A Xunta de Galicia solicitou hoxe a convocatoria urxente da comisión de
seguimento da estación intermodal de Ourense para que o Ministerio Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana
aclare os seus plans de investimento na cidade. Así o anunciou hoxe a
conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, quen trasladou a
súa negativa a ser “cómplice” dos movementos cos que o Partido Socialista en
Ourense trata de ocultar o incumprimento do Goberno de España coa cidade e co
AVE a Galicia.
A conselleira compareceu hoxe en rolda de prensa acompañada da delegada territorial
da Xunta en Ourense, Marisol Díaz Mouteira, e lembrou que a estación intermodal
é un complexo que se basea nun acordo de colaboración asinado no ano 2016 pola
Xunta, o Concello, o Ministerio de Fomento, ademais de pola actual presidenta
de Adif.
De acordo co establecido nese acordo, actualmente están en execución,
unicamente, a estación de autobuses que executa e financia ao 100% a Xunta, e o
aparcadoiro subterráneo que cofinancia tamén a Administración autonómica. Sen
embargo, sobre a reforma ferroviaria prevista no acordo como responsabilidade
do Goberno de España pesa actualmente unha gran incerteza, ao non haber un
cronograma previsto, nin proxectos en redacción nin contratos en licitación.
Por ese motivo, a conselleira considerou urxente que o Ministerio
responsable dea información concreta sobre os seus proxectos de actuación na
estación intermodal de Ourense, ademais das previsións sobre a Variante
ferroviaria exterior.
A conselleira e o equipo de arquitectas responsables das obras e do
proxecto da estación de autobuses intermodal explicaron polo miúdo os criterios
técnicos que sustentan tanto o seu emprazamento como a súa configuración. A ese
respecto, indicaron que a nova terminal de
autobuses, cuxas obras rematarán nos vindeiros meses, está a ser construída nos
terreos definidos e acordados con Adif, conforme a criterios estritamente
técnicos.
Ese emprazamento fai posible, ademais, a execución dun aparcadoiro
subterráneo que dará servizo ao complexo intermodal pero tamén ao barrio da
Ponte, onde abundan os edificios sen garaxe e falta un espazo de estacionamento
de estas características e capacidade.
En relación co centro de saúde, a conselleira lembrou a situación previa
ás obras, cando o centro de saúde estaba máis próximo ás vías de ferrocarril;
rodeado por un supermercado con frecuente tránsito de camións de carga e
descarga; un centro de almacenamento de material de Adif, e próximo a un posto
de comida preparada que xeraba un importante fluxo de vehículos que
estacionaban de forma irregular.
A este respecto, subliñou que as obras da nova estación de autobuses, que
motivaron xa o retranqueo de 10 metros das vías férreas e a desaparición do
supermercado e do posto de comida suporán unha “mellora radical” do contorno do
centro de saúde, que se vai protexer cunha franxa axardinada de máis de 12
metros e se vai insonorizar.
Preocupación pola reforma ferroviaria
Fronte a isto Ethel
Vázquez chamou a atención sobre a absoluta incerteza que rodea a parte do
acordo asinado que se refire á reforma da estación ferroviaria e á integración
urbana dos barrios da Ponte e do Vinteún, recollidos como responsabilidades do
Ministerio de Transportes.
A conselleira
manifestou a preocupación do Goberno galego a este respecto, tendo en conta o
precedente recente do AVE a Galicia, pois hai poucas semanas que o Goberno
dicía que a Xunta mentía cando denunciaba que se ían incumprir o prazo do ano
2019. Agora, cando resulta evidente que a Xunta tiña razón, ata a Comisión
Europea ratifica o prazo da
Administración autonómica e o Goberno segue a negalo.
A conselleira
insistiu na necesidade de que o Goberno de España informe á cidade de Ourense
sobre os seus plans en relación cos compromisos que adquiriu para o
desenvolvemento desta infraestrutura e insistiu en que a mellor estación
intermodal é aquela que os estudos técnicos acreditan que se pode executar.