Da actualidade política de hoxe destaco
as palabras do presidente do Goberno galego, Alberto Núñez Feijóo, tras a rolda
de prensa do Consello da Xunta, no sentido de que o obxectivo de rematar as
obras do AVE galego é viable e está avalado polos técnicos de ADIF e pedindo
vontade política para manter a dilixencia administrativa co fin de axilizar as
licitacións xa autorizadas e as adxudicacións pendentes e a presión sobre as
empresas adxudicatarias das obras para o estrito cumprimento dos prazos de
execución establecidos.
Logo de asegurar que esta petición a
trasladará ao presidente do Goberno central e ao ministro de Fomento -cando se
produzan os primeiros encontros institucionais-, Feijóo recordou máis polo
miúdo que, de acordo cos datos facilitados polos técnicos do Adif e
contrastados pola Xunta, o grao de execución do total das obras supera o 80%; e
todos os principais contratos pendentes –arredor do 5%- están ou en proceso de
licitación ou unicamente pendentes de publicación no BOE, con prazos de
finalización compatibles coa data comprometida.
Viaduto das Teixeiras |
Tras analizar no Consello o estado
actual da infraestrutura e a previsións en relación co prazo comprometido –a
circulación do AVE en probas a finais do ano 2019-, Feijóo afirmou que a
finalización das obras non é un obxectivo da Xunta, senón que é un obxectivo de
Estado.
A situación actual
En relación ao estado de tramitación e
execución avaliado, Feijóo precisou que o treito da liña de alta velocidade
entre Zamora e Madrid está xa en servizo desde febreiro do ano 2016, acurtando
30 minutos o tempo de viaxe.
O seguinte treito, entre Zamora e
Pedralba da Pradería, está actualmente na súa recta final, coa previsión de que
as obras finalicen o último trimestre deste ano 2018. Cómpre subliñar que cando
supere o período de probas da Axencia de Seguridade Ferroviaria, a posta en
servizo deste treito permitirá acurtar o tempo de viaxe entre Madrid e Galicia
no entorno doutra media hora.
En relación ao cambiador de ancho de vía de Pedralba, Feijóo resaltou que está en obras desde xuño do ano 2017 e deberá finalizarse aproximadamente o vindeiro mes de xullo, para facilitar que os trens Alvia que parten de Ourense poidan circular por vía AVE xa desde Pedralba ata Zamora e de aí a Madrid.
En relación ao cambiador de ancho de vía de Pedralba, Feijóo resaltou que está en obras desde xuño do ano 2017 e deberá finalizarse aproximadamente o vindeiro mes de xullo, para facilitar que os trens Alvia que parten de Ourense poidan circular por vía AVE xa desde Pedralba ata Zamora e de aí a Madrid.
Túnel de Portocamba |
Así mesmo, e sobre o Viaduto das
Teixeiras, lembrou que se atopa xa en plena execución e en disposición de
finalizar en prazo. E, sobre as obras de superestrutura e elementos
complementarios (balasto, travesas, carril, montaxe vía, catenaria, etc)
concretou que o material está xa practicamente todo adxudicado, así como boa
parte das obras e, practicamente, todas as licitacións pendentes foron
autorizadas polos consellos de administración de ADIF dos meses de abril, maio
e xuño deste ano, pendentes só de publicación no Boletín Oficial do Estado.
Obras dun viaduto entre Cerdedelo e Prado |
A miña total coincidencia co expresado polo presidente Feijóo.
As obras da LAV a Galicia, contan con recursos orzamentarios suficientes, un cronograma perfectamente definido por Adif alta Velocidade - certamente ambicioso pero cumplible - e unhas empresas adxudicatarias traballando a pleno rendemento.
Estamos, como levo dicindo desde hai anos, ante un Proxecto de Estado que todos estamos obrigados a impulsar.
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta.