Esta mañá o presidente do Goberno
galego, Alberto Núñez Feijóo, despois da rolda de prensa do Consello da Xunta,
afirmou que é totalmente inviable que as obras pendentes do AVE rematen a
finais de 2019 e reclamou ao Goberno central que dea información sobre os
prazos reais.
Esta é a conclusión que se extrae dun
informe coñecido hoxe polo Consello sobre o nivel de cumprimento dos
compromisos do Goberno para as obras na liña de alta velocidade entre
Galicia-Madrid e na liña Lugo-Monforte-Ourense.
Para acadar o “obxectivo de país” de
reducir o tempo de viaxe desde Galicia e Madrid a través de tren de alta
velocidade, lembrou Feijóo, na última década a Xunta mantívose nunha posición
de “exixencia no cumprimento dos prazos e lealdade institucional cando hai
dificultades”.
Nesa liña, a Xunta asumiu que era o seu
deber seguir de primeira man a evolución das obras do AVE, tras “soportar
atrasos, demasiados enganos e algún ataque que outro en función do Goberno de
turno”, sinalou Feijóo, que tamén incidiu na transparencia e na necesidade de
informar aos galegos de como está o tren de alta velocidade.
Así se fixo cando no ano 2016 se
elaborou o primeiro informe sobre o grado de execución das obras do tren de
alta velocidade ante a situación de bloqueo político que se viviu en España.
Naquela ocasión, o informe contrastouse co Goberno central, que fixou o
obxectivo de que as obras estivesen finalizadas a finais de 2019.
Posteriormente, en xuño de 2018 o
Consello coñeceu un segundo informe que acreditaba que o cronograma fixado para
o remate a finais de 2019 era viable e realista. De feito, o hoxe presidente en
funcións, Pedro Sánchez, confirmou que o Goberno estaba en disposición de
cumprir os prazos comprometidos, algo que ratificaron posteriormente tanto o
ministro de Fomento como a presidenta de Adif.
Sen embargo, “menos de un ano despois
desas manifestacións, e cando estamos a 60 días de vencer o prazo, os galegos
carecemos de garantías de que este prazo se vaia cumprir e, ao contrario,
consideramos que existen razóns de preocupación”, lamentou o presidente da Xunta.
Segundo o informe elaborado pola
Consellería de Infraestruturas e Mobilidade, con toda probabilidade, a posta en
servizo do treito Zamora-Pedralba da liña Galicia-Madrid non se producirá neste
ano 2019 e se atrasará ata ben entrado o 2020, dado que se produciu un notable
retraso sobre o prazo previsto de finalización das obras e de inicio das
probas. De feito, o tren laboratorio de Adif non empezou a circular nese tramo
ata xuño de 2019, isto é, seis meses despois do estipulado.
No tocante á liña Pedralba-Ourense, cuxo
completo remate se comprometeu para finais desde ano 2019, detéctanse certas
incertezas en relación cos prazos previstos para a execución das bases de
montaxe así como os prazos dos contratos de subministro de material. Pero
considérase especialmente preocupante o grao de execución da montaxe de vías,
especialmente na vía esquerda e, ademais, detéctanse considerables atrasos na
electrificación e nos traballos de control de seguridade dos túneles.
No que respecta á liña
Ourense-Monforte-Lugo, o presidente sinalou que o único contrato licitado nos
últimos 16 meses afecta aproximadamente ao 15% da liña e o 85% restante non
está nin licitado.
Dado que o prazo previsto de execución do único contrato
licitado é de 20 meses, “é imposible que no ano 2021 a electrificación da liña
estea finalizada”, sinalou Feijóo, tendo en conta que non hai ningunha obra en
execución nesa liña.