Viaxo esta mañá a Valdeorras para asistir ao acto de inicio das obras da estrada de conexión da N-536 coa N-120.
E logo difundimos esta nota:
"O Partido Popular de Ourense celebra o inicio das obras de conexión da N-536 coa N-120 entre Sobradelo e O Barco de Valdeorras, que ao tempo servirá como variante de poboación para evitar o frecuente paso do transporte pesado de lousa procedente das canteiras próximas e do resto de vehículos a través do núcleo urbano do Barco, mellorando as características xeométricas do trazado da N-536, a seguridade viaria, rodada e peonil e, por suposto, as comunicacións de toda a comarca de Valdeorras.
HISTÓRICO DOS PRINCIPAIS TRÁMITES ADMINISTRATIVOS
As obras, cunha lonxitude aproximada de 5,6 qm, se inician en Sobradelo no P.Q. 41,5 da N-536 na intersección coa OU-122 e finalizan non P.Q. 453,4 da N-120 no Barco de Valdeorras.
Así o manifestou o deputado Celso Delgado, que asistiu hoxe ao acto de inicio das obras, acompañado por concelleiros populares do Concello do Barco, a alcaldesa de Carballeda de Valdeorras, María del Carmen González, e o deputado autonómico Moisés Blanco.
Delgado subliñou ademais o longo e complexo proceso que seguíu esta estrada, cuxa primeira ordede estudo informativo foi solicitada en novembro de 2003, é dicir, hai case 16 anos.
Delgado subliñou ademais o longo e complexo proceso que seguíu esta estrada, cuxa primeira ordede estudo informativo foi solicitada en novembro de 2003, é dicir, hai case 16 anos.
Desde aquela data, sucesivos gobernos do Partido Socialista e do Partido Popular foron cumprimentando a tramitación administrativa e ambiental desta estrada.
As obras puideron ser adxudicadas grazas a que nos Orzamentos Xerais do Estado de 2018 -aprobados polo PP- e que agora foron prorrogados, contemplábase unha partida de 3 millóns de euros para este fin e previsións para os exercicios seguintes.
“Confiamos que as obras que hoxe comezan desenvolveranse con normalidade e culminen non prazo previsto de 36 meses”, dixo o deputado, engadindo que agarda “que se podan materializar algunas melloras sobre o previsto en Sobradelo, como ten reclamado a alcaldesa”.
HISTÓRICO DOS PRINCIPAIS TRÁMITES ADMINISTRATIVOS
• Novembro de 2003. Solicítase orde de estudo para a realización do estudo informativo, que foi resolta pola Dirección Xeral de Estradas o 16 de setembro de 2004.
• 24-6-2005. O Ministerio de Fomento licita coa súa publicación no BOE a redacción do estudo informativo da conexión entre as estradas N-120 e N-536 no Barco, cun orzamento de licitación de 178.817,00 €.
• 26-12-2005: O Ministerio de Fomento adxudica á empresa Norcontrol S.L. a redacción do estudo informativo. O orzamento de adxudicación ascendeu a 120.701,48 €.
• 28-01-2008: Resolución do subdirector xeral de Planificación, pola que se aproba provisionalmente o estudo informativo, recomendando como alternativa máis favorable a B-4 cunha lonxitude aproximada de 6.520 metros e un orzamento base de licitación de 22,9 millóns de euros
• 16-02-2008: O BOE publica o anuncio da Demarcación de Estradas do Estado en Galicia,polo que se somete a información pública a aprobación provisional do estudo informativo.
• 6-03-2009: O Ministerio de Medio Ambiente, e Medio Rural e Mariño ( MARM) formulou a Declaración de Impacto Ambiental favorable á realización do proxecto de conexión das estradas N-120 e N-536 no Barco de Valdeorras. Das distintas alternativas previstas e tras o proceso de información pública que finalizou en febreiro de 2008, elíxese a B2 por ser a mellor valorada desde o punto de vista ambiental, xa que supón un menor impacto territorial ao afectar menos superficie de chan urbano e urbanizable.
• 19-5-2009: O Ministerio de Fomento aprobou definitivamente o estudo informativo e determínase que conlevará un investimento de 30,7 millóns de euros. En xullo de 2009 deuse a orde de estudo para a contratación dos proxectos.
• 2-8-2011: O BOE publica o anuncio de licitación da Dirección Xeral de Estradas. Obxecto: Redacción dos proxectos de trazado e construción da conexión entre as estradas N-120 e N-536. Tramo: Sobradelo-O Barco de Valdeorras.
• 15-12-2012: O BOE publica o anuncio de formalización de contratos da Dirección Xeral de Estradas. Obxecto: Redacción dos proxectos de trazado e construción: Conexión entre as estradas N-120 e N-536. Tramo: Sobradelo- O Barco de Valdeorras. Sendo o contratista: Euroconsult, S.A. e Auga e Estruturas, S.A.U. (UTE). Por un importe total de 1.069.296,08 euros.
