Os deputados ourensáns proclamados
electos do Partido Popular de Ourense tras as eleccións xerais do pasado 10 de
novembro, Ana Vázquez e Celso Delgado, presentamos esta mañá no Congreso as credenciais, primeiro requisito para adquirir a condición plena de
deputado, que se completará ao acatar a Constitución no primeiro pleno no que
participemos, neste caso, na sesión constitutiva da XIV Lexislatura do día 3 de
decembro.
Ambos expresamos o agradecemento polo respaldo que os ourensáns deron ao Partido
Popular nos pasados comicios, así como o compromiso por traballar coa
maior intensidade e desde o primeiro momento para defender os intereses xerais
dos cidadáns, non só ourensáns senón tamén galegos.
“Nun preocupante escenario de
inestabilidade política, de problemas de cohesión territorial e de
desaceleración do ritmo de crecemento da economía, o principal obxectivo que
temos é contribuir con respostas efectivas ao reto demográfico, traballar
para garantir o benestar dos habitantes
da nosa provincia, e acadar a mellora da ocupación e dos datos de emprego e de
afiliación”, manifestamos.
En consonancia con este compromiso, anunciamos que xa estamos a preparar unha ampla
axenda de traballo que pasa, en primeiro lugar, pola presentación -a partir do
4 de decembro- dunha batería de iniciativas nas que esixiremos ao goberno en
funcións a adopción de decisións en relación con investimentos pendentes.
VARIANTE NORTE DE OURENSE, EIRASVEDRAS-QUINTELA.
A 41 días de rematar 2019, o
goberno socialista aínda non licitou as obras, da variante norte de Ourense, no
tramo de Eirasvedras a Quintela. Con moito retraso, hoxe foi publicado no BOE
un anuncio de sometemento a información pública previa á ocupación de bens e
dereitos afectados, cando o certo é que o citado proxecto xa foi sometido á
Auditoría de Seguridade Viaria e está aprobado pola Dirección Xeral de Estradas
desde o 22 de abril de 2019, cun orzamento de licitación de 34,31 millóns de
euros.
“Non
caben máis escusas por parte do Ministerio de Fomento”, afirmamos os
representantes ourensáns, recordando de novo que nos Orzamentos Xerais do
Estado -elaborados polo executivo de Rajoy e aínda prorrogados- existe unha partida consignada de 2,5 millóns
de euros para licitar as obras deste.
A 41 días de rematar 2019, o
goberno socialista aínda non licitou as obras, da variante norte de Ourense,
no tramo de Eirasvedras a Quintela. Con moito retraso, hoxe foi publicado no
BOE un anuncio de sometemento a información pública previa á ocupación de bens
e dereitos afectados, cando o certo é que o citado proxecto xa foi sometido á
Auditoría de Seguridade Viaria e está aprobado pola Dirección Xeral de
Estradas desde o 22 de abril de 2019, cun orzamento de licitación de 34,31
millóns de euros.
“Non caben máis escusas por
parte do Ministerio de Fomento”, afirmamos,
recordando de novo que nos Orzamentos Xerais do Estado -elaborados polo
executivo de Rajoy e aínda prorrogados-
existe unha partida consignada de 2,5 millóns de euros para licitar as
obras deste tramo, existindo claramente dispoñibilidade orzamentaria “polo que
o único que é preciso é vontade política de licitar”.
Recordamos tamén que Pedro
Sánchez presentou a principios deste ano un proxecto de orzamentos para 2019
no que para este tramo non existía consignación algunha, o que provocou
enormes protestas. Afortunadamente estos orzamentos foron rexeitados.
O presidente en funcións “ten a
responsabilidade, e tamén a capacidade, de impulsar unha das infraestruturas
máis urxentes e importantes para Ourense, como é a variante norte, polo que
consideramos un agravio esta demora e esiximos ao Goberno que leve xa ao
Consello de Ministros este expediente é
licite as obras do tramo Eirasvedras-Quintela, deixando de expoñer
condicionantes orzamentarios, inxustificados, xa que un goberno en funcións
non é un goberno sen obligacións”.
VARIANTE FERROVIARIA EXTERIOR.
Por outra banda, constatamos o retraso na licitación da denominada variante exterior
ferroviaria (16,9 qm.), “un tramo indispensable para completar a chegada da
alta velocidade con independencia da solución provisional actualmente en
construción entre Taboadela e Ourense”.
Nesta liña, entendemos que o
goberno socialista debe dar explicacións sobre as razóns polas que o pasado 1
de xullo non foron licitadas por ADIF-AV as obras de plataforma da variante de
Ourense, tal e como se anunciou no Diario Oficial da Unión Europea do 7 de
marzo.
Estes anuncios estimaban a
licitación na citada data dos tramos da plataforma Taboadela-túnel de Rante (88
millóns de euros), túnel de Rante-Conexión
Seixalbo (21 millóns de euros) e da conexión Seixalbo-Seixalbo (9
millóns), todos eles con IVE excluído.
Tamén expresamos preocupación polo tramo da variante de Ourense entre Seixalbo e Ourense, que tampouco foi licitado.
Finalmente
sinalamos que non caben escusas de orde orzamentario para a licitación, xa que
por prórroga orzamentaria en 2019 están vixentes os Orzamentos Xerais do Estado
de 2018, elaborados polo goberno do PP, nos que ADIF-AV consignaba unha partida
para esta variante ferroviaria, dentro dun custo total de 635,56
millóns, fixando a súa conclusión en 2024. En consecuencia, esixen ao Goberno
que licite xa estas obras.
Ademáis
os deputados incluiremos na nosa axenda de traballo, entre outras, estas
reclamacións en materia de investimentos.
Os deputados ourensáns seguiremos vixiantes no seguimento do cronograma previsto para a chegada do AVE, pois “a
día de hoxe a única certeza é que seguimos sen saber en que ano imos poder coller
o AVE, e que o Goberno central segue sen ser capaz de concretar prazos”. O
presidente Sánchez e o ministro de Fomento adquiriron un compromiso moi claro
con Galicia: o inicio das probas do AVE a finais de 2019 e a posta en servizo
en 2020, ademais da apertura do treito Zamora-Pedralba en 2020.
“Pola información que temos,
que é ben pouca e ben pouco concreta, ningún deses prazos se vai cumprir, as
probas non van comezar este ano, como se nos dixo, e Zamora-Pedralba tampouco
vai entrar en servizo este ano como se nos dixo; e os galegos non sabemos
cando imos poder viaxar a Madrid en AVE. Iso desde logo non é ir en prazo,
polo que insistiremos na demanda de información y no obxectivo de que podamos
coller o AVE para o inicio do Xacobeo 2021”.
Os deputados instaremos ao Ministerio de Fomento a que contrate á
redacción dun proxecto de estación de mercadorías no polígono industrial de
San Cibrao das Viñas, tendo en conta a potencialidade de carga e recepción
desta área empresarial.
AUTOVÍA
OURENSE-LUGO (Guntín).
Os deputados reclamaremos que se aceleren as obras do tramo San
Martiño-A Barrela (9,8 qm.) de modo que poda estar en servizo no primeiro
cuatrimestre de 2020. Tamén reclaman a aprobación definitiva do proxecto do
tramo Ourense-Enlace Cambeo (9,0 qm.) que é, xunto á variante norte de
Ourense, un dos prioritarios da A-56 por tráficos próximos a 10.000 vehículos
e a sinistralidade existente na N-525.
A-76
(PONFERRADA-OURENSE).
Reclamaremos a licitación das obras, do tramo A Veiga de Cascallá-O
Barco de Valdeorras, no que agardamos desde xullo de 2019 o trámite de
información oficial e pública do enlace de acceso a Biobra. E tamén a
licitación das obras do tramo leonés entre Villamartín de la Abadía-Requejo.
MELLORA DA
SEGURIDADE VIAL NA ESTRADA N-120).
Os deputados amosamos preocupación polos problemas xerados polos
contínuos desprendementos de pedras e noiros no tramo desta estrada N-120,
entre Os Peares e Ourense, que permanece aínda hoxe cortada. Resuta
imprescindible dar unha solución definitiva e o primeiro é executar a maior
brevidade as obras de emerxencia para a reapertura, pero tamén aprobar
inmediatamente o proxecto de implantación de carriles de adiantamento entre os
puntos quilométricos 548,800 e 564,000, que está demorada.
INVESTIMENTOS
DA CONFEDERACIÓN MIÑO-SIL.
Faremos un seguemento en detalle sobre a situación de proxectos de interese para
Ourense relacionados coa CHMS, como o saneamento do río Barbaña ou o do
edificio para albergar as dependencias administrativas deste organismo de
conca.
MELLORA DA
SEGURIDADE CIDADÁ NA PROVINCIA.
Insistiremos na reclamación da necesaria e urxente creación
da Unidade de Seguridade Cidadá (USECIC) que reforzaría a seguridade xa que a
provincia de Ourense concentra o 70 % da súa poboación no rural.