O Delegado do Goberno en Galicia que presidiu o acto anunciou que a obra sería unha realidade no outono de 2022.
Esta estrada ervirá como variante de poboación para evitar o frecuente paso do transporte pesado de lousa procedente das canteiras próximas e do resto de vehículos a través do núcleo urbano do Barco, mellorando as características xeométricas do trazado da N-536, a seguridade viaria, rodada e peonil e, por suposto, as comunicacións de toda a comarca de Valdeorras.
Aquél día de setembro lembrei nunha entrada do meu Blog o longo e complexo proceso que seguíu esta estrada, cuxa primeira orde de estudo informativo foi solicitada en novembro de 2003, é dicir, hai case 16 anos.
Pois ben, ata finais de 2019, os traballos nesta estrada apenas se centraron na limpeza e planimetría dos terreos e en 2020 as obras non comezaron ata febreiro.
Hoxe con ocasión da miña estancia en Sobradelo, detívenme nas obras que nese punto execútanse e puiden comprobar a existencia de actividade de máquinas e camións, pero realmente agardaba ver máis obra executada por parte da UTE que domina a empresa Vías S.A.
Estou nestes momentos á espera da resposta do Goberno a unha pregunta que fixen o 24 de xuño sobre cal é o grao de execución desta estrada. Esa resposta confirmará ou non as miñas sospeitas da que obra está a acumular unha sensible demora.
En todo caso vou facer un seguimento trimestral da evolución destas obras, pois non é admisible novas demoras nun proxecto tan importante.
CARACTERÍSTICAS TÉCNICAS:
As obras, cunha lonxitude aproximada de 5,6 qm, se inician en Sobradelo no P.Q. 41,5 da N-536 na intersección coa OU-122 e finalizan non P.Q. 453,4 da N-120 no Barco de Valdeorras.
A actuación componse de dúas partes diferenciadas:
Un primeiro subtramo de estrada é un acondicionamento e mellora da estrada N-536 desde Sobradelo, nunha lonxitude dun 3,3 Qm, cunha sección transversal de 10 metros composta por unha calzada de 7,00 m. e beiravías exteriores de 1,50 m.
Un segundo subtramo de estrada en variante de trazado de 2,3 Qm, de 12 m. de sección transversal (con beiravías de 2,50 m.) que abandona o actual trazado da N-536, cruzando o río Sil mediante un novo viaduto e entra en túnel non monte de O Serro, para finalmente conectar coa estrada N-120 a través doutro viaduto sobre o río Cigueño. O radio mínimo é de 375 m. e a pendente lonxitudinal máxima do 4,8 %.
No tramo proxéctanse dous nós:
O primeiro deles, no PQ.45 da actual N-536, é unha intersección en “T” dotada de carrís centrais de espera e cambio de velocidade.
O segundo, ao final do tramo, é un novo enlace,tipo diamante con glorieta superior, que fai de conexión entre a nova variante e a N-120 situándose próximo ao nó existente nesa nacional no PQ. 453,4. Esta nova ligazón foi deseñado e previsto para aloxar ou paso da sección da futura autovía A-76 (Ponferrada-Ourense), dando ademais acceso á OU-622 e a distintos viais do núcleo urbano do Barco de Valdeorras.
Ao longo do trazado proxéctanse un total de 10 estruturas: 5 viadutos, 4 pasos superiores e 1 paso inferior, onde destacan o viaduto sobre o río Sil de 461 m. de lonxitude que tamén salva o FF.CC e a estrada OU-0801 de Entoma e ou viaduto do río Cigueño, de 347 m. Baixo ou monte de O Serro proxectouse a construción dun túnel dun único tubo bidireccional, de 490 m. de lonxitude e pendente lonxitudinal constante do 3 %.
Como parte importante do proxecto, cabe destacar que inclúe todas as medidas necesarias de integración ambiental e protección do patrimonio cultural da antiga “Ponte de Candis”, da “explotación aurífera romana da Veiga” e a creación dun paseo peonil e vía ciclista segregada ao longo da N-536.