O 18 de xuño os
deputados do Partido Popular por Ourense, Ana Vázquez Blanco e Celso Delgado
Arce, rexistramos estas sete preguntas
ao Goberno nas que interesabámonos por
temas de transporte ferroviario responsabilidade de RENFE.
As cuestións formuladas eran as seguintes:
TRENS
AVRIL
¿Cal é a situación actual dos prazos
previstos para a entrega a RENFE dos futuros trens AVRIL e da súa entrada en
servizo na liña Madrid-Galicia, que é tan necesaria para mellorar os tempos de
viaxe?
O
Goberno con data 4 de xullo responde: “En
relación co asunto interesado sinálase que actualmente RENFE está a manter reunións con Talgo, coa intención de analizar
a orde e as datas de entrega dos trens, estando pendentes de acordo final entre
as partes.
En canto á adscrición dos trens e en
función das necesidades, á recepción dos mesmos, infórmase que se realizará
nunha relación ou outra seguindo os mesmos criterios que se utilizan para todo
o parque de RENFE:
-Comerciais: características do
produto que se desexa ofrecer,
dimensionamiento da oferta respecto a súa demanda, igualdade de
condicións dentro de una mesma relación, etc.
.- Técnicas: infraestrutura pola que
poden circular, localización e distancia ás bases de mantemento,
dispoñibilidade, etc.
- De eficiencia ambiental e
económica: buscando a distribución máis eficiente en canto a recursos e
custos.”
Comentario: En novembro de 2018 o Goberno respostaba unha pregunta
parlamentaria feita por Celso Delgado e dicía que Talgo estaba en fase de construcción dos 15 trens Avril e
que a entrega dos primeiros vehículos prevíase en xuño de 2020.
Agora
recibimos a resposta de que están analizando a orde e as datas de entrega dos
trens, estando pendentes dun acordo final entre as partes.
Imos
seguir moi pendentes de cómo evolucionan eses acordos e insistiremos en que tal
e como se comprometeu publicamente, RENFE adscriba no varios destes novos trens
AVRIL á relación Madrid-Galicia.
EIXO
FERROVIARIO MADRID - GALICIA
¿Acordará RENFE unha ampliación da
oferta de billetes entre Galicia e Madrid dado o incremento importante da
demanda destes servizos ferroviarios que non se satisface coa actual oferta?
¿Cara ao próximo Xacobeo 2021, que
actuacións está a planificar RENFE para reforzar a calidade e o volume da
oferta entre Galicia e Madrid?
O
Goberno con data 4 de xullo responde de xeito acumulado ás duas preguntas
anteriores: “En relación co asunto
interesado, sinálase que os datos de oferta e demanda das relacións diúrnas
Madrid-Galicia nos cinco primeiros meses de 2019 foron os seguintes:
Viaxeiros: 338.700
Prazas Ofertadas: 442.800
Aproveitamento: 55,8 %
Segundo os datos reflectidos no
cadro anterior, considérase que a actual oferta de servizos ferroviarios
satisfai a demanda existente.
RENFE está a traballar coa Xunta de
Galicia co obxectivo de establecer un convenio de colaboración comercial para o
Xacobeo 20121 que recollería diversas actuacións de tipo comercial e
loxístico.”
Comentario: En
primeiro lugar constatamos que a porcentaxe de aproveitamento que se indica por
RENFE, 55,8 % pode estar errada, xa que non parece resultar de poñer en
relación os viaxeiros co número de prazas ofertadas. Segundo os nosos cálculos
o aproveitamento sería de 76,49 %. Pediremos en todo caso novamente a RENFE que
aclare este extremo.
Con
independencia destas porcentaxes, o certo é que nas fins de semana e nas
vésperas de festivos e comezo e fin de vacacións a carencia de oferta é notoría
e por iso seguiremos insistindo na nosa xusta reclamación.
