En una nota, el MITMA dice: “El visto bueno del
Gobierno es el último trámite necesario para que el texto se publique en el
Boletín Oficial del Estado (BOE) y los descuentos entren en vigor, lo que
implica que el Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana
(Mitma) cumple su compromiso con los gallegos de aprobar las bonificaciones en
julio. Estas serán de aplicación al día siguiente de su publicación en el BOE,
previsiblemente, esta misma semana y coincidiendo con el que suele ser el fin
de semana de mayor movilidad del año.
“Vamos a llegar a tiempo con Galicia” ha asegurado la
ministra de Transportes, Raquel Sánchez, que ha querido agradecer a todo el
Gobierno el gran esfuerzo que ha realizado para “conseguir resultados dentro de
los plazos que nos hemos marcado” puesto que “no ha sido nada fácil”. A su vez,
ha agradecido a la Xunta de Galicia su “actitud de dialogo” a la hora de
elaborar el nuevo esquema de bonificaciones.
Sánchez ha aprovechado su primera visita
a Galicia desde que asumió la cartera de Transportes para renovar el compromiso
del Ministerio con “todas las gallegas y los gallegos”, “darle un impulso
claro” y “anunciar nuevos avances”. Además de las históricas bonificaciones, la
titular del departamento ha anunciado que “este año se van a alcanzar varios
hitos muy importantes para la movilidad gallega”, como la puesta la puesta en
servicio del tramo de Alta Velocidad Pedralba – Taboadela – Ourense. Asimismo,
ha revelado que “estamos estudiando la salida ferroviaria sur de Vigo” y que el
Ministerio se compromete a “realizar la conexión ferroviaria con el Puerto
Exterior de A Coruña”.En este punto, tal y como ha explicado la ministra, se va
a dar un impulso muy importante a la red ferroviaria gallega gracias a su
inclusión en el Corredor Atlántico y a los fondos europeos. Asimismo, destacó
que Galicia recibirá una inversión con cargo al Mecanismo de Recuperación y
Resiliencia que gestiona el Ministerio de Transportes de unos 1.200 millones,
de los que solo este año recibirá 225 millones.
La importancia de
la AP-9
Así, de los 95,3 millones de tránsitos
que registró la autopista en 2019, el 92% fueron de vehículos ligeros. El
resto, 7,54 millones (8%), corresponde a los vehículos pesados. De media, unos
61.485 usuarios únicos pagan por recorrer la carretera cada día laborable. Se
entiende tránsito como el paso de un vehículo entro dos puntos de control de la
AP-9.
“El Decreto modifica los términos de la
concesión de la AP-9 para bonificar los peajes que los vehículos, tanto ligeros
como pesados, tienen que pagar por el uso de la autopista como consecuencia de
un historial de decisiones que colocaba sobre los usuarios gallegos una
hipoteca creciente hasta el año 2048”, ha aseverado la ministra. No en vano, el
texto recoge que los descuentos se cubrirán con cargo a los Presupuestos
Generales del Estado y no con incrementos de tarifa o del periodo de concesión.
Además, el nuevo esquema subsume el Real
Decreto de 2013 por el que se descontaba el 100% del peaje de las vueltas que
se hacían en el día en algunos tramos de la provincia de Pontevedra, por lo que
dejarán de compensarse con alzas de tarifas.
“El Estado destinará cada año unos 55
millones de euros para bonificar la autopista AP-9 y unos 2.300 millones de
euros hasta finalizar el plazo de la concesión, a los que hay que sumar el
importe de las bonificaciones ya vigentes”, ha recordado la ministra Sánchez
antes de señalar que “más de una tercera parte de todos los peajes de la
autopista gallega los paga el Estado, a través del Ministerio, fundamentalmente
gracias a este Decreto”.
“Son bonificaciones muy cuantiosas que
tendrán impacto directo en términos de ahorro sobre la movilidad cotidiana en
Galicia. Sobre los usuarios y sobre sus necesidades básicas de desplazamiento.
Anualmente, 15 millones de tránsitos verán eliminada o reducida su factura”, ha
afirmado.
Nuevas
bonificaciones
El Real Decreto introduce nuevas
bonificaciones y descuentos y mejora y amplía a todos los días de la semana y a
toda la autopista las medidas que ya están vigentes en algunos tramos. Se
mantiene la gratuidad de las circunvalaciones de Santiago, Vigo, Pontevedra y
el tramo Fene-Ferrol y las bonificaciones en A Coruña-Barcala y el O
Morrazo-Vigo.
Vehículos ligeros
1. Gratis todos los trayectos de vuelta con el dispositivo de telepeaje, que
ya usan la mayoría de los usuarios, que se realicen en un plazo máximo de 24
horas. La bonificación del 100% del recorrido de regreso al punto de origen se
aplicará todos los días de la semana, festivos incluidos. El recorrido de
vuelta debe ser igual al de ida.
Dos de las grandes diferencias con los descuentos comerciales y las
bonificaciones previas es que se amplía del día natural a las 24 horas el plazo
para realizar el viaje de vuelta y que se suman los domingos y festivos (antes
era de lunes a sábados). Por ejemplo, un usuario que vive A Coruña y va a
Santiago un sábado y vuelve en el día gasta 12,25 euros en peajes. Con las
medidas pasaría a pagar 7 euros, ahorrándose 5,25 euros diarios. Si fuera el
domingo, que no tiene el descuento comercial del 25% de Audasa, el ahorro sería
de siete euros. Si va todos los domingos, este subiría a 28 euros mensuales.
2. Bonificación adicional del 50 por ciento del recorrido de ida para
aquellos usuarios que realicen en un plazo máximo de 24 horas dos recorridos
iguales (con el mismo origen y destino) y de sentido contrario dentro del tramo
Puxeiros (Vigo)-Tui y viceversa, en días laborables y festivos.
3. Así, un usuario que vive en Tui y va y vuelve de Vigo en 24 horas (pasadas
las 00.00 horas, por ejemplo) pagará por el trayecto de ida y vuelta 1,4 euros,
ahorrándose 4,2 euros. El peaje entre Vigo y Tui son 2,8 euros.
4. Gratuidad en el acceso desde Redondela. Bonificación del cien por cien en
los recorridos internos en el tramo Redondela-Vigo (origen/destino Rande-Vigo),
que realicen el mismo trayecto de ida y vuelta en el plazo de 24 horas.
Por ejemplo, un ciudadano que tenga que vaya y vuelva todos los días de la
semana por el tramo Rande y Vigo, pasará de pagar 34 euros al mes a cero euros.
El peaje cuesta un euro.
5. Recurrencia. Rebaja del 20% del importe pagado en todos los recorridos
realizados en un mes, a contar desde el recorrido inicial, para aquellos
vehículos que realicen más de 20 viajes en dicho periodo. Se contabilizará como
un desplazamiento el conjunto de recorridos realizados en un mismo día y en un
mismo sentido de circulación, cualesquiera que sean las entradas y salidas
parciales registradas dentro del mismo.
Por ejemplo, un usuario que vive en Fene
y estudia en A Coruña (40 desplazamientos al mes) pagará 4,9 euros al día en
peajes gracias a las bonificaciones, en vez de abonar los 8,75 euros previos,
ahorrando 3,67 euros al día. Sólo con la vuelta gratis, al mes pagaría unos 98
euros, pero, gracias al descuento extra por recurrencia, la factura mensual se
reduce a los 78,4 euros, lo que implica un ahorro mensual de 93 euros.
Las bonificaciones y descuentos se
aplicarán a los vehículos ligeros que utilicen el telepeaje como medio de pago.
Audasa sólo cargará el peaje del viaje de ida, por lo que los usuarios
registrarán el ahorro cada 24 horas.
En cuanto al descuento del 20% adicional por recurrencia, a la hora de
contabilizar un desplazamiento hay que tener en cuenta que:
·
No se incluyen los desplazamientos
efectuados por los tramos libres de peaje o con bonificaciones (peaje en
sombra).
·
Como máximo se contarán dos
desplazamientos al día, uno por cada sentido de la circulación.
Al final del mes Audasa realizará un
abono por el importe correspondiente al 20% de todos los desplazamientos
realizados en ese mes con telepeaje.
Vehículos pesados
1. Descuento del 20% del importe del peaje en todos los recorridos.
2. Gratuidad en el acceso desde Redondela: bonificación del 100% de los
recorridos internos en el tramo Redondela-Vigo (origen/destino Rande-Vigo),
incluido el acceso al puerto de Vigo.
