Salientar a nova de que esta semana Infraestruturas de Portugal (IP) concluíu a
obra de Electrificación do tramo entre Nine e Viana do Castelo, na “Linha do
Minho”, cun investimento de cerca de 16 millóns de euros.
Numa cerimónia que
tivo lugar o dia 15 de xullo na Estación Ferroviária de Viana do Castelo,
presidida polo Primeiro Ministro, António Costa foron presentados os traballos
executados nesta obra, despois de realizada a viaxe inaugural da entrada en
servizo da circulación eléctrica no citado tramo.
Esta intervención
comprendeu a electrificación de todo o tramo entre Nine (V. N. Famalicão) e
Viana do Castelo, nunha extensión total de 44 quilómetros.
Informa IP que coa
conclusión desta obra serán conseguidos un conxunto de obxectivos dos que
destacan:
- Redución
do tempo de viaxe como resultado do uso de trens de tracción e a eliminación
do transbordo en Nine.
- Aumentar a competitividade da carga
ferroviaria ao permitir o movemento de trens de carga de 750 m.
- Aumento
de capacidade de 15 trens de 300 m por día a 20 trens de 750 m.
- Maiores
niveis de seguridade e
confiabilidade como resultado da instalación dun novo sistema de
sinalización e telecomunicacións.
- Maior
nivel de seguridade ferroviaria e viaria como resultado da supresión e
automatización dos pasos a nivel e a construción de desniveis.
- Mellora
das conexións internacionais do corredor norte-sur (Porto-Vigo).
A conclusión da
electrificación desta sección permitirá o uso de material rodante eléctrico para pasaxeiros e
mercadorías, o que se traducirá nunha redución de 300 millóns de toneladas de
CO22 para 2046.
Desta maneira, haberá unha mellora considerable no servizo prestado, o que se traducirá nunha redución dos tempos de viaxe duns 10 minutos en conexións internacionais, 12 minutos en interrexional e uns seis minutos en rexional.
Desta maneira, haberá unha mellora considerable no servizo prestado, o que se traducirá nunha redución dos tempos de viaxe duns 10 minutos en conexións internacionais, 12 minutos en interrexional e uns seis minutos en rexional.
Tamén será posible
implementar servizos de pasaxeiros sen
transbordo entre Porto e Valença,
reforzando a calidade do servizo e reducindo o tempo de viaxe.
Informan IP que a
liña Minho forma parte do corredor
Eixo Atlântico e a finalización
do proxecto de modernización é extremadamente importante na conexión da rede
ferroviaria nacional a España, é dicir, en relación con Vigo, aumentando a capacidade
de exportación de Portugal.
A presente acción
é parte da solicitude presentada baixo o alcance de COMPETE 2020, baixo o nome
" Linha do Minho - Modernización da
sección de Viana do Castelo – Valença”,
que proporciona o 85% do financiamento comunitario.