domingo, 3 de junio de 2018

A importancia da Coordinación Aeroportuaria de Galicia


O pasado día 31 de maio, representantes do Ministerio de Fomento participaron no Aeroporto de Santiago na cuarta reunión do Comité de Coordinación Aeroportuaria de Galicia xunto a representantes de  Aena  SME,  S.A;  Enaire; a Xunta de Galicia; diversos  concellos e corporacións locais; así como representantes dos empresarios, das Cámaras de Comercio e da Delegación do Goberno, co obxectivo de axuntar esforzos e coordinar actuacións para potenciar o desenvolvemento aeroportuario dos aeroportos da rexión.

Durante a reunión constatouse a positiva evolución do tráfico aéreo no conxunto dos aeroportos galegos, así como as boas perspectivas para os próximos meses. Así, o tráfico de pasaxeiros crece, tanto na Coruña, Santiago, como Vigo, rexistrándose un incremento dun 7,2% durante o primeiros catro meses de 2018 para o conxunto dos 3 aeroportos, tendencia que previsiblemente se manterá durante esta tempada de verán, na que tamén aumenta a oferta de asentos programados.

Aena presentou a proposta de revisión do Plan Director do Aeroporto da Coruña, que determinará como instrumento  planificador as necesidades do aeroporto para atender a demanda de tráfico a medio e longo prazo e permitir, con iso, garantir a mobilidade dos cidadáns na súa área de influencia.

O Plan Director prevé, entre outras melloras, actuacións no campo de voos, o seu edificio terminal, así como para o servizo á aviación xeral, que se irán despregando a medida que os horizontes temporais que determina a demanda váianse alcanzando.

A proposta presentada vai ser obxecto dun proceso de información pública xunto co seu Informe de Sustentabilidade Ambiental durante 45 días que se iniciará a semana próxima.

Por outra banda, no transcurso do comité, a Dirección Xeral de Aviación Civil e  Enaire informaron da proposta de actualización das servidumes das instalacións de navegación aérea das Pontes e  Espiñeiras, onde se emprazan radares e centros de comunicacións esenciais para asegurar un tráfico aéreo seguro e ordenado.

Por último, os representantes dos concellos suxeriron á Xunta a convocatoria dunha reunión para analizar a posible creación dun ente encargado de coordinación e promoción de novas rutas para os aeroportos da Comunidade.

A Xunta demanda a realización dun estudo para avaliar o impacto que terá a chegada do AVE a Galicia sobre os aeroportos da Comunidade.
Salientar que nesta reunión, a Xunta a realización dun estudo para avaliar o impacto que terá a chegada do AVE a Galicia sobre os aeroportos da comunidade.
O Goberno galego considera necesaria a elaboración deste informe ao ter en conta o dato de que o 30% dos pasaxeiros do sistema aeroportuario galego teñen Madrid como destino ou orixe.
O director xeral de Mobilidade, Ignacio Maestro, reiterou na xuntanza o seu ofrecemento a traballar pola coordinación aeroportuaria desde unha unidade de acción de todas as administracións. No eido das súas competencias, trasladou o seu compromiso a reforzar o transporte público por estrada entre as cidades e os aeroportos, aproveitando a posta en marcha do Plan de Transporte Público de Galicia no ano 2019.
Lembrou que o Goberno galego non destina o diñeiro público a subvencionar compañías aéreas privadas e rexeita que se faga para duplicar destinos, sen criterios de demanda e sen garantías de retorno económico e turístico para as cidades. 
Neste sentido, a Xunta lamenta a postura do Concello de Vigo, que en lugar de traballar pola competitividade de Peinador, contribuíndo á coordinación aeroportuaria, está a realizar afirmacións sen acreditar sobre os investimentos públicos nos aeroportos. 
A Xunta reitera que é rotundamente falso que o actual Goberno galego destinase 23 millóns de euros máis a Lavacolla e Alvedro que a Peinador. E lembra que no marco das súas competencias, a comezos do ano 2016 se lle ofreceu colaboración técnica e económica ao Concello de Vigo para mellorar a conexión de autobús urbano entre o centro da cidade e a terminal de Peinador. Ese servizo realízase a través dunha liña de transporte urbano de Vigo. 
A resposta do Concello a ese ofrecemento da Xunta consistiu en demandar os fondos públicos autonómicos para pór en marcha un servizo de autobús máis caro que o que existe actualmente, e que o resto dos Vitrasa que operan na cidade, que realizaría ademais un percorrido máis longo e duradeiro, e polo tanto, menos atractivo para os usuarios.


Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es 

Recibirá resposta.