Las bonificaciones para los vehículos
pesados se aplicarán sin ningún tipo de condiciones ya que están disponibles
todos los días de la semana (laborales y festivos) y para cualquier sistema de
pago de peaje. El descuento se realizará de forma automática en el momento del
pago en la barrera (cabina de peaje) y se redondea a los 0 o 5 céntimos.
“Conseguir estos beneficios implica un
esfuerzo presupuestario muy especial, que tiene en cuenta la función que tiene
esta autopista en la movilidad del día a día y, también, a las complicadas
vicisitudes que ha pasado esta autopista de las que los usuarios actuales y
futuros eran los principales perjudicados”, ha explicado la ministra Raquel
Sánchez.
Un ahorro para Galicia
Con el esquema de bonificaciones
aprobado, los vehículos ligeros podrán realizar trayectos gratuitos y con algún
tipo de descuento extra en los 219,6 km que conforman la AP-9 todos los días de
la semana.
Así, con la entrada en vigor del Real
Decreto, el 19,4% de los tránsitos que realicen los vehículos ligeros en los
tramos de pago directo pasarán a ser gratuitos de forma inmediata frente al 8%
previo. En concreto, con datos de 2019, serán gratuitos 8,4 millones de
tránsitos que se realizan al año en vías de pago, frente a los 3,5 millones. Se
espera alcanzar los 10 millones tránsitos gratuitos en 2028.
La AP-9 registró en 2019 un promedio de
240.471 tránsitos diarios, de los que el 49% pagaron peajes. De estos últimos,
el 48% se realizaron en ida y vuelta en 24 horas abonando el recorrido con
tarjeta de crédito o telepeaje, lo que implica que, nada más aprobarse, las
medidas impulsadas por el Gobierno beneficiarán a miles de gallegos que usan
asiduamente la infraestructura.
Los vehículos pesados realizan unos 7,5
millones de tránsitos por la AP-9 al año, de los que el 54% (4,2 millones)
registrarán una rebaja del 20% del peaje por primera vez en la historia
reciente de la infraestructura. El resto son o serán gratuitos.
Cuenta de compensación
Los más de 55 millones de euros anuales
se utilizarán para cubrir los descuentos recogidos en el Real Decreto, pero si
algún año no se llegase a gastar todo el presupuesto en compensar a Audasa, el
importe restante se destinará a reducir la cuenta de compensación prevista en
el Real Decreto 1733/2011 que, según las últimas estimaciones, podría alcanzar
los 405 millones de euros al término de la concesión.
El Real Decreto de 2011 recoge la
ampliación de capacidad de los tramos de circunvalación de Santiago y enlace de
Cangas-enlace de Teis, incluido el puente de Rande. Para compensar la inversión
realizada y los gastos de conservación, se estableció una cuenta de
compensación que capitaliza los saldos (la deuda) al ocho por ciento anual y
que cada año se dotaba con un incremento adicional del uno por ciento de
la tarifa ordinaria. Dichos aumentos, previstos hasta 2037, son acumulativos.
Así, el nuevo Real Decreto abre la puerta a utilizar los excedentes
presupuestarios para reducir el saldo de compensación anticipadamente.
Por otra parte, el Real Decreto 104/2013
fija la bonificación del 75% del viaje de vuelta en el día en los recorridos
Pontevedra-Vilaboa, Pontevedra-Morrazo, Pontevedra-Vigo, Rande-Vigo y viceversa
(Ausada asume el 25% hasta llegar al 100%). El pago de dichas bonificaciones se
incluyó en la cuenta de compensación creada tras el Real Decreto de 2011, por
lo que también capitalizan a un ocho por ciento anual. Según los cálculos de
Mitma, con esta partida, la cuenta de compensación puede llegar a superar los
1.100 millones de euros.
Para evitar subidas extraordinarias de tarifas, asociadas a las bonificaciones de peaje vigentes entre Pontevedra y Vigo, como las que ya se dieron en 2018, 2019 y 2020, y reducir el importe de los intereses anuales, que a partir de 2023 superarán siempre a las aportaciones, el Gobierno ha decidido sacar la compensación de estas bonificaciones de la cuenta de compensación y pagarlas con cargo a los Presupuestos Generales del Estado.”
En representación de la Xunta de Galicia, estuvo presente en este acto el vicepresidente primero, Alfonso Rueda, que en nota de prensa indicó “que a Xunta espera que o Estado aplique de maneira inmediata as bonificacións da AP-9, e lembrou que xa foron anunciadas o pasado outubro, e que 10 meses despois de anunciarse nos que os galegos seguiron pagando as peaxes máis caras de España, as bonificacións cheguen canto antes aos usuarios.
“Os compromisos, ademais de anuncialos,
hai que cumprilos para que sirvan de algo. Xa estaban anunciadas as
bonificacións e a AP-9 foi a autoestrada que máis subiu de España en xaneiro. E
hoxe na data límite, celebro e espero, que sexa pronto unha realidade, aínda
que é completamente insuficiente o 20% de desconto para o tráfico pesado”,
indicou o vicepresidente primeiro.
O titular da Vicepresidencia primeira
lamentou que as bonificacións non atendan as demandas dun dos colectivos máis
afectados, como son o transportistas e lembrou que a Xunta propúxolle ao
Ministerio de Transportes que se lles aplicase unha bonificación do 60% pero o
Ministerio decidiu, finalmente, deixar esa bonificación en só un 20 para
transportes pesados.”
Además señaló “que a Xunta celebra que o
Goberno comprendese a postura da Xunta e entendese que os galegos non poden
seguir agardando polos descontos da AP-9, sendo a principal arteria de
comunicación de Galicia e a evolución das súas peaxes nos últimos anos, estaba
a converterse nun problema para as familias, os traballadores e as empresas".
A miña
valoración
Desde logo estamos ante unha moi boa e esperada noticia. E procede recoñecer o esforzo e o traballo realizado pola Administración Central, pola Xunta de Galicia e tamén polas formacións políticas parlamentarias que nas Cortes Xerais e no Parlamento de Galicia, defenderon estas bonificacións. Unha delas o PPdeG.
Especial mención ao presidente Feijóo pola sua tenaz defensa desta reivindicación diante dos gobernos do PP e do PSOE, sempre ben asistida pola conselleira Ethel Vázquez.
A problemática da AP-9 tanto no que se refire ás súas obras de ampliación, como á súa xestión, como á transferencia da súa titularidade e ás bonificacións, formaron parte desde sempre da axenda das forzas políticas galegas, así como da Xunta e do Parlamento de Galicia.
O Real Decreto que foi presentado non colma íntegramente as demandas da Xunta de Galicia, especialmente para os vehículos pesados que merecen ter unha maior bonificación, pero sen dúbida supón un avance significativo, sen prexuízo de que compre seguir demandando un mellor trato ao fundamental sector da loxística.
Agora toca seguir traballando na proposición de lei orgánica transferencia da titularidade e competencias da AP-9 á Comunidade Autónoma de Galicia.
Antecedentes recentes
Citarei
algúns antecedentes, que recollín en entradas deste blog:
Con esta decisión, evitarase ter que financiar con fondos da Xunta de Galicia estas peaxes que pasarán a ser asumidos, 100%, polo Ministerio de Fomento, o que permitirá que 180 M€ non teñan que ser pagados polos galegos, como estaba previsto nun convenio asinado polo Goberno bipartito, polo Goberno do PSOE e do BNG.”
http://www.celsodelgado.gal/2016/12/hoxe-tivo-lugar-unha-importante-reunion.html
O 22 de febreiro de 2017 a Xunta de Galicia e o Ministerio de Fomento celebraron en Madrid a primeira xuntanza da comisión sobre a autoestrada do Atlántico, a AP-9, que se reunirá cunha periodicidade mínima semestral.
“A conselleira de Infraestruturas e
Vivenda, Ethel Vázquez, e o director da Axencia Galega de Infraestruturas,
Francisco Menéndez, participaron na reunión, que se celebrou en Madrid, e
estivo presidida polo secretario de Estado de Infraestruturas, Julio
Gomez-Pomar, coa presencia doutros cargos do Ministerio de Fomento.
Dáse así cumprimento ao acordo acadado o
pasado 31 de xaneiro entre o presidente da Xunta e o ministro de Fomento, Íñigo
de la Serna, que avanzaron a constitución da comisión sobre a AP-9 neste mes de
febreiro.
Nesta xuntanza os representantes de ambas
administracións abordaron tanto a situación das obras en marcha na autoestrada
como os avances nas actuacións planificadas na AP-9. Neste sentido, o
Ministerio de Fomento avanzou que no vindeiro mes de abril prevé licitar as
obras do novo acceso á Cidade da Cultura, en Santiago de Compostela.
