Hoxe o Director
Xeral de Adif Alta Velocidade, Juan Pablo Villanueva, supervisou o avance dos
traballos de montaxe de vía do tramo Pedralba de la Pradería-Ourense,
pertencente á Liña de Alta Velocidade (LAV) Madrid-Galicia.
Nunna nota informa ADIF-AV que “A visita iniciouse no túnel bitubo
(unha vía por cada tubo) de O Corno, onde se revisaron os labores de hormigonado da vía en placa. Seguidamente
visitouse o túnel bitubo de Corga de Vela (subtramo Prado-Porto), onde se
puideron contemplar os labores de descarga de carril sobre a placa xa
executada.
Montaxe de vía
No tramo Pedralba
de la Pradería – Ourense, xa están montados ao redor de 70 km da vía dereita,
do total de 101 km de nova plataforma entre
Pedralba e Taboadela. Espérase ter continuidade en vía dereita
desde Pedralba a Taboadela (e por
extensión de Madrid a Taboadela) en ancho estándar (1.435 mm) a mediados do mes
de marzo, e as dúas vías totalmente terminadas en xuño.
O hormigonado da vía en placa en vía dereita
está completado desde o mes de xaneiro, e sobre ela estase montando o carril
que queda á súa cota definitiva cun avance semanal de 17,8 km. Actualmente
estase hormigonando a placa na vía
esquerda dos túneles de Cañizo, Bolaños,
Corno e Seiró.
O tramo Pedralba-Ourense é único en España pola súa
alta de concentración de vía en placa (sobre formigón, en lugar de sobre o
tradicional balasto), un 72% do total do
tramo.
O rendemento de
execución da vía en placa en vía dereita foi de 5 km semanais, logrado con ata
5 equipos traballando simultaneamente. Un rendemento un 30% superior ao logrado
en tramos comparables como os túneles de
Guadarrama (28 km de vía en placa en cada un dos dous tubos).
Preguntado polos
periodistas – os únicos invitados - manifestou que “están en disposición de poner o VAVE en servizo ata Ourense e xuño de
2021”
Pola súa a XUNTA de Galicia – que non foi invitada a esta visita – difundíu unha nota na
que “lamenta que o Goberno de España desprece sistematicamente as
solicitudes de información sobre o AVE mentres aumenta o retraso acumulado nas
obras”.
E engade “O director xeral de Adif Alta Velocidade realizou hoxe
unha visita institucional de supervisión dos traballos na liña entre Madrid e
Galicia sen convocar a ningún representante do Goberno galego, que ven
demandando de forma reiterada información oficial sobre a evolución das obras.
A Xunta continúa á espera de que o Ministerio de Transportes dea unha
resposta á solicitude formulada pola conselleira de Infraestruturas e
Mobilidade, Ethel Vázquez, de constitución dunha comisión de seguimento das
obras do AVE a Galicia, similar ás creadas con outras comunidades autónomas.
A Administración autonómica lamenta, tamén, que o alto cargo de Adif
confirmase hoxe un novo retraso, ao situar en xuño de 2021 a entrada
en servizo do AVE a Galicia. Ademais, sinala a incoherencia que supón que o
administrador ferroviario concrete ata o mes de entrada en servizo cando nin
tan sequera comezaron as probas de seguridade, un cambio significativo no
criterio habitual de Adif.
O director xeral do organismo, situou ademais a finais de xuño deste ano
a posta en servizo do treito entre Zamora e Pedralba, que estaba comprometida
polo ministro José Luis Ábalos para o ano 2019.
O ministro de Transportes comprometeu oficialmente en Galicia que as
obras do AVE rematarían a finais de 2019. A Xunta considera que José
Luis Ábalos debe exixir explicacións e responsabilidades dos técnicos de
Adif que lle trasladaron un cronograma que non se cumpriu.”