“¿A fecha de respuesta, cuál es el estado de ejecución de las obras de la carretera de conexión entre las carreteras N-120 y N-536 O Barco de Valdeorras y Sobradelo?
Pois ben o 2 de marzo o Goberno resposta: “En relación con el asunto interesado, se señala que la obra de conexión entre las carreteras N-120 y N-536 en O Barco de Valdeorras (5,7 km y 47,2 millones de euros de presupuesto) se encuentra al 8 % ejecutado, en consonancia con el programa de trabajos vigente en la actualidad”
Lembro que o 23 de setembro de 2019 estiven en Valdeorras asistindo ao acto, de inicio das obras da estrada de conexión da N-536 coa N-120 entre Sobradelo e Barco. Alí o Delegado do Goberno en Galicia que presidiu o acto anunciou que a obra sería unha realidade no outono de 2022.
Según informacións periodísticas ata finais de 2019, os
traballos nesta estrada apenas se centraron na limpeza e planimetría dos
terreos e en 2020 as obras non comezaron ata febrero de 2020.
O
pasado 24 de xuño de 2020 os
deputados, formulamos unha pregunta escrita ao Goberno interesándonos pola
porcentaxe de execución das obras.
E con data de 11 setembro de 2020, o Goberno
respostou: “La obra del vial de conexión
entre la N-120 y la N-536, tramo Sobradelo- O Barco de Valdeorras, Ourense, se
encuentra en ejecución, sin que haya estado parada. Se encuentra ejecutada al 2% de su presupuesto, habiéndose
ejecutado hasta el momento la ocupación de las fincas expropiadas (incluyendo
la demolición de las edificaciones afectadas) y estando en ejecución los
cambios de los distintos servicios afectados. Se ha ejecutado totalmente la
campaña complementaria de reconocimientos geotécnicos de todas las estructuras,
desmontes, terraplenes y del túnel previsto. También se han ejecutado las obras
de consolidación de la escombrera de pizarra próxima a Candís (O Barco de
Valdeorras), con la señalización de obra en la N-536 en ese punto”
Dito o anterior,
chama a atención que desde o 11 de setembro de 2020 ata o 2 de marzo de 2021 a obra só avanzara un 6%
(do 2% ao 8% executado. Está pendente pois de executar o 92 % da obra
En todo caso vamos a seguir facendo un seguimento bimensual
da evolución destas obras, coa finalidade de que non se supere a data comprometida
polo Delegado de Goberno que foi a de outono de 2022.
Todos ansiamos que esta estrada de circunvalación tan necesaria sexa unha pronta realidade.
Lembremos que a orde de
estudo informativo foi solicitada en novembro de
2003, é dicir, hai máis de 17 anos.
De estas inciaitivas parlamentarias, hoxe faise eco o xornalista de "La Región" José Cruz, publica unha información titulada " La circunvalación de O Barco solo lleva un 8 % de ejecución", ao tempo que recaba varias opinións.
CARACTERÍSTICAS
TÉCNICAS:
As
obras, cunha lonxitude aproximada de 5,6
qm, se inician en Sobradelo no P.Q. 41,5
da N-536 na intersección coa OU-122 e
finalizan non P.Q. 453,4 da N-120 no Barco
de Valdeorras.
A actuación componse de dúas partes diferenciadas:
Un primeiro subtramo de
estrada é
un acondicionamento e mellora da
estrada N-536
desde Sobradelo, nunha lonxitude dun 3,3 Qm, cunha sección
transversal de 10 metros composta
por unha calzada de 7,00 m.
e beiravías exteriores de 1,50 m.
Un
segundo subtramo de estrada en variante de
trazado de 2,3 Qm, de 12 m. de sección transversal
(con beiravías de 2,50 m.) que abandona o actual trazado
da N-536, cruzando o río Sil mediante un novo viaduto e
entra en túnel non monte de O Serro, para finalmente conectar
coa estrada N-120 a
través doutro viaduto sobre o
río Cigueño. O radio mínimo é de 375 m. e
a pendente lonxitudinal máxima do 4,8 %.
No tramo proxéctanse dous nós:
O primeiro deles, no PQ.45 da actual N-536, é unha intersección en “T” dotada de carrís centrais de espera e cambio de velocidade.
O
segundo, ao final do tramo, é
un novo enlace,tipo diamante con glorieta superior,
que fai de conexión entre a nova variante e a
N-120 situándose próximo ao nó existente nesa nacional
no PQ. 453,4. Esta nova
ligazón foi deseñado e previsto
para aloxar ou paso da sección da futura autovía
A-76 (Ponferrada-Ourense), dando ademais acceso á
OU-622 e a distintos viais do núcleo
urbano do Barco de Valdeorras.
Ao
longo do trazado proxéctanse un total de
10 estruturas: 5 viadutos, 4 pasos superiores e 1 paso
inferior, onde destacan o viaduto sobre
o río Sil de 461 m. de lonxitude que tamén salva
o FF.CC e a estrada OU-0801 de Entoma
e ou viaduto do río Cigueño, de 347 m. Baixo ou monte
de
O Serro proxectouse a construción dun túnel dun único tubo
bidireccional, de
490 m. de lonxitude e pendente lonxitudinal constante
do 3 %.
Como
parte importante do proxecto, cabe destacar
que inclúe todas as medidas necesarias de integración
ambiental e protección do patrimonio cultural
da antiga “Ponte de Candis”, da
“explotación aurífera romana da Veiga” e a
creación dun paseo peonil e vía ciclista
segregada ao longo da N-536.
https://www.elbierzodigital.com/la-circunvalacion-de-o-barco-solo-esta-al-8-de-ejecucion/373139
https://somoscomarca.es/la-circunvalacion-de-o-barco-al-8-de-su-ejecucion-celso/