Hoxe denuncio que persiste o enorme abuso que está a cometer PSOE e Podemos-Galicia en Común na Mesa do Congreso ao paralizar a tramitación parlamentaria da Proposición de Lei Orgánica de transferencia da titularidade e competencias da AP-9 a Galicia, unha vía estratéxica na comunidade que vertebra o 60% da poboación.
Unha transferencia que permitiría
unha xestión máis pegada ao territorio, velar con máis eficacia pola calidade
do servizo e ofrecer unha resposta áxil e directa ás necesidades dos usuarios. Onte
martes 8 de xuño, a Mesa do Congreso presidida por
Meritxel Batet, na que ten absoluto control o PSOE de Pedro Sánchez
e Podemos-Galicia en Común da vicepresidenta Yolanda Díaz, a pesar da oposición
dos dous representantes populares, acordaron unha nova prórroga, que fai xa a
número quince. Isto ocorre a pesar das denuncias públicas que fixemos o pasado
sete e vinte e un de maio e que recolleron os medios de comunicación.
Lembrar que o pasado 2 de febreiro tivo lugar
no Pleno da Cámara Baixa o debate de toma en consideración da Proposición de
Lei e o día 12, tras superar o trámite anterior, acordouse encomendar o Ditame
sobre a mesma á Comisión de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, así como
dispoñer a súa tramitación polo procedemento de urxencia e abrir un primeiro
prazo de oito días hábiles -que expiraba o 24 daquel mes- para que os
deputados e os grupos parlamentarios puidesen presentar emendas ao articulado.
Con todo, desde aquela data
a Mesa do Congreso xa acordou quince prórrogas, das que trece foron aprobadas
coa oposición rotunda dos dous deputados do PP que a integran -Ana Pastor e
Adolfo Suárez- e que insistiron en cada reunión que o prazo debería concluír.
É inxustificable que unha
iniciativa cuxa toma en consideración foi aprobada por unha ampla maioría de
287 deputados e cuxa tramitación se dispuxo que fóra polo procedemento de
urxencia atópese deliberadamente bloqueada polos partidos que ten o control da
Mesa, o PSOE de Pedro Sánchez e Podemos-Galicia en Común da vicepresidente Yolanda
Díaz”.
Temémonos que estas forzas
políticas que integran o Executivo central pretendan con estas inexplicables
prórrogas de prazos que esta Proposición de Lei non chegue a tramitarse, que
non poida mellorarse con emendas e finalmente a aprobarse, algo que desde o
Grupo Parlamentario Popular non imos consentir.
PREZOS DAS PEAXES
Ademáis lembro que o Goberno
de España anunciou no mes de outubro de 2020 unha serie de bonificacións na
AP-9 que, estando en xuño de 2021, aínda non teñen data prevista de
implantación.
Estamos preocupados porque o Ministerio
de Transportes xa avanzou que probablemente incumprirá o seu
propio compromiso de implantar esas bonificacións en xullo, o que é unha
mostra preocupante da falta de rigor coa que o Goberno de España está a abordar
este asunto prioritario para os galegos. Mentres iso non suceda, os
galegos seguirán a sufrir o agravio de circular cunha das autoestradas coas
tarifas máis caras de España.
esde o Congreso imos manter una postura
de exixencia para que se cumpra o compromiso asumido polo MITMA e
defendendo a posición da Xunta en canto a esta autoestrada, que
presentou ao Ministerio unha proposta para a rebaixa de peaxes.