Informa Adif Alta Velocidade que finalizou a
perforación do Túnel de Requejo (vía dereita), correspondente ao subtramo
Requejo-Túnel de Padornelo, da Liña de
Alta Velocidade ( LAV) Madrid-Galicia ao seu paso pola provincia de Zamora.
Co final da escavación en
avance deste tubo, atópanse xa perforados os 40 túneles do tramo
Zamora-Ourense, o que supón un novo fito para completar a conexión ferroviaria
de alta velocidade entre Madrid e Galicia.
O Túnel de Requejo (vía
dereita) ten unha lonxitude de 2.468 m,
dos cales 21,5 m na boca este adoptan a
morfoloxía de túnel artificial (neste caso escávase desde a superficie o oco
que ocupará o túnel, que se constrúe dentro do espazo ao descuberto e cóbrese
unha vez terminado) e 79,5 m da boca
oeste corresponden a un caixón fincado (estrutura construída in situ para ser
colocada baixo as vías de ferrocarril sen interromper o servizo), sendo os
2.367 m restantes escavados en mina
(baixo terra).
A estrutura en falso túnel da
boca este deseñouse co fin de mellorar a integración da infraestrutura na
ladeira, mentres que o caixón fincado da boca oeste permitiu manter a
circulación ferroviaria na liña Zamora-A Coruña, que discorre pola parte
superior do túnel.
O tubo ten unha sección libre
interior de 52 m2 e albergará unha vía
en placa, apta para unha velocidade máxima de 350 km/ h. A sección contempla os
elementos necesarios para a drenaxe do túnel e para albergar as instalacións
ferroviarias de seguridade. Ademais, executáronse 5 galerías de conexión co
túnel paralelo de vía esquerda, e unha galería máis para instalacións.
A construción do túnel
realizouse mediante o método de avance e esnaquiza. Concluídas as tarefas de
perforación e sostemento mediante formigón proxectado, bulones (barras de aceiro utilizadas para o
sostemento dun túnel) e cerchas
(estruturas que serven de base para a construción de arcos e bóvedas),
procédese a executar a drenaxe, impermeabilización e revestimento do túnel.
Estas operacións xeran a sección definitiva do túnel, na que se instalarán a
vía e os elementos de electrificación, sinalización e comunicacións.
Celebro a culminación da
perforación deste túnel dentro do subtramo Requejo-Túnel de Padornelo, de 4,1 quilómetros, que discorre
polo termo municipal de Requejo, na provincia de Zamora. O proxecto contempla
ademais a construción neste tramo do viaduto dos Pedregales (962 metros).
Esta importante obra foi
adxudicada o 12 de marzo de 2012 á Unión
Temporal de Empresas (UTE) integrada polas compañías Pontes e Calzadas
Infraestruturas e Geotúnel. O prazo de
execución fixado no seu momento era de 30 meses, as obras comezaron en novembro
de 2011 e o importe da adxudicación
ascendeu a 68,67 millóns.
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta