Hoxe a conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, acompañada do presidente da
Confederación de Empresarios de Pontevedra (CEP), Jorge Cebreiros, presentou
esta mañá o Estudo sobre o custo beneficio da Saída Sur ferroviaria de Vigo
ante a xunta directiva da entidade, que tiña amosado o seu interese en coñecer,
polo miúdo, a análise encargada pola Xunta.
No acto tamén participaron o presidente da Autoridade
Portuaria de Vigo, Enrique López Veiga, o director xeral de Mobilidade, Ignacio
Maestro, e o catedrático de ferrocarrís Miguel Rodríguez Bugarín que, xunto con
José Calvo Caneiro, da enxeñería IDOM, foron os encargados de explicar os
detalles técnicos da actuación.
A Xunta e os empresarios de Pontevedra coincidiron en
destacar que a Saída Sur, a través dun novo trazado de algo máis de 15
quilómetros que unirá Vigo coa zona do Porriño, e a súa conexión coa terminal
portuaria de Bouzas cun novo ramal de 5 quilómetros, é unha actuación estratéxica
e con maior proxección loxística xa que: supón apuntalar a Eurorrexión,
dándolle continuidade ao Eixe Atlántico de forma directa cara a Portugal e cara
á Meseta desde a estación de Urzaiz, como terminal central, intermodal e
pasante; e permitirá eliminar transbordos, acurtar percorridos e tempos de
viaxe e multiplicar o potencial do porto.
O Estudo custo beneficio realizado pola Xunta determina que o
proxecto da Saída Sur e a conexión coa terminal de Bouzas, que suporá un
investimento de arredor de 496 millóns de euros, é sostible desde o punto de
vista económico e rendible desde o punto social, e terá un forte impacto sobre
o emprego e sobre o PIB, tanto durante a súa fase de construción como durante a
explotación.
Concretamente, o impacto na fase de construción estímase en
660 millóns de euros, de xeito directo e indirecto, o que suporá un incremento
do 1% do PIB de Vigo e 590 empregos a tempo completo, de media anual, entre
directos e indirectos.
Unha vez construída, o impacto en termos monetarios será de
528 millóns de euros durante os primeiros 20 anos de explotación, o que suporá
un incremento do 0,3% do PIB de Vigo e 225 postos de traballo a tempo completo
de media anual.
A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade salientou os
beneficios directos que a Saída Sur terá para os usuarios, ao poder concentrar
o transporte de viaxeiros nunha única terminal, xa que permite centralizar na
estación intermodal de Urzaiz todos os servizos de transporte público, de tren
e autobús; evita que a maior parte dos servizos de tren sexan atendidos desde
unha terminal ferroviaria provisional, como é a de Guixar; elimina transbordos
e esperas aos viaxeiros; ademais dunha redución dos tempos de viaxe, tanto
entre Galicia e Portugal, como nos tráficos con Ourense e cara a Madrid:
reducións dun 15% no tempo de viaxe entre Vigo e Porto; do 40% entre Santiago e
Porto e do 20% entre Vigo e Ourense.
Estas melloras nos servizos ferroviarios levarán aparellado
un incremento da demanda de viaxeiros, que en catro anos se multiplicaría por
8, superando os 462.000 viaxeiros ao ano. Ademais, calcúlase que un 35% dos
peregrinos lusos se decantarán polo tren como modo de transporte para volver ao
seu país.
Ademais, a Saída Sur e a construción do enlace de Bouzas
serían determinantes para a actividade do porto, atraendo novos tráficos de
carga e descarga de vehículos, cun incremento estimado de 240.000 toneladas ao
ano, un 6% máis. Isto significa tamén redución nas emisións asociadas ao
transporte de mercadorías nun 80%, evitándose a emisión de máis de 300.000
toneladas de CO² a atmosfera, ademais de sacar tráfico pesado das estradas, o
que tamén incidirá positivamente na redución da sinistralidade.
Ethel Vázquez chamou a atención sobre o impacto económico da
Saída Sur de Vigo que reflicten os estudos realizados, xa que esta
infraestrutura acadaría un índice de rendibilidade do 9,73%, case o dobre do
mínimo establecido, do 5,5%, requirido para proxectos deste tipo polo ADIF.
Os resultados arroxados polo estudo acreditan, polo tanto,
que se trata dunha infraestrutura clave e estratéxica para o desenvolvemento
económico e social da cidade de Vigo, do porto, de toda a súa contorna, do sur
da provincia e para toda Galicia e que a súa alta rendibilidade xustifica a súa
execución.
A Xunta trasladará os resultados deste Estudo de custo
beneficio da Saída Sur de Vigo ao Goberno de España, que é a quen lle
corresponde executala, co obxectivo de que aproveite a oportunidade que ofrecen
os fondos europeos do Mecanismo Conectar Europa para modernizar a rede
ferroviaria de mercadorías do noroeste peninsular, impulsando a conexión do
Porto de Vigo, a Saída Sur e apostando de forma decidida polo Corredor
Atlántico.