Ademais, os responsables de ambas
administracións abordaron a situación do treito urbano da AP-9 na cidade de
Vigo e acordaron solicitarlle ao Concello da unha proposta técnica para a
remodelación do ámbito.
No encontro tamén se estableceu que a
Xunta e o Ministerio de Fomento realizarán un seguimento das medidas adoptadas
para evitar retencións nas áreas de peaxe nas épocas do ano nas que se rexistra
máis tráfico.”
http://www.celsodelgado.gal/2017/02/onte-xunta-de-galicia-e-o-ministerio-de.html
O 29
de xullo de 2017 o BOE publicaba unha moi boa e ansiada noticia para a nosa
Comunidade: o Real Decreto 803/2017, do 28 de xullo, polo que se modifica
o Convenio entre a Administración
Xeral do Estado, a Xunta de Galicia e «Autoestradas do Atlántico, Concesionaria
Española, Sociedade Anónima», aprobado por Real Decreto 633/2006, do 19
de maio.
“Por
fin aténdese unha persistente e antiga demanda da Xunta e decídese que a
Administración central asumirá en exclusiva o custo do financiamento das
gratuidades dos percorridos O Morrazo-Vigo e A Barcala-A Coruña, dous dos
traxectos con máis tráfico da AP-9.
Un custo que ata agora viña compartindo coa Xunta, e que supoñerá para Galicia un aforro anual superior aos 6 millóns de euros.
É importante constatar que o pago pola Xunta desde o 2006 supuxo arredor
de 60 millóns de euros nos últimos anos e, o que é máis importante, que deixe
de pagar máis de 400 millóns de euros ata a fin da concesión.”
http://www.celsodelgado.gal/2017/07/onte-o-boe-publicaba-unha-moi-boa-e.html
O 23 de xaneiro de 2018 “tivo lugar en Madrid unha reunión da Comisión conxunta sobre a AP-9 que integran a Xunta e o Ministerio de Fomento e na que participaron a conselleira de Infraestruturas e Vivenda, Ethel Vázquez, o director da Axencia Galega de Infraestruturas, Francisco Menéndez, o secretario de Estado de Infraestruturas, Julio Gómez-Pomar, ademais do secretario xeral de infraestruturas Manuel Niño, entre outros.
O Ministerio de Fomento avanzou que analizará agora en detalle o alcance económico da medida e abordará coa sociedade concesionaria da autoestrada a súa estruturación.
Ademais, o Ministerio de Fomento ratificou o compromiso adquirido co Goberno galego de establecer un cambio en relación coas obras da AP-9 para que, no futuro, todas as obras de ampliación e mellora pendentes que se realicen na autoestrada se financien con cargo aos Orzamentos Xerais do Estado e non mediante novos incrementos de peaxe aos usuarios.”
http://www.celsodelgado.gal/2018/01/hoxe-tivo-lugar-en-madridunha-reunion.html
http://www.celsodelgado.gal/2018/07/o-presidente-da-xunta-alberto-nunez_18.html
Na XII
Lexislatura, o 26 de febreiro de 2019
os deputados do PP de G no Congreso presentamos unha batería de enmendas ao
articulado da Proposición de Lei Orgánica de
transferencia da titularidade e competencias da AP-9 á Comunidade Autónoma de
Galicia.
Nunha nota de prensa difundida ese día dicíamos “Demandamos que o cambio de titularidade sirva para paliar o desequilibrio territorial en materia de autoestradas de peaxe que prexudica a Galicia, e acadar tamén unha mellor eficiencia e eficacia da vía. “É necesaria a súa transferencia para rachar con esta discriminación”, e que permita unha xestión máis directa e pegada ao territorio que suporá unha mellora considerable da calidade do servizo e un aumento da súa competitividade.
http://www.celsodelgado.gal/2019/02/esta-tarde-os-deputados-galegos-no.html
O 11 de decembro de 2019 a Xunta trasladoulle ao Goberno estatal unha proposta para evitar máis incrementos extraordinarios nas peaxes da AP-9 e aplicar novas bonificacións do 25 % nas viaxes de ida e volta no día.
“A conselleira
de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, vén de remitirlle
ao secretario de Estado de Infraestruturas, Pedro Saura, unha proposta que
contén dúas medidas concretas para paliar o impacto das peaxes nas economías
familiares e na competitividade de Galicia.
