viernes, 6 de septiembre de 2019

A ampliación da Ponte de Rande premiada na categoría Mellor Estrutura 2019 pola Asociación Internacional de Pontes e Enxeñería Estrutural


O 31 de decembro de 2017 daba conta nunha entrada deste Blog que o día anterior tiña asistido ao acto de apertura ao tráfico da ampliación da Autoestrada da Atlántico AP-9, no tramo O Morrazo - Teis, incluíndo a ampliación de capacidade da Ponte de Rande.

Naquela data tiven  oportunidade de falar ademáis de con políticos, con empresarios, enxeñeiros e profesionais que interviñeron na obra.

Un deles fora Álvaro Serrano Corral enxeñeiro de Camiños, Canles e Portos, coautor do proxecto de ampliación da Ponte.

Pois ben, esta mesma semana coñecemos que no Congreso Internacional da Asociación Internacional de Pontes e Enxeñería Estrutural ( IABSE, nas súas siglas en inglés), celebrado o día 4 en Nova York, a obra de Ampliación do Puente de Rande, obtivo o galardón como primeiro finalista dos premios á Mellor Estrutura ( Outstanding  Structure  Award). Os premios OSTRA recoñecen desde 1998 as estruturas máis destacadas, innovadoras e creativas de diferentes lugares do mundo.

A Ponte de Rande, que cruza a ría de Vigo na Autoestrada da Atlántico AP-9, convértese así na segunda infraestrutura máis importante do mundo segundo a  IABSE.
Co enxeñeiro Álvaro Serrano

Este recoñecemento ás obras de ampliación da Ponte de Rande, súmase ao premio de Obra Pública e Sustentabilidade Acueduto de Segovia 2018, polo protocolo ambiental para protexer a lámina de auga da ría de Vigo durante as obras, e ao premio  ITS 2019, pola coordinación técnica dos traballos sen interromper o tráfico.

A Ponte de Rande soportou un tráfico de case 2 millóns de vehículos ao ano durante as obras de ampliación (2016 e 2017), grazas ao deseño e á coordinación nas obras entre Audasa, a Dirección Xeral de Tráfico e o Ministerio de Fomento. Tras a ampliación, xa con dous carrís máis e un aumento de capacidade da ponte do 40%, o tráfico incrementouse nun 4% ata os 22 millóns de vehículos ao ano.

As miñas máis entusiastas felicitacións a todos os que integraron a  delegación española que foi recoller este importante premio, e moi especialmente aos enxeñeiros proxectistas, á directora de obra Ana Fernández, ás empresas construtoras UTE Puentes-Dragados, e de supervisión e control, en xeral a todos os que traballaron nesta obra, sen ningunha dúbida una das máis relevantes da enxeñería mundial en pontes atirantados.

Ampliación da Ponte de Rande

Na inauguración o 30.12.2017
Os traballos iniciáronse en febreiro de 2015, e a ampliación da ponte de Rande foi posta en servizo polo presidente do goberno Mariano Rajoy  o 30 de decembro de 2017, cun investimento global para a ampliación no tramo completo de 191,6 millóns de euros.

Estas obras de ampliación de capacidade do tramo da autoestrada AP-9 entre as ligazóns do Morrazo ( PK 145,180) e  Teis ( PK 151,100), permitiron a transformación e mellora do tramo con maior intensidade de tráfico dentro das comunicacións por estrada do eixo atlántico do noroeste peninsular, dotando á autoestrada dun terceiro carril por sentido nun tramo de case 6 quilómetros de lonxitude.

A ampliación da ponte de Rande, ponte  atirantado de 400 metros de luz de van principal e lonxitude total de 704 metros, posto en servizo en 1981, é o fito máis significativo das obras.

Trátase dunha actuación inédita e pioneira no ámbito da enxeñería civil a nivel mundial, xa que non existen precedentes coñecidos nin en Europa nin no resto do mundo dunha ampliación lateral sobre unha ponte  atirantado de gran luz como o de Rande, máis aínda se se ten en conta que dita ampliación realizouse coa ponte en servizo en todo momento.

30.12.2017
A ampliación da ponte de Rande se  conseguiuse adosando, a cada un dos lados exteriores das pilas principais e á distancia necesaria para salvar o ancho dos seus fustes, un novo taboleiro metálico cuxa base está formada por un caixón e unha  celosía exterior metálicos, e unha laxa superior de formigón armado; esta estrutura uniuse mediante  celosías interiores metálicas ancoradas ao taboleiro orixinal mediante  rótulas.

O sistema de sustentación do taboleiro ampliado é un sistema análogo ao orixinal, con 80 novos tirantes ancorados nun dos seus extremos a un elemento metálico de fixación con forma de Ou investida situado en coroación das pilas principais e ao caixón do novo taboleiro metálico no outro extremo.

Os traballos iniciáronse en febreiro de 2015, e a ampliación da ponte de Rande foi posta en servizo o 30 de decembro de 2017, cun investimento global para a ampliación no tramo completo de 191,6 millóns de euros.



http://www.celsodelgado.gal/2017/12/en-rande-unha-obra-complexa-de.html

Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta