O proxecto, que supón un investimento estimado de 17 M€ (IVE incluído) e ten un prazo de execución de 12 meses, céntrase nunha serie de actuacións en vías e plataformas, así como en traballos de electrificación e instalacións de seguridade e comunicacións.
Para executar esta actuación cortaranse, cando as circunstancias requírano, parte das vías 1, 3, 5 e 7 e parte da plataforma 1, actualmente en servizo para a parada de trens de viaxeiros.
As obras inclúen a ampliación das plataformas 2 e 3 da estación actual e a conexión das vías 2 e 4 mediante unha travesía que permitirá enlazalas nun espazo reducido, para manter a capacidade actual da explotación ferroviaria.
Está previsto que todas as actuacións realícense mantendo o tráfico actual, tanto de viaxeiros como de mercadorías, de modo que as circulacións ferroviarias non se vexan afectadas.
Convenio Marco de Colaboración
A adecuación e adaptación da estación ás novas necesidades de servizo responde o Convenio Marco de Colaboración subscrito o 22 de xuño de 2016 entre Adif Alta Velocidade, a Xunta de Galicia e o Concello de Ourense para o desenvolvemento dun futuro conxunto intermodal na cidade e a súa contorna urbana.
Este acordo estipula que Adif Alta Velocidade executará e financiará as obras de adaptación da estación de ferrocarril aos servizos de alta velocidade cun total de 140 M€ (IVE incluído). O proxecto complétase cos 10 M€ (IVE incluído) que a Xunta investirá no desenvolvemento da estación de autobuses e o aparcadoiro subterráneo.
Deste xeito, o Convenio Marco de Colaboración permitirá dotar á estación de Ourense das instalacións e condicións necesarias para atender as necesidades que xerará a chegada da alta velocidade a Galicia, que está prevista para 2019 unha vez estea concluído o tramo actualmente en construción entre Pedralba de la Pradería (Zamora) e Taboadela (Ourense). Finalizado o proxecto da intermodal, a terminal potenciará a súa función de nó ferroviario distribuidor desde a meseta cara ao resto de liñas de ferrocarril da comunidade galega, facilitando o seu desenvolvemento e a cohesión territorial, xunto coa terminal de autobuses lindeiro.
Financiamento europeo
Esta actuación vai ser cofinanciada polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER) a través do P.O. Crecemento Sustentable 2014-2020, Obxectivo Temático 7: Transporte sustentable.
https://www.boe.es/boe/dias/2017/09/12/pdfs/BOE-B-2017-52254.pdf
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta