Onte pola mañá, acompañado polo deputado ourensán Miguel
Viso viaxei ata Vilamarin para manter, a iniciativa nosa, unha reunión de
traballo co grupo comisionado para o impulso da Autovía A-56 Ourense-Lugo,
constituído a pasada semana en Chantada.
A este encontro, celebrado na Casa do Concello de Vilamarín asistiron
os alcaldes de Vilamarín, Amador Vázquez; Coles, Manuel Rodríguez;
Chantada, Manuel Varela; Carballedo, Julio Yebra; o empresario Lisardo
González e o presidente da CEO, José Manuel Pérez Canal, acompañado polo
vicepresidente e o secretario da Confederación, Alejandro Cruz e Jaime Pereira,
respectivamente.
Escoitamos de primeira man as inquedanzas dos alcaldes e
empresarios sobre o estado actual das comunicacións entre Ourense e Lugo,
incluído o mal estado do firme na estrada N-540 en territorio da provincia de
Lugo.
E tamén escoitamos o gran malestar existente en relación coa
moi lenta marcha das obras de execución do único treito desta autovía e a falta
de impulso nos outros que a conforman.
Pediron explicacións sobre a execución
orxamentaria e demandaron solucións.
Sobre o mal estado do firme da N-540 dixemos que pouco antes
estivemos percorrendo a mesma ata Chantada e constatamos que o firme é moi
defiente no parte lucense, a partir de Carballedo y singularmente penoso en
Chantada.
Transmitimos a información suministrada polo Ministerio de
Fomento, Dirección Xeral de Carrteras, de que van a comezar de inmediato importantes
obras de arranxo no territorio lucense desta estrada e que se seguirá mantendo
a N-540 no territorio da provincia de Ourense.
Sobre o tema central da reunión, a autovía A-56, fixemos un
repaso histórico a esta estrada que tivo a sua primeira manifestación no ano
1999 cando foi emitida a orden de estudio dun vial de comunicación entre
Ourense e Lugo.
Lembrei as vicisitudes que tivo esta autovía, entre elas a suspensión
de contrato do tramo San Martiño- A Barrela (por mor da crise económica) que
foi reactivado en 2015. Obras que tiveron consignación orzamentaria todos os anos y que prevén 10,7 millóns de euros para 2018.
Recoñecimos que cun só tramo en obras o avance das obras non
foi o desexado- ante tamén estivenos vendo as mesmas en A Barrela - e que chegou o momento “de darlle un forte impulso a este
proxecto e conseguir que as cantidades presupostadas se executen”.
Informamos que tamén hai outras actuacións previstas que
comprometen a execución desta autovía, como o primeiro tramo da variante norte
de Ourense –Eireasvedras-Quintela- coa previsión de aprobar o proxecto en xuño
e licitar as obras neste ano, así como avanzar tamén noutros treitos en
distintas fases de tramitación como os correspondentes a Quintela-A Casilla e A
Casilla-Cambeo. Así como os outros da provincia de Lugo.
Recoñecimos que “a vertebración das
comunicacións na Galicia interior pasa necesariamente por esta autovía”, chamando a
atención sobre a mellora que suporá ademáis coa conexión co Cantábrico para o
transporte de mercadorías”.
Además de comprometernos a facer chegar estas demandas a Fomento
dun compromiso máis firme pola autovía A-56 (Ourense-Lugo) e a execución
orzamentaria das partidas previstas, falamos tamén de manter reunións
periódicas co grupo de traballo para seguir recollendo información e dar conta
dos avances que se rexistren.
O medios de comunicación Teleminho recolleu estas declaracións:
https://m.youtube.com/watch?v=5qbVDiFQkks
https://m.youtube.com/watch?v=5qbVDiFQkks
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta.