Unha vía de comunicación “estratéxica e de
enorme importancia para Valdeorras, O Bierzo, Ourense, Monforte de Lemos e, en
xeral, para as comunicacións entre Galicia e Castela-León”, tendo en conta a
notoria insuficiencia da N-120”, destacan os deputados.
Para os
representantes populares, desde que o primeiro paso deste proxecto (2005)
“pasaron máis de 14 anos e coidamos que xa chegou o momento de que vexamos
máquinas traballando nalgún dos tramos. Algo que é posible se houbera vontade
política”.
No 2019,
lembran, esa posibilidade era máis viable, pero para logralo terían que se
acelerar os trámites dos tramos A Veiga de Cascallá-O Barco e Villamartín de la
Abadía- Requejo, para así licitar as obras, “algo que desgrazadamente non
ocorreu”.
A situación dos
catro tramos nos que houbo alguna actividade é a seguinte:
Tramo Villamartín de
la Abadía-Requejo (7,6 qm./101,63 millóns de euros).
O 14 de marzo de 2019 o BOE publicou a resolución do
Ministerio de Fomento pola que se aprobaba o expediente de información pública
e definitivamente o proxecto de trazado “Autovia A-76 Ponferrada- Ourense,
Tramo: Villamartín de la Abadía-Requejo”, na provincia de León. Todo iso cunha
serie de prescricións a cumprimentar no proxecto de construción.
Respecto deste tramo, o Goberno respondeu a unha pregunta
dos deputados ourensáns o 3 de xullo de 2019 e dicía “que previamente á
licitación das obras deste tramo é necesario completar e aprobar o proxecto de
construción correspondente, que está en redacción”.
Noutra resposta da mesma
data indicaba que “Fomento continúa desenvolvendo os labores de redación do
proxecto de construción, atendendo ás prescripcións que se indican na citada
Resolución”.
O 7 de xaneiro de 2020 presentouse outra pregunta: ¿Despois
de incumprir o Ministerio de Fomento os seus compromisos para 2019, cal é a
data do ano 2020 que compromete para licitar as obras do tramo entre
Villamartín da Abadía e Requejo da A-76 (Ourense-Ponferrada)? Con data 7 de
febreiro de 2020 o Goberno contestou: “En relación co asunto interesado, sinálase
que previamente á licitación das obras entre
Villamartín de la Abadía e Requejo é necesario completar e aprobar o
proxecto de construción correspondente, que se atopa en redacción.
O 13 de febreiro de 2019 aprobouse o expediente de
información pública e definitivamente o proxecto de trazado”.
Para
os deputados populares, “é moi evidente que o Ministerio se toma con
absoluta parsimonia a redacción do
proxecto e que non quere adquirir compromiso algún en relación coa licitación
das obras deste tramo neste ano 2020”.
Tramo Requejo-A Veiga
de Cascallá (10,7 qm/223 millóns).
O Ministerio de Fomento anunciou o 8 de xuño de 2017 que
adxudicara e formalizara o contrato de servizos de redacción do proxecto de
trazado e construción do tramo entre Requejo (León) e A Veiga de Cascallá (Ourense), por un importe de
1.847.823 euros. O prazo estimado para a redacción dos proxectos era de 18
meses.
En xullo de 2019, o Goberno contestounos que “o proxecto se
atopa en redacción. O próximo trámite corresponderá á aprobación provisional do
proxecto de trazado e a incoación do correspondente expediente de Información
Pública”.
A
data de hoxe, aos deputados non lles consta que tal redacción estivese
concluída, o que acredita un enorme atraso pois o prazo, que rematou o 8 de
decembro de 2018, está claramente superado.
Tramo A Veiga de
Cascallá- O Barco de Valdeorras (8,4 qm./55,7 millóns).
O Ministerio de Fomento aprobou o 10 de maio de 2018 o expediente de información pública do proxecto
de trazado “Autovía Ponferrada-Ourense (A-76). Tramo: A Veiga de Cascallá-O Barco de Valdeorras”.
O 30 de maio de 2019,
os deputados preguntaron ao Goberno sobre esta autovía e o 3 de xullo de 2019 respondía sobre esta licitación que “era
necesario completar e aprobar o proxecto de construcción correspondiente, que
está en redacción”, engadindo que “o Ministerio de Fomento ten previsto someter
a maior brevidade, ao preceptivo trámite de información oficial e pública, do
enlace de acceso a Biobra, necesario para completar a conexión da citada
autovía coas estradas N-120 nas proximidades do núcleo da Veiga de Cascallá e
coa OU-622, dotando de accesibilidade á autovía á zona de Biobra”.
Malia que se falaba “de someter á maior brevidade”, o certo
é que no BOE non apareceu ata agora anuncio algún desta información pública, o
que acredita a desidia en posibilitar avances na A-76.
O 7 de xaneiro de 2020 os
deputados presentaron unha nova pregunta: ¿Despois de incumprir o Ministerio de Fomento os seus compromisos para 2019, cal é a data do ano 2020 que compromete para licitar as obras do tramo entre A Veiga de
Cascallá-O Barco de Valdeorras da autovía A-76 (Ourense-Ponferrada)?
Con data 7 de
febreiro de 2020, o Goberno contestou: “En relación co asunto interesado,
sinálase que previamente á licitación das obras da A-76 entre A Veiga de Cascallá e O Barco de Valdeorras, é preciso
completar e aprobar o proxecto de construción correspondente que se atopa en
redacción”.
A
resposta é desoladora e decepcionante. No tramo que estaba máis avanzado -en
maio de 2018 aprobábase o expediente de información pública- o Ministerio
acredita cos feitos a súa desidia na conclusión definitiva do proxecto de
construción. E como se ve por esta última resposta, tampouco compromete unha
data para a licitación das obras deste tramo en 2020.
Tramo Monforte de
Lemos (Leste)-Babela (7,7 qm/32,6 millóns)
Este tramo afecta a los términos municipales de Monforte de
Lemos, Sober e Pantón, na provincia de Lugo.
No BOE do 7 de
setembro de 2018 publicouse a formalización polo Ministerio de Fomento do
contrato de servizos para a redacción do proxecto de trazado e construción do
citado tramo. O orzamento deste contrato
é de 633.440,81 euros.
O 7 de xaneiro de
2020 os deputados ourensáns e lucenses presentaron a seguinte pregunta:
¿Que previsión de data en 2020 manexa o Ministerio de Fomento para concluír a
redacción do proxecto construtivo do tramo entre Monforte de
Lemos/Leste-Babelada A-76 (Ourense-Ponferrada)?
Con data 7 de
febreiro de 2020 o Goberno contestou que “o proxecto de trazado A-76,
circunvalación de Monforte de Lemos. Ligazón Monforte de Lemos/Leste-Babela
(Ourense-Ponferrada) atópase en redacción desde agosto de 2018 e continua a súa
redacción de acordo co programa de traballos vixente”.
Na
tramitación do proxecto deste tramo non hai atraso polo momento xa que o prazo
estimado para a redacción é de 18 meses, o que supón que vencerá o 7 de marzo
de 2020.