Hoxe,
último día del año consulto a primeira hora o BOE para ver se publica algunha nova lcitación de estradas na provincia de Ourense que estaban comprometidas na Lei de Orzamentos Xerais do Estado de 2018.
Desde o
cambio de goberno, despois da moción de censura e a chegada ao Ministerio de
Fomento do ministro Ábalos e o seu equipo, estiven realizando varias xestions para impulsar aqueles proxectos prioritarios para a provincia e que tiñan un cronograma previsto. Así, a finais do pasado mes de xullo, mantive
unha reunión co novo Director General de Carreteras, Francisco Javier Herrero Lizano, ao que entreguei un
documento sobre as prioridades da provincia de Ourense.
Tamén nos
meses seguintes, os deputados ourensáns do PP formulamos diferentes preguntas
parlamentarias no Congreso coa finalidade de coñecer a situación dos proxectos
e reclamar aos responsables ministeriais a súa activación, tendo en conta que
contan con consignación orzamentaria nos PGE de 2018.
Contas
públicas en vigor desde o 4 de xullo e que foron elaboradas polo goberno de
Mariano Rajoy e aprobadas pola maioría parlamentaria do Partido Popular e os
seus aliados.
Advertimos
mediante unha nota de prensa o 13 de novembro que quedaban 48 días para que
remate o presente ano e os deputados ourensáns do PP alertabamos sobre o
risco de perder investimentos e de adiamento de obras que son moi necesarias.
Fago agora un balance destes proxectos:
CONEXIÓN
ENTRE A N-120 e a N-536. CIRCUNVALACIÓN DO BARCO DE VALDEORRAS
Por fin
o 21 de decembro o Consello de Ministros, autorizou ao Ministerio de Fomento á
licitación do contrato de obras para para a execución das obras de construción
do tramo de estrada de conexión entre as
nacionais N-120 e N- 536 entre Sobradelo e O Barco de
Valdeorras, na provincia de
Ourense, cun orzamento total de 63.640.276,29 €.
SENDAS
PEONÍS DE RAZAMONDE (CENLLE)
Respecto
deste proxecto, temos información de que finalmente foi acordada "in extremis" a súa
licitación e agardamos a publicación na Plataforma de Contratación do Estado.
Sería a culminación de dous anos e medio de tramitación. Compre salientar o gran traballo realizado polo alcalde, Gabriel Alén, que estivo esixindo constantemente que se cumprira o comprometido.
Sería a culminación de dous anos e medio de tramitación. Compre salientar o gran traballo realizado polo alcalde, Gabriel Alén, que estivo esixindo constantemente que se cumprira o comprometido.
http://www.celsodelgado.gal/2018/12/quedan-20-dias-para-que-remate-o-ano.html
O 7 de
febreiro de 2018, o secretario de Estado de Infraestruturas, Transporte e
Vivenda asinou a resolución mediante a que se aprobaba o expediente de
información pública e, definitivamente, o documento técnico de adecuación do
proxecto de construción do tramo enlace de Eirasvedras coa N-120, no seu punto
quilométrico 573,800 - Ligazón de Quintela coa N-120 no seu punto quilométrico
572,000 (orzamento de licitación estimado con IVE de 30,2 millóns de euros).
Así como celebro o cumprimento dos
obxectivos realtivos aos dous proxectos anteriores, expreso a miña decepción polos incumprimentos por parte
do Ministerio de Fomento dos seguintes obxectivos:
VARIANTE DE OURENSE: TRAMO
EIRASVEDRAS-QUINTELA
O 7 de maio de 2018 nun acto oficial
en Ourense, o anterior ministro Íñigo de la Serna resaltou a prioridade para o
ministerio sobre a variante de Ourense, no tramo entre Eirasvedras e Quintela,
sinalando que “o proxecto de construción finalizarémolo no mes de xuño e
a partir de aí entraremos na fase de supervisión do mesmo e será unha das
prioridades de licitación en 2018”. E engadiu que “imos seguir traballando na
redacción do proxecto do tramo entre Quintela-A Casilla, duns 95 millóns de
euros, para tentar chegar a finalizar o proxecto neste ano 2018.”
Pois ben, o pasado 27 de setembro o novo secretario xeral de Inrfraestruturas respostaba a unha pregunta de Celso
Delgado y dicía: “No tramo
Eirasvedras-Quintela, en relación co proxecto, vai realizar unha auditoría
de seguridade viaria e a continuación aprobaremos o proxecto técnico, ou sexa,
está pendente de culminarse esa auditoría de seguridade viaria”.
Ante este sorpresivo trámite -nunca
antes anunciado- procedía que sin dilación o Ministerio de Fomento rematara esa
auditoría e procedera á conclusión do proxecto de construcción.
A 31 de decembro non consta que
tal cousa sucedera, e polo tanto queda adiada esta actuación de vital
importancia para a cidade de Ourense, por falta de capacidade de xestión da
Dirección General de Carreteras, e debo pensar tamén na falta de vontade política dos novos responsables ministeriais.
AUTOVÍA
A-76. TRAMO ENTRE A VEIGA DE CASCALLÁ E O BARCO DE VALDEORRAS
O tramo da
A-76 entre A Veiga de Cascallá-O Barco de Valdeorras ten unha lonxitude de 8,4
quilómetros e un orzamento de 26,35 millóns de euros. O 7 de maio de 2018 nun
acto oficial en Ourense, o anterior ministro Íñigo de la Serna dixo que “o
departamento de Fomento está a traballar no tramo entre O Barco e León
intensamente”. O BOE do 10 de maio de 2018 publicou a aprobación do
expediente de información pública do tramo que discorre integramente pola
comarca de Valdeorras.
Pois ben, o
pasado 27 de setembro o secretario xeral de Inrfraestruturas respostaba a unha
pregunta de Celso Delgado y dicía que “a previsión de finalización da redacción
do proxecto construtivo é maio de 2019”.
Unha
resposta que amosaba que o goberno socialista incumpre os prazos previstos que
eran que o proxecto de construción fora aprobado antes de que rematara 2018,
como paso previo á licitación das obras deste primeiro tramo da autovía A-7.
Os PGE de 2018 contemplan para este fin unha partida de 3 millóns de
euros.
Evidentemente este adiamento é tamén unha mostra de falta de capacidade de xestión da Dirección General de Carreteras, e de vontade política dos novos responsables ministeriais.
Recibirá resposta