• 25-2-2015: Por unha Resolución da Dirección Xeral de Estradas apróbase provisionalmente o proxecto de trazado “Conexión entre as estradas N-120 e N-536. Tramo: Sobradelo-O Barco de Valdeorras”.
• 18-2-2016: O Ministerio de Fomento aprobou o expediente de información pública e definitivamente o proxecto de trazado “Conexión entre as estradas N-120 e N-536. Tramo: Sobradelo-O Barco de Valdeorras”.
• 24-11-2016: Proxecto aprobado.
• 16-1-2017: O BOE publica o anuncio da Demarcación de Estradas do Estado en Galicia de información pública, e convocatoria para o levantamento de actas previas á ocupación de bens e dereitos afectados polo proxecto de construción "Conexión entre as estradas N-120 e N-536. Tramo Sobradelo-O Barco de Valdeorras”.
• Entre o 11-7-2017 e o 20-7-2017 foron levantadas as actas previas á expropiación nos concellos do Barco de Valdeorras e de Carballeda de Valdeorras.
.22-5-2018: O Pleno do Congreso aprobou ou Proxecto de Lei de Orzamentos Xerais do Estado para 2018, que contiñan unha partida de 3 millóns de euros para a licitación desta estrada e previsións para os exercicios seguintes.
.22-5-2018: O Pleno do Congreso aprobou ou Proxecto de Lei de Orzamentos Xerais do Estado para 2018, que contiñan unha partida de 3 millóns de euros para a licitación desta estrada e previsións para os exercicios seguintes.
• 21-12-2018: O Consello de Ministros autorizou ao Ministerio de Fomento a licitar o contrato de obras para para a execución das obras de construción do tramo de estrada de conexión entre as nacionais N-120 e N- 536 entre Sobradelo e O Barco de Valdeorras, cun orzamento total de 63,6 millóns de euros.
• 12-1-2019: Fomento licitou a obra de conexión das estradas N-120 e N-536 que serve de circunvalación ao Barco de Valdeorras cun orzamento de licitación de 63,6 millóns de euros. O prazo de duración é de 36 meses.
• 26-7-2019: Fomento adxudica a obra por 39 millóns de euros a Vías e Construcións, S.A.; Petrolam Infraestruturas S.L.; e Aglomerados e Construcións Valdeorras, S.A.
• 20-1-2019: O BOE publica o anuncio de formalización de contratos da Dirección Xeral de Estradas. Obxecto: Conexión entre as estradas N-120 e N-536.Tramo: Sobradelo-O Barco de Valdeorras. “
CARACTERÍSTICAS TÉCNICAS:
A actuación componse de dúas partes diferenciadas:
N-536 desde Sobradelo, nunha lonxitude dun 3,3 Qm, cunha sección transversal de 10 metros composta por unha calzada de 7,00 m. e beiravías exteriores de 1,50 m.
• Un segundo subtramo de estrada en variante de trazado de 2,3 Qm, de 12 m. de sección transversal (con beiravías de 2,50 m.) que abandona o actual trazado da N-536, cruzando o río Sil mediante un novo viaduto e entra en túnel non monte de O Serro, para finalmente conectar coa estrada N-120 a través doutro viaduto sobre o río Cigueño. O radio mínimo é de 375 m. e a pendente lonxitudinal máxima do 4,8 %.
No tramo proxéctanse dous nós:
• O primeiro deles, no PQ.45 da actual N-536, é unha intersección en “T” dotada de carrís centrais de espera e cambio de velocidade.
• O segundo, ao final do tramo, é un novo enlace,tipo diamante con glorieta superior, que fai de conexión entre a nova variante e a N-120 situándose próximo ao nó existente nesa nacional no PQ. 453,4. Esta nova ligazón foi deseñado e previsto para aloxar ou paso da sección da futura autovía A-76 (Ponferrada-Ourense), dando ademais acceso á OU-622 e a distintos viais do núcleo urbano do Barco de Valdeorras.
Ao longo do trazado proxéctanse un total de 10 estruturas: 5 viadutos, 4 pasos superiores e 1 paso inferior, onde destacan o viaduto sobre o río Sil de 461 m. de lonxitude que tamén salva o FF.CC e a estrada OU-0801 de Entoma e ou viaduto do río Cigueño, de 347 m. Baixo ou monte de O Serro proxectouse a construción dun túnel dun único tubo bidireccional, de 490 m. de lonxitude e pendente lonxitudinal constante do 3 %.
Como parte importante do proxecto, cabe destacar que inclúe todas as medidas necesarias de integración ambiental e protección do patrimonio cultural da antiga “Ponte de Candis”, da “explotación aurífera romana da Veiga” e a creación dun paseo peonil e vía ciclista segregada ao longo da N-536.
https://www.osil.info/comezan-as-obras-da-circunvalacion-do-barco-cun-orzamento-de-54-millons-de-euros/
https://www.ivoox.com/entrevista-a-celso-delgado-sobre-circunvalacion-de-audios-mp3_rf_41848147_1.html