Esta
autovía constará de oito tramos, 3 deles en Ourense e 5 en Lugo.
Pero na
actualidade tan só un está en obras: o tramo lucense entre San Martiño-A
Barrela, de 9,8 km.
Foi
dividido en tres proxectos e obras independentes:
- O Tronco da autovía A Barrela- Sanmartiño:
- A Ligazón da Barrela
- A restauración paisaxística do tramo
O BOE do
23 de febreiro de 2008 publicou a licitación do contrato do citado tramo que entón tiña unha lonxitude de 8,8 km e un
orzamento de 46,76 M€. Foron adxudicadas
polo Ministerio de Fomento o 12 de
agosto de 2008 a “Vías e Construcciónes S.A.” por importe de 32,2 M€
O 22 de
xullo de 2010 o entón ministro José Blanco anunciou a rescisión dos contratos
de San Martño-Barrela Norte e o da
Ligazón.
Finalmente,
no ano 2014 conséguese evitar a rescisión dos contratos e as obras retomáronse
en xullo de 2015 sendo ministra Ana Pastor.
A data de outubro de 2017 estaban executadas ao 41 %, e avanzaban pero con lentitude.
A data de outubro de 2017 estaban executadas ao 41 %, e avanzaban pero con lentitude.
En data
28 de maio de 2018 celebrouse no Ministerio de Fomento unha reunión co
Secretario Xeral de Infraestruturas Manuel Niño para falar do impulso
da Autovía A-56 Ourense-Lugo.
Asistiron
varios dos integrantes do grupo comisionado, o alcalde de Vilamarín,
Amador Vázquez; o empresario Lisardo González, o presidente da CEO, José Manuel
Pérez Canal, acompañado do alcalde de Chantada Manuel Rodríguez.
Tamén
asistimos pola parte política parlamentaria, o senador José Manuel Barreiro e os
deputados Joaquín García e Celso Delgado.
Os
comisionados trasladaron ao Ministerio as suas inquedanzas e queixas sobre a
lentitude desta Autovía e demandaron respostas sobre as actuacións futuras.
Argumentaron a necesidade de vertebración da Galicia interior, para así
afrontar os problemas de despoboamento e baixa actividade económica.
Manuel
Niño, que estaba acompañado polo Director Xeral de Estradas e polo Xefe da
Demarcación de Carreteras do Estado en Galicia, Ángel González del Río, reiteró
que esta Autovía sería executada e que estaba na planificación do Ministerio de
Fomento. Dixo que as obras entre A Barrela e Sanmartiño estarían
previsiblemente rematadas a mediados de 2019 e que no proxecto de PGE-18 hai
unha consignación de 10,8 M€ para continuar coas obras neste tramo.
O 27 de setembro de 2018 – tras o
cambio de Goberno pola moción de censura -
celebramos unha sesión da Comisión de Fomento na que formulei unha
pregunta ao Secretario Xeral de Infraestruturas do Ministerio, José Javier
Izquierdo Roncero sobre a situación deste tramo, San Martíño-Barrela, e dixen: “que, segundo
informounos o pasado mes de xullo nunha reunión do ministerio, ten o prazo de
finalización das obras para mediados de 2019. Díxosenos que as obras, que
estaban entón ao 50 %, ían activar. Persoalmente estiven na traza á que vou
cada tres meses e non vin persoas traballando. Onte mesmo pedín aos alcaldes da
zona que se desprazasen e confirmásenme se o que ía dicir hoxe era certo ou
non. Dinme que esas obras seguen paradas e iso carece de explicación cando hai
10,76 millóns de euros no orzamento para a súa execución e cando é unha
infraestrutura tan demandada.”
A resposta do alto cargo de Fomento fuer a seguinte: “Por último, en relación con San Martiño-A Barrela, que é o tramo que vostede me citaba que estaba a obra parada, está a tramitarse un modificado e esa é a razón pola que nestes momentos a obra estea parada.”
A resposta do alto cargo de Fomento fuer a seguinte: “Por último, en relación con San Martiño-A Barrela, que é o tramo que vostede me citaba que estaba a obra parada, está a tramitarse un modificado e esa é a razón pola que nestes momentos a obra estea parada.”
Recibimos entón e por primeira vez
a noticia da existencia dun modificado, que se xustificaba entre outros motivos
por adaptacións á normativa vixente, cuestións relacionadas co viaduto do Bubal e a incorporación do semienlace da Barrela.
O 22 de outubro de 2018, os
comisionados do grupo da A-56 entrevistáronse novamente en Madrid con
responsables do Ministerio de Fomento (José Javier Izquierdo Roncero, Secretario Xeral de
Infraestruturas e Ángel González del
Río, Xefe da Demarcación de Carreteras do
Estado en Galicia) que lles informaron
que a esa data o grao de execución era do 51 % e que non se cumpriría o prazo
de xuño de 2019 e que habería que pensar máis ben en finais dese ano.
Pois ben, sete meses e medio
despois da anterior data viaxei hoxe desde Ourense, ata o concello de Carballedo e visitei as obras deste tramo en dous
puntos:
Primeiro na localidade da Barrela,
onde puiden ver un avance das obras coa construción dun paso elevado sobre a
autovía e a traza xa en parte cunha primeira capa bituminosa.
E logo no punto onde se constrúe o
viaduto que salva o río Bubal, vin como xa estaban construídas oito pilas e
executábase a construción doutras dúas.
Estas fotografías ilustran o que
vin e seguro que os técnicos na materia saberán describir moito mellor o que eu,
un profano na materia, acaba de facer.
Agora espero as respostas que como
deputados desta XII Lexislatura formulamos Ana Vazquez e eu o 28 de maio de 2019 ao Goberno:
¿Cal é o grao de execución das
obras do tramo Sanmartiño- A Barrela da
Autovía A-56? e “que, data do ano 2019 manexa o Ministerio de fomento para por en servizo o tramo de 9,8 Km de lonxitude da Autovía A-56 entre Sanmartiño- A Barrela?
Recibirá resposta