SERVIZOS AVANT
O
Goberno con data 4 de xullo responde: “En
relación co asunto interesado, sinálase que a oferta de servizo de transporte
ferroviario para a relación Ourense-Santiago confórmaa o produto Avant de Alta Velocidade Media Distancia e
para o Eixo Atlántico os produtos Rexional e Media Distancia.
Estes servizos, competencia da
Administración Xeral do Estado, enmárcanse nas denominadas Obrigacións de
Servizos Público e, ao ser produtos/servizos ferroviarios diferentes, dispoñen
dun sistema e unha estrutura tarifaria
diferentes"
Comentario: RENFE reitera a habitual
argumentación, pero consideramos que debería revisar a estrutura tarifaria cando eses dous diferentes produtos
utilizan trens da mesma clase e que circulan a velocidades moi parecidas. Os servizos Avant en Galicia e os do Eixo Atlántico
Ferroviario préstanse con material
rodante da serie S-121, pero os prezos dos primeiros son aproximadamente
un 0,20 €/Km superiores.
Seguiremos insistindo na nosa demanda.
¿Qué previsións ten RENFE para
ampliar as frecuencias horarias dos servizos
AVANT entre Ourense-Santiago-A Coruña?
¿Encargou RENFE algún estudo para
prolongar os servizos AVANT (A
Coruña-Santiago-Ourense) ata Monforte de Lemos?
O
Goberno con data 4 de xullo responde de xeito acumulado ás duas preguntas
anteriores: “En relación co asunto
interesado, sinálase que o número de frecuencias horarias dos servizos Avant Ourense-A Coruña é establecido en
función das análises realizadas sobre os hábitos e a mobilidade dos clientes e
está determinado no contrato que mantén RENFE coa Administración Xeral do
Estado, a través das Obrigacións de Servizo Público.
No Acordo do Consello de Ministros,
do 15 de decembro de 2017, que establece os corredores considerados Obrigacións
de Servizo Público (OSP) para o ano 2018 e seguintes, non hai modificacións con
respecto á consideración desta relación"
Comentario: RENFE
dá a entender que non pensa ampliar o número de servizos. Imos seguir
insistindo en demandalos pois hai franxas horarias (por exemplo un día como hoxe
desde as 7,55 ata as 12,10 non hai ningún
AVANT desde Ourense a Santiago).
E
RENFE omite dar resposta algunha sobre o estudo da prolongación destes servizos
ata Monforte de Lemos. Reiteraremos a
pregunta.
¿Qué previsións ten RENFE para
flexibilizar a política dos bonos de transporte dos servizos AVANT entre
Ourense-Santiago-A Coruña, no relativo ao tempo de validez desde o primeiro
uso?
O
Goberno con data 4 de xullo responde: “En
relación co asunto interesado, sinálase que os servizos Avant constitúen, no ámbito da Unión Europea,
unha das poucas excepcións de financiamento nos servizos de Alta Velocidade. As
tarifas AVANT son subvencionadas por
tratarse de Obrigacións de Servizo
Público que atenden servizos esenciais. Cabe informar que estes servizos, para
poder financiarse, precisan de achegas da Administración Xeral do Estado,
ademais dos ingresos dos viaxeiros, que son insuficientes para cubrir os seus
gastos e garantir a súa continuidade.
Neste sentido, indícase que os
títulos multiviajes de AVANT que se comercializan teñen unhas
condicións homoxéneas no territorio nacional, cuxos prezos unitarios dependen
da recorrencia da viaxe.
O pasado mes de xaneiro de 2019,
tras o acordo do Consello de Ministros do 15 de decembro de 2017 e a firma do
Contrato Programa entre a Administración Xeral do Estado e RENFE, foi
implantada a Tarxeta Plus 10-45 (10 viaxes a consumir en 45 días). Con este
novo título xa se flexibilizaron as esixencias de validez dos títulos multiviaxe existentes ata ese momento.”
Comentario: Certamente
a implantación da Tarxeta Plus 10-45 supuso unha mellora para os viaxeiros recurrentes xa que se ampliou o número
de xornadas de uso. Seguiremos pendentes doutras melloras nesta liña.
Recibirá resposta