O pasado día 31
de maio, representantes do Ministerio de Fomento participaron no Aeroporto de
Santiago na cuarta reunión do Comité de Coordinación Aeroportuaria de Galicia
xunto a representantes de Aena SME,
S.A; Enaire; a Xunta de Galicia;
diversos concellos e corporacións
locais; así como representantes dos empresarios, das Cámaras de Comercio e da
Delegación do Goberno, co obxectivo de axuntar esforzos e coordinar actuacións
para potenciar o desenvolvemento aeroportuario dos aeroportos da rexión.
Durante a
reunión constatouse a positiva evolución do tráfico aéreo no conxunto dos
aeroportos galegos, así como as boas perspectivas para os próximos meses. Así,
o tráfico de pasaxeiros crece, tanto na Coruña, Santiago, como Vigo,
rexistrándose un incremento dun 7,2% durante o primeiros catro meses de 2018
para o conxunto dos 3 aeroportos, tendencia que previsiblemente se manterá
durante esta tempada de verán, na que tamén aumenta a oferta de asentos
programados.
Aena presentou
a proposta de revisión do Plan Director do Aeroporto da Coruña, que determinará
como instrumento planificador as
necesidades do aeroporto para atender a demanda de tráfico a medio e longo
prazo e permitir, con iso, garantir a mobilidade dos cidadáns na súa área de
influencia.
O Plan Director
prevé, entre outras melloras, actuacións no campo de voos, o seu edificio
terminal, así como para o servizo á aviación xeral, que se irán despregando a
medida que os horizontes temporais que determina a demanda váianse alcanzando.
A proposta
presentada vai ser obxecto dun proceso de información pública xunto co seu
Informe de Sustentabilidade Ambiental durante 45 días que se iniciará a semana
próxima.
Por outra
banda, no transcurso do comité, a Dirección Xeral de Aviación Civil e Enaire informaron da proposta de
actualización das servidumes das instalacións de navegación aérea das Pontes
e Espiñeiras, onde se emprazan radares e
centros de comunicacións esenciais para asegurar un tráfico aéreo seguro e
ordenado.
Por último, os
representantes dos concellos suxeriron á Xunta a convocatoria dunha reunión
para analizar a posible creación dun ente encargado de coordinación e promoción
de novas rutas para os aeroportos da Comunidade.
A Xunta demanda a realización dun
estudo para avaliar o impacto que terá a chegada do AVE a Galicia sobre os
aeroportos da Comunidade.
Salientar
que nesta reunión, a Xunta a realización dun estudo para avaliar o impacto que
terá a chegada do AVE a Galicia sobre os aeroportos da comunidade.
O Goberno galego
considera necesaria a elaboración deste informe ao ter en conta o dato de que o
30% dos pasaxeiros do sistema aeroportuario galego teñen Madrid como destino ou
orixe.
O director xeral de
Mobilidade, Ignacio Maestro, reiterou na xuntanza o seu ofrecemento a traballar
pola coordinación aeroportuaria desde unha unidade de acción de todas as
administracións. No eido das súas competencias, trasladou o seu compromiso a
reforzar o transporte público por estrada entre as cidades e os aeroportos,
aproveitando a posta en marcha do Plan de Transporte Público de Galicia no ano
2019.
Lembrou que o Goberno
galego non destina o diñeiro público a subvencionar compañías aéreas privadas e
rexeita que se faga para duplicar destinos, sen criterios de demanda e sen
garantías de retorno económico e turístico para as cidades.
Neste sentido, a Xunta
lamenta a postura do Concello de Vigo, que en lugar de traballar pola
competitividade de Peinador, contribuíndo á coordinación aeroportuaria, está a
realizar afirmacións sen acreditar sobre os investimentos públicos nos
aeroportos.
A Xunta reitera que é
rotundamente falso que o actual Goberno galego destinase 23 millóns de euros
máis a Lavacolla e Alvedro que a Peinador. E lembra que no marco das súas
competencias, a comezos do ano 2016 se lle ofreceu colaboración técnica e
económica ao Concello de Vigo para mellorar a conexión de autobús urbano entre
o centro da cidade e a terminal de Peinador. Ese servizo realízase a través
dunha liña de transporte urbano de Vigo.
A resposta do Concello a
ese ofrecemento da Xunta consistiu en demandar os fondos públicos autonómicos
para pór en marcha un servizo de autobús máis caro que o que existe
actualmente, e que o resto dos Vitrasa que operan na cidade, que realizaría
ademais un percorrido máis longo e duradeiro, e polo tanto, menos atractivo
para os usuarios.
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta.