Reunión co Cluster da lousa |
Os membros das candidaturas populares ao Congreso –Celso Delgado e Avelino García- e ao Senado –Miguel Ángel Viso e Carmen Leyte, acompañados por representantes municipiais da Rúa, O Barco, Carballeda de Valdeorras e Vilamartín, fixemos ao finalizar a xornada a seguintes valoracións sobre as cuestión abordadas.
Lousa
• En Carballeda de Valdeortras, na sede do Clúster da lousa e cos empresarios, os candidatos constatamos a
Nesta comarca xeránse 9 de cada 10 euros procedentes do sector na provincia ourensá, mentres que 26 % do PIB de Valdeorras provén do sector da minaría.
Os candidatos recibimos información por parte dos representantes do sector sobre os problemas ambientais, laborais, urbanísticos e de fiscalidade que lles afectan, comprometéndose a buscar solucións no ámbito da Cortes Xerais.
Sector vitivinícola
Na Cooperativa de A Rúa |
Na cooperativa, os representantes populares fomos informados das estratexias que se están a seguir para potenciar unha produción de calidade, falando mesmo do “Brexit” debido ás consecuencias que podería ter na exportación do viño, tendo en conta que se trata dun ámbito no que a a venda en mercados exteriores é clave para manter a competitvidade e o posicionamento do produto.
Os candidatos aseguramos que seguiremos a vixiar de preto todos aqueles aspectos que lles afectan, con especial atención ás negociacións do Goberno central coa Unión Europea sobre a PAC.
Estradas
• A-76 (Ponferrada-Ourense)
Os candidatos lembramos todas as xestións realizadas na pasada lexislatura para reivindicar a licitación das obras, criticando que aínda estea sen licitar o tramo A Veiga de Cascallá-O Barco.
O Ministerio de Fomento –nuha resposta aos deputados do PP- aseguraba en xullo de 2019 que "tiña previsto someter á maior brevidade ao preceptivo trámite de información oficial e pública o enlace de acceso a Biobra, incluído no proxecto do tramo da autovía A-76". A día de hoxe, este trámite está sen cumprir.
Tamén criticamos a demora na licitación das obras do tramo Villamartín de la Abadía-Requejo. Fomento, -tamén nuha resposta aos deputados populares- aseguraba en xullo de 2019 que estaba priorizando os traballos deste tramo, para o que era preciso “completar e aprobar o proxecto de construción correspondente que se atopa en fase de redacción". Con data 13 de febreiro de 2019 fora aprobado o expediente de información pública e definitivamente o proxecto de trazado.
• Estrada Valdeorras-Viana-A Gudiña (OU-533)
Os representantes populares reivindicamos de novo a importancia de mellorar o trazado e as prestacións da estrada OU-533, de modo que conte coas características axeitadas para comunicar a futura autovía A-76 desde Valdeorras coa autovía A-52 e coa nova estación de AVE na Gudiña.
Neste sentido lembramos que a Xunta de Galicia realizou nos últimos anos actuacións de reforzo do firme por importe de máis de 1,3 millóns de euros, que tamén levaron aparelladas a actualización da sinalización vertical e horizontal á normativa vixente, o que implicou maior lonxitude da liña continua coa conseguinte limitación de adiantamentos e xiros.
Ferrocarril
Tamén,
os candidatos amosaron a súa preocupación polas probas que está realizando
Renfe na liña Galicia-Barcelona, co obxectivo de substituír tanto as
locomotoras como os vagóns do tren-hotel por modelos máis vellos, máis lentos e
de inferior calidade que xa sufriron avarías, cos consecuentes retrasos para os
usuarios.
Por ese motivo xa foron presentadas iniciativas no Parlamento galego. “Non se pode permitir que as liñas que pasan por Valdeorras sexan o desguace de Renfe, onde se reutilizan as máquinas e vagóns que non queren noutras partes de España”, denunciamos os populares.
• Os cambios que agora se están a probar suporían que o tren-hotel nocturno que une Lugo e Monforte, por Valdeorras, con Barcelona pasase a circular con locomotoras de mercadorías. Unha modificación que, segundo afirmaron os populares, elevaría o tempo de viaxe nunhas dúas horas adicionais, poñendo en risco o funcionamento de certos servizos ao tratarse de cabeceiras non comerciais, sen capacidade para xerar electricidade e abastecer aos vagóns de climatización e luz. Tamén se substituirían os actuais vagóns por outros dun modelo Talgo máis antigo e menos confortables para o viaxeiro.
Por ese motivo xa foron presentadas iniciativas no Parlamento galego. “Non se pode permitir que as liñas que pasan por Valdeorras sexan o desguace de Renfe, onde se reutilizan as máquinas e vagóns que non queren noutras partes de España”, denunciamos os populares.
• Os cambios que agora se están a probar suporían que o tren-hotel nocturno que une Lugo e Monforte, por Valdeorras, con Barcelona pasase a circular con locomotoras de mercadorías. Unha modificación que, segundo afirmaron os populares, elevaría o tempo de viaxe nunhas dúas horas adicionais, poñendo en risco o funcionamento de certos servizos ao tratarse de cabeceiras non comerciais, sen capacidade para xerar electricidade e abastecer aos vagóns de climatización e luz. Tamén se substituirían os actuais vagóns por outros dun modelo Talgo máis antigo e menos confortables para o viaxeiro.