Por unha parte, esta alternativa céntrase na revisión da aplicación do Real Decreto que fixa o aumento de tarifas do 1 % acumulativo durante 20 anos para financiar a ampliación da autoestrada en Santiago e na ponte de Rande.
Trátase de revisar o acordo pechado en 2011 coa concesionaria, eliminando os pagos inxustificados, xa que, de cumprirse nos seus termos, suporá que os galegos paguen a Audsasa mediante as peaxes un total de 1.400 millóns de euros por unhas obras que custaron preto de 230 millóns. A Xunta propón que o custo das obras se afronte a través dos Presupostos Xerais do Estado en lugar de con subas de peaxe e sen incluír beneficios inxustificados para a concesionaria.
Así, proponse un pago anual á concesionaria de 53,1 millóns de euros durante 5 anos por parte dos Presupostos Xerais do Estado que, sumado ás dúas subas de peaxe xa acometidas, permitiría evitar novos incrementos extraordinarios.
Por outra parte, esta alternativa do Goberno galego tamén plantexa a bonificación doutro 25 % a todos os usuarios que realicen traxectos de ida e volta no día pola AP-9 e que sería complementaria á que xa se vén aplicando.
Vázquez Mourelle cualificou estas medidas de realistas e viables e concretou que son froito dun intenso traballo de estudo que realizou a Xunta para avanzar cara un maior equilibrio territorial en materia de peaxes no conxunto de España e paliar a desigualdade de Galicia.
Destacou na misiva a preocupación da Xunta por mor da desigual evolución das peaxes nas autoestradas do Estado, xa que mentres a AP-9 afrontará subidas de tarifas no 2020 e sucesivos anos, outras vías como as de Sevilla- Cádiz ou Tarragona- Alicante, deixarán de ser de pago.
Explicou que estas subas nos prezos da principal arteria de comunicación de Galicia están xerando un desequilibrio ao se acentuar as desvantaxes da súa situación xeográfica periférica e reforzar a asimetría territorial en termos de mobilidade e competitividade.
Subliñou que fronte a estes incrementos nas tarifas da AP-9, a Xunta está a facer un importante esforzo para minimizar o impacto das peaxes das autoestradas autonómicas nas familias e na economía galega. Para isto, precisou que o próximo ano as tarifas non aumentarán e ademais se seguirán aplicando bonificacións nas viaxes de volta como nas realizadas en horario nocturno e se comezarán a efectuar descontos ás familias numerosas.
Ethel Vázquez tamén lle solicitou ao secretario de Estado de Infraestruturas a convocatoria dunha nova xuntanza da comisión da AP-9 para abordar conxuntamente a proposta de actuación hoxe remitida.
Cómpre lembrar que esta comisión foi constituída en 2017 pola Xunta e o Ministerio de Fomento e ten demostrado ser un foro de colaboración institucional de utilidade.”
http://www.celsodelgado.gal/2019/12/hoxe-xunta-trasladoulle-ao-goberno.html
En febreiro de 2021 a Xunta presentou unha proposta de bonificacións para a AP-9 que inclúe a gratuidade da viaxe de volta, cunha bonificación adicional dun 25% na ida cando os usuarios vaian e volvan nun intervalo de 24 horas.
“O Consello da
Xunta abordou o xoves a proposta formulada polo Executivo autonómico para
aplicar as bonificacións das peaxes recollidas nos Orzamentos Xerais do Estado,
por importe de 50 millóns de euros, da forma máis xusta e útil para os galegos
e evitando o incremento de beneficios para a concesionaria.
Máis
concretamente, a proposta da Xunta prima as bonificacións aos usuarios
recorrentes, coa gratuidade da viaxe de retorno para aqueles vehículos lixeiros
que usen o sistema de telepeaxe, con independencia do día da semana que sexa.
A medida está
pensada para beneficiar aos usuarios recorrentes, tendo en conta tamén a
aqueles traballadores que teñan quenda de noite, como por exemplo o colectivo
sanitario, xa que empezan e rematan a xornada laboral en días distintos.
Segundo datos do Instituto Nacional de Estatística, estímase que o 6,1% dos
empregados traballan en horario nocturno máis da metade dos días laborables,
polo que poderán ser potenciais beneficiarios desta medida proposta pola Xunta.
Tamén tendo en
conta maiores beneficios aos usuarios recorrentes da AP-9, a Xunta propón unha
bonificación adicional na ida do 25% para os vehículos lixeiros con telepeaxe
que volvan nun intervalo de 24 horas, salvo en domingos e festivos.
