Afirman que “o
investimento previsto nas obras de mellora ascende a 1.172.511,42 euros (IVE
incluído), cantidade que será financiada ao 50% por ambas as institucións
(586.255,71 euros cada unha)”.
E que “o presente
convenio dá continuidade ao protocolo de colaboración asinado entre Adif e o Concello de Ourense o 22 de xuño de
2016 para o desenvolvemento da permeabilidade na cidade. Adif conta xa cos proxectos redactados para
ambas as actuacións.”
Salientar, por certo
que o alcalde de Ourense, daba conta na web do
Concello que o convenio fora asinado na semana do 27 de novembro.
Á marxe destas
disparidades nas datas, que non deixan de ser anecdóticas, o certo é que é unha
moi boa noticia, por tratarse dunhas actuacións moi necesarias.
E digo isto por
canto puiden participar no ano 2015 xunto ao noso anterior alcalde, Jesús
Vázquez nas primeiras conversacións en Madrid no Ministerio de Fomento, na que reclamamos a que ADIF proxectara en cofinanciara estos pasos.
Finalmente o 22 de xuño de 2016 o alcalde de
Ourense, Jesús Vázquez e a ministra de Fomento, Ana Pastor, asinaron
un Protocolo de Colaboración entre o Concello de Ourense e o Administrador de
Infraestruturas Ferroviarias para o desenvolvemento da permeabilidade da
Cidade.
No Expoñen terceiro do Protocolo
constábase que actualmente na cidade de Ourense concorren:
“A
liña ferroviaria Zamora- A Coruña que atravesa a cidade, localizándose un paso
inferior na rúa Ramón Puga, antiga estrada de Rairo, pk.
244/881 de gálibo e anchura reducida e non está dotado de beirarrúas.
E a
liña ferroviaria Monforte-Ourense-Vigo que atravesa a cidade, localizándose un
paso superior á mesma no p. k. 48/241 na Rúa Tarascón, no que non
se poden cruzar dous vehículos, e non está dotado de beirarrúas.
Tendo
en conta esta problemática, ambas as partes, Concello de Ourense e ADIF
acordaron que:
O
ADIF comprometíase a redactar os proxectos de construción unha vez que recibise
do Ministerio de Fomento a achega finalista necesaria para o seu financiamento.
E o
Concello de Ourense entregaría a ADIF os estudos previos dos que dispoña cuxo
obxecto sexa a definición das obras para executar para cumprir os obxectivos de
ampliar o paso inferior da Rúa Ramón Puga para permitir o paso de vehículos
lixeