xa que "desde entón
non se produciron incidencias significativas".
Ademais manifestou que a decisión de abrir
un procedemento de arbitraxe obrigatoria acordouse tendo en conta que "as
partes mantiñan posturas irreconciliables", que os traballos de mediación
concluíran sen éxito e que a situación provocaba "un prexuízo grave para a
economía nacional".
Tamén agradeceu a Garda Civil o traballo levado a cabo neses días.
Polo Grupo Parlamentario Popular interveu o portavoz de Fomento, Miguel Barrachina, que se mostrou "orgulloso" por "a rapidez coa que o Goberno de España resolveu o problema do aeroporto de Barcelona".
Dixo que "o Goberno de Cataluña presentou o laudo correspondente o 8 de agosto e fracasou o día 10, un día máis tarde o Goberno de España determinou reforzar o número de gardas civís no Prat, o que resolveu o problema". "Máis tarde -continuou- e cando o 13 de agosto reúnese o comité de empresa e convoca unha folga indefinida, o 16 de agosto reúnese de maneira urxente o Consello de Ministros que determina unha arbitraxe obrigatoria".
Por iso, Miguel Barrachina reprochou aos nacionalistas que falasen de "atraso e demora" na actuación do Executivo de Rajoy cando a competencia en exclusiva de resolución de conflitos laborais do aeroporto de Barcelona corresponde á Generalitat.
Para Barrachina "o servizo do Prat é un servizo esencial", como así o demostra o investimento que realizou AENA ao longo dos últimos anos e o traballo que se realizou para aumentar o número de pasaxeiros con notable éxito.
Neste sentido, o portavoz popular lembrou que "desde 2010 inxectáronse 513 millóns de euros no Prat e no que levamos de ano se invertieron 23 millóns de euros no devandito aeroporto mentres que o de Madrid recibiu 17".
Uns investimentos que van acompañadas de boa xestión que, en opinión de Barrachina, reflíctese en que o aeroporto de Barcelona pasou de recibir 19 millóns de pasaxeiros a 44 millóns sendo o aeroporto de Europa que máis creceu no último ano. Unha liña ascendente que viviron todos os aeroportos xestionados por AENA, o que a converteu "no primeiro xestor aeroportuario do mundo, duplicando en número de pasaxeiros ao segundo".
Na súa intervención negou que este conflito teña nada que ver coa reforma laboral. "Se isto tivese que ver coa reforma laboral os 46 aeroportos xestionados por AENA estarían en folga e non se explicaría que os sindicatos denunciasen cuestións similares desde 2009 e o convenio que actualmente se lles aplica vén de xuño de 2011 asinado polo último Goberno socialista.
Tampouco ten nada que ver coas privatizacións dos aeroportos, xa que como puntualizóu Miguel Barrachina, foi o último presidente socialista, José Luis Rodríguez Zapatero, o que "anunciou a privatización do 49% de AENA e a privatización íntegra do Prat e Barallas, algo que o PP rexeitou".
Por último, o portavoz de Fomento do GPP mostrouse "orgulloso por como resolveu o Goberno de Rajoy o problema no aeroporto de Barcelona" e remarcou que "todos os traballadores teñen dereito á folga como tamén o teñen os millóns de pasaxeiros á súa libre circulación".
https://m.youtube.com/watch?v=WlQNEUnnvMY
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta