O 31 de decembro de 2017 daba conta nunha entrada deste Blog que o día
anterior tiña asistido ao acto de apertura ao tráfico da ampliación da
Autoestrada da Atlántico AP-9, no tramo O Morrazo - Teis,
incluíndo a ampliación de capacidade da Ponte de Rande.
Naquela data tiven oportunidade
de falar ademáis de con políticos, con empresarios, enxeñeiros e profesionais
que interviñeron na obra.
Un deles fora Álvaro Serrano Corral enxeñeiro de Camiños,
Canles e Portos, coautor do proxecto de ampliación da Ponte.
Pois ben, esta mesma semana
coñecemos que no Congreso Internacional da Asociación Internacional de Pontes e
Enxeñería Estrutural ( IABSE, nas súas siglas en inglés), celebrado o día 4 en
Nova York, a obra de Ampliación do Puente de Rande, obtivo o galardón como
primeiro finalista dos premios á Mellor Estrutura ( Outstanding Structure
Award). Os premios OSTRA recoñecen desde 1998 as estruturas máis
destacadas, innovadoras e creativas de diferentes lugares do mundo.
A Ponte de Rande,
que cruza a ría de Vigo na Autoestrada da Atlántico AP-9, convértese así na
segunda infraestrutura máis importante do mundo segundo a IABSE.
Este recoñecemento
ás obras de ampliación da Ponte de Rande, súmase ao premio de Obra Pública e
Sustentabilidade Acueduto de Segovia 2018, polo protocolo ambiental para
protexer a lámina de auga da ría de Vigo durante as obras, e ao premio ITS 2019, pola coordinación técnica dos
traballos sen interromper o tráfico.
A Ponte de Rande
soportou un tráfico de case 2 millóns de vehículos ao ano durante as obras de
ampliación (2016 e 2017), grazas ao deseño e á coordinación nas obras entre
Audasa, a Dirección Xeral de Tráfico e o Ministerio de Fomento. Tras a
ampliación, xa con dous carrís máis e un aumento de capacidade da ponte do 40%,
o tráfico incrementouse nun 4% ata os 22 millóns de vehículos ao ano.
As miñas máis
entusiastas felicitacións a todos os que integraron a delegación española que foi recoller este
importante premio, e moi especialmente aos enxeñeiros proxectistas, á directora de obra Ana Fernández, ás empresas construtoras UTE
Puentes-Dragados, e de supervisión e control, en xeral a todos os que traballaron nesta obra, sen ningunha dúbida una das máis relevantes da enxeñería mundial en pontes atirantados.
Ampliación da Ponte
de Rande
Na inauguración o 30.12.2017 |
Estas obras de
ampliación de capacidade do tramo da autoestrada AP-9 entre as ligazóns do
Morrazo ( PK 145,180) e Teis ( PK
151,100), permitiron a transformación e mellora do tramo con maior intensidade
de tráfico dentro das comunicacións por estrada do eixo atlántico do noroeste
peninsular, dotando á autoestrada dun terceiro carril por sentido nun tramo de
case 6 quilómetros de lonxitude.
A ampliación da
ponte de Rande, ponte atirantado de 400
metros de luz de van principal e lonxitude total de 704 metros, posto en
servizo en 1981, é o fito máis significativo das obras.
Trátase dunha
actuación inédita e pioneira no ámbito da enxeñería civil a nivel mundial, xa
que non existen precedentes coñecidos nin en Europa nin no resto do mundo dunha
ampliación lateral sobre unha ponte
atirantado de gran luz como o de Rande, máis aínda se se ten en conta
que dita ampliación realizouse coa ponte en servizo en todo momento.
30.12.2017 |
O sistema de
sustentación do taboleiro ampliado é un sistema análogo ao orixinal, con 80
novos tirantes ancorados nun dos seus extremos a un elemento metálico de
fixación con forma de Ou investida situado en coroación das pilas principais e
ao caixón do novo taboleiro metálico no outro extremo.
Os traballos
iniciáronse en febreiro de 2015, e a ampliación da ponte de Rande foi posta en
servizo o 30 de decembro de 2017, cun investimento global para a ampliación no
tramo completo de 191,6 millóns de euros.