Hoxe os medios de comunicación fanse eco dalgunhas das informacións que onte trasladamos os deputados ourensáns do Grupo Popular a medio desta nota de prensa que dicía:
"A 48
días de que remate o ano 2018, os parlamentarios ourensáns Celso Delgado,
Miguel Ángel Viso e Ana Belén Vázquez constatan a falta de credibilidade de
Pedro Sánchez en moitas das áreas da acción de Goberno. Unha delas é a relativa
ás estradas que dependen do Ministerio de Fomento.
Xa desde a toma de posesión do novo responsable do ministerio
e do seu equipo, o deputado Celso Delgado veu mantendo contacto cos
responsables da área de estradas, co obxectivo de facer un seguimento aos
principais proxectos de investimento que se contemplan nos PGE para 2018 e que
teñen un cronograma previsto. Así, a finais do pasado mes de xullo, Delgado
mantivo unha reunión co A 48
días de que remate o ano 2018, os parlamentarios ourensáns Celso Delgado,
Miguel Ángel Viso e Ana Belén Vázquez constatan a falta de credibilidade de
Pedro Sánchez en moitas das áreas da acción de Goberno. Unha delas é a
relativa ás estradas que dependen do Ministerio de Fomento.
Xa desde
a toma de posesión do novo responsable do ministerio e do seu equipo, o
deputado Celso Delgado veu mantendo contacto cos responsables da área de
estradas, co obxectivo de facer un seguimento aos principais proxectos de
investimento que se contemplan nos PGE para 2018 e que teñen un cronograma
previsto. Así, a finais do pasado mes de xullo, Delgado mantivo unha reunión
co novo director xeral de Estradas ao que entregou un documento sobre as
prioridades da provincia de Ourense.
Tamén
nos meses seguintes, os deputados ourensáns formularon diferentes preguntas
parlamentarias no Congreso coa finalidade de coñecer a situación dos proxectos
e reclamar aos responsables ministeriais a súa activación, tendo en conta que
contan con consignación orzamentaria nos PGE de 2018 .
Contas
públicas en vigor desde o 4 de xullo e que foron elaboradas polo goberno de
Mariano Rajoy e aprobadas pola maioría parlamentaria do Partido Popular e os
seus aliados.
Quedan poucos días xa para que remate
o presente ano e os deputados ourensáns
do PP alertan sobre o risco de perder investimentos e de adiamento de obras que
son moi necesarias.
Hai
dous proxectos de estradas que poden ser licitados dun xeito inmediato e que
teñen todos os trámites cumpridos:
CONEXIÓN ENTRE A N-120 e a N-536. CIRCUNVALACIÓN DO BARCO DE
VALDEORRAS
O
proxecto construtivo desta estrada (5,6 qm. e un orzamento de 63,6 millóns) foi
aprobado en novembro de 2016. No ano 2017 foron ultimados todos os trámites relacionados
coas expropiacións dos terreos.
O 7 de
maio de 2018, nun acto oficial en Ourense, o anterior ministro Íñigo de la
Serna dixo que “a circunvalación do Barco
é outra das estradas demandada na provincia e na que estamos a traballar na
fase final da tramitación, correspondente a un proxecto xa aprobado con vistas
a poder licitar neste mesmo ano as actuacións”
Pois
ben, o Goberno socialista, malia ter consignados 3 millóns de euros nos PGE para 2018, segue sen licitar as obras
desta estrada que resulta de gran importancia para evitar o tránsito de camións
pesados polo centro do Barco, estrada que ademais vén sendo reclamada de modo
insistente desde hai anos polas forzas políticas e sociais de Valdeorras. Os deputados ourensáns reclaman a
licitación inmediata. Non hai escusas.
SENDAS PEONÍS DE RAZAMONDE (CENLLE)
Despois de dous anos e medio de tramitación, está aprobado o proxecto e
comprometida - desde o pasado mes de de abril - a licitación das sendas peonís
en Razamonde (Cenlle) que se cualificaba polo
ministerio como prioritaria. O alcalde, Gabriel Alén, ven esixindo
constantemente que se cumpra o comprometido e non recibe máis que evasivas, o
que supón un deseprezo institucional e unha grave desconsideración aos veciños
que demandan unha maior seguridade vial.
Os
PGE para 2018 contemplan unha partida para este fin de 260.000 €. Reclamamos a súa
inmediata licitación. Non hai escusas.
E hai outros proxectos de estradas nas que
exisimos a súa activación para cumprir o comprometido:
VARIANTE DE OURENSE: TRAMO
EIRASVEDRAS-QUINTELA
O 7 de febreiro de 2018, o secretario de Estado de Infraestruturas,
Transporte e Vivenda asinou a resolución mediante a que se aprobaba o
expediente de información pública e, definitivamente, o documento técnico de
adecuación do proxecto de construción do tramo enlace de Eirasvedras coa N-120,
no seu punto quilométrico 573,800 - Ligazón de Quintela coa N-120 no seu punto
quilométrico 572,000 (orzamento de licitación estimado con IVE de 30,2 millóns
de euros).
O 7 de maio de 2018 nun acto oficial en Ourense, o anterior ministro Íñigo
de la Serna resaltou a prioridade para o ministerio sobre a variante de
Ourense, no tramo entre Eirasvedras e Quintela, sinalando que “o proxecto de construción finalizarémolo
no mes de xuño e a partir de aí entraremos na fase de supervisión do mesmo e
será unha das prioridades de licitación en 2018”. E engadiu que “imos seguir traballando na redacción do
proxecto do tramo entre Quintela-A Casilla, duns 95 millóns de euros, para
tentar chegar a finalizar o proxecto neste ano 2018.”
Pois ben, o pasado 27 de setembro o secretario xeral de
Inrfraestruturas respostaba a unha pregunta de Celso Delgado y dicía: “En el tramo
Eirasvedras-Quintela, en relación con el proyecto, se va a realizar una
auditoría de seguridad vial y a continuación aprobaremos el proyecto técnico,
o sea, está pendiente de culminarse esa auditoría de seguridad vial”.
Ante este sorpresivo trámite -nunca antes anunciado- procede que sin
dilación o Ministerio de Fomento remate esa auditoría e proceda á conclusión
do proxecto de construción do tramo, para que previa supervisión se proceda á
súa licitación antes de que finalice 2018. Os
PGE de 2018 contemplan para este tramo unha partida de 2,5 millóns de
euros.
Os deputados ourensáns
consideran que non son admisibles máis demoras nesta actuación de vital
importancia para a cidade de Ourense e esixen que se cumpra o comprometido.
O tramo
da A-76 entre A Veiga de Cascallá-O Barco de Valdeorras ten unha lonxitude de
8,4 quilómetros e un orzamento de 26,35 millóns de euros. O 7 de maio de 2018
nun acto oficial en Ourense, o anterior ministro Íñigo de la Serna dixo que “o departamento de Fomento está a traballar
no tramo entre O Barco e León intensamente”. O BOE do 10 de maio de 2018
publicou a aprobación do expediente de
información pública do tramo que discorre integramente pola comarca de
Valdeorras
Pois
ben, o pasado 27 de setembro o secretario xeral de Inrfraestruturas respostaba
a unha pregunta de Celso Delgado y dicía que “la previsión de finalización de la redacción del
proyecto constructivo es mayo de 2019”.
Unha
resposta que amosa que o goberno socialista incumpre os prazos previstos que
eran que o proxecto de construción fora aprobado antes de que rematara 2018,
como paso previo á licitación das obras deste primeiro tramo da autovía A-7.
Os PGE de 2018 contemplan para este fin
unha partida de 3 millóns de euros.
Os deputados ourensáns reclaman a aprobación
do proxecto antes de finalizar 2018.
O 28 de maio de 2018 celebrouse no Ministerio de Fomento unha reunión
entre o secretario xeral de Infraestruturas, Manuel Niño, e un grupo
político-empresarial comisionado para falar do impulso da autovía A-56
(Ourense-Lugo). Os responsables de Fomento informaron que as obras entre A
Barrela e Sanmartiño (9,8 qm; 33,43 millóns) -executadas xa en máis dun 50 %-
estarían previsiblemente finalizadas a mediados de 2019 e que nos PGE de 2018
había unha consignación de 10,76 millóns de euros para continuar coas obras
neste tramo. E informaron que a previsión de finalización de
redacción do proxecto constructivo era maio de 2019.
Nunha reunión en Fomento celebrada no mes de outubro cos
representantes políticos e empresariais da zona pediron explicacións sobre a
práctica paralización das obras. E os responsables ministeriais informaron que
a causa fora debida a un modificado e que pronto serían retomadas as obras.
Recibirá resposta