Unha medida que viña cumprir co previsto no
artigo 134 da Constitución Española, onde se recolle que se non se aprobou unha
nova Lei de Orzamentos o 1 de xaneiro, consideraranse automaticamente
prorrogados os Orzamentos Xerais do exercicio anterior ata a aprobación doutras
contas públicas.
O artigo 38 da Lei 47/2003, do 26 de novembro,
Xeral Orzamentaria, precisa que a prórroga non afectará os créditos para gastos
correspondentes a actuacións que terminen no exercicio cuxos orzamentos se
prorrogan e para obrigacións que se extingan no mesmo. Así mesmo, prevé que a
estrutura orgánica do Orzamento prorrogado adáptese, sen alteración da contía
total, á organización administrativa en vigor no exercicio en que o Orzamento
deba executarse.
Desta forma, o Orzamento do Estado que se prorroga
para 2019 ascende a 277.933 millóns de euros. E o Orzamento dos Organismos
Autónomos ascende a 38.949 millóns de euros.
Hoxe coñecemos a intención do Goberno de
Pedro Sánchez de aprobar no próximo Consello de Ministros do 11 de xaneiro o
proxecto de lei de PGE para 2019, para
logo remitilo o día 15 ao Congreso dos
Deputados a fin de que comece a tramitación parlamentaria.
E todo iso no marco dunha situación de
debilidade, xa que o presidente do
Goberno conta neste momento coa negativa de dúas formacións políticas
imprescindibles para sacalos adiante: ERC e
PdCat.
Pedro Sánchez, decidiu pactar estes orzamentos
coa esquerda de Pablo Iglesias que lle esixiu aumentar o gasto público en 6.000
millóns de euros sen incluír as partidas de competencia autonómica e municipal.
Hoxe mesmo o presidente do PP, Pablo Casado,
afirmaba que Sánchez “optou por unha liña ideolóxica radical no canto de por
seguir coa senda a de crecemento e
creación de emprego”.
E lamentou que o tempo lle dese a razón, xa que como
advertiu, os orzamentos do Goberno “non son bos para España” e así o consideraron
despois a Comisión Europea, o FMI e a
OCDE que rexeitaron as contas españolas por “irreais e irresponsables”.
Por iso, instou o Goberno a “recapacitar “e
presentar uns orzamentos “que baixen a
débeda pública, os impostos e que cumpran a senda de déficit”, xa que “non
estamos para facer concesións aos de Podemos” senón para “recuperar a senda de
crecemento e de creación de emprego que as
contrarreformas que xa anunciaron, poñen en risco”.
Noutra orde Casado lembrou que na reunión que
mantivo co presidente do Goberno no Palacio da Moncloa no mes de agosto,
ofreceulle o apoio do PP aos Orzamentos se mantiña a senda do déficit, baixaba os impostos e reducía a débeda pública.
“O problema é que Sánchez decidiu facer contas e
preferiu seguir cos seus socios de moción de censura antes que acordar con
partidos moderados unha folla de ruta para esta lexislatura”, afirmou.
Desde Galicia estamos tamén expectantes ante o
citado proxecto de PGE de 2019, para ver
que trato investidor recibe. Recordo que nos pasados PGE para 2018 – agora prorrogados – Galicia recibiu
un salientable 9,3% do investimento total do Estado.
Veremos cal é agora o compromiso do Goberno
socialista co nosa Comunidade Autónoma.
Recibirá resposta