Ademais, co
obxectivo de mellorar a competitividade do sector do transporte de mercadorías
por estrada, fomentar o uso da autoestrada fronte ás vías convencionais e
reforzar a seguridade viaria, o Goberno galego propón bonificar o 60% na ida e
na volta para todas as categorías de vehículos pesados (pesados I e II).
Prevese que
esta medida axudaría a desconxestionar os itinerarios alternativos gratuítos,
diminuíndo a accidentalidade e xerando, ao mesmo tempo, aforro á administración
titular desas vías convencionais, xa que se reducirían os custos asociados á
conservación de estradas.
A proposta
formulada pola Xunta para as peaxes da AP-9 recolle maiores descontos aos
usuarios recorrentes e para os transportistas de mercadorías por estrada, pero
tamén prevé bonificacións en horario nocturno, para as familias numerosas e
para os vehículos menos contaminantes.
A proposta
bonificacións para as peaxes da AP-9 da Xunta parte dun mellor coñecemento da
realidade territorial de Galicia e baséase en formular alternativas máis xustas
e beneficiosas para os galegos, evitando que a aplicación das bonificacións nas
tarifas supoña un incremento da rendibilidade para a concesionaria da
autoestrada.
No
establecemento das bonificacións o Goberno galego tivo especialmente en conta
as vantaxes para os distintos colectivos e o aproveitamento máximo do potencial
que supón a AP-9 para captar tráfico de estradas convencionais saturadas e
cunha alta sinistralidade, xa que é unha vía que conecta as principais cidades
galegas (Ferrol, A Coruña, Santiago, Pontevedra e Vigo) clave, tanto para a
mobilidade na Comunidade como para a competitividade do tecido produtivo.
Nas estimacións
do custo que suporían para a administración estatal as diferentes bonificacións
que se aplicarían na AP-9, a Xunta considerou os 50 millóns de euros previstos
nos Orzamentos Xerais do Estado para 2021, estimando a perda de ingresos para a
concesionaria polas bonificacións que se establezan, o incremento de ingresos
que produciría o tráfico inducido e o incremento do custo de conservación.
Á marxe das
bonificacións sobre as peaxes da AP-9, cómpre tamén que o Goberno de España
cumpra os compromisos asumidos en relación á autoestrada, liberando a peaxe de
Redondela, pendente desde 2018, e deixando sen efecto as subas extraordinarias
das peaxes, que o Consello Consultivo de Galicia ditaminou nulas de pleno dereito.”
http://www.celsodelgado.gal/2021/02/a-xunta-presenta-unha-proposta-de.html
O 10 de marzo de 2021 o presidente do Goberno galego, Alberto Núñez Feijóo, destacou o acordo co ministro de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, José Luis Ábalos, para que o Goberno central e a Xunta de Galicia deseñen conxuntamente as bonificacións das peaxes da AP-9.
“Ao que nos comprometemos hoxe é a que a Comunidade poida participar, xunto co Goberno, no deseño das bonificacións das peaxes da AP-9, co obxectivo de que a proposta que se faga á concesionaria sexa unha proposta acordada”, explicou tras a reunión mantida esta mañá no Ministerio.
Sobre este punto, Feijóo recordou que a Administración autonómica ten presentado unha proposta que inclúe, por exemplo, a bonificación do 100% na viaxe de volta; un desconto adicional para os vehículos que completen a volta en 24 horas; rebaixas para familias numerosas e vehículos pesados, ou unha bonificación en horario nocturno.
Así mesmo, sinala o compromiso do Ministerio de aprobar o Real Decreto no primeiro semestre deste ano, para que no segundo semestre poida ser efectiva esa redución das peaxes na Autopista do Atlántico.
Ao longo da súa intervención, Feijóo abundou na importancia de que “o que se faga, o fagamos xuntos, porque o obxectivo é que esta infraestrutura a xestione a Comunidade; e, por tanto, que o que se acorde tanto no tema das peaxes, como en relación ás obras de permeabilidade en Pontevedra, Coruña e Vigo, teñan unha visión conxunta”, aseverou, insistindo en que para o Goberno galego a prioridade é rebaixar as peaxes e, despois, abordar a transferencia.”
http://www.celsodelgado.gal/2021/03/o-presidente-do-goberno-galego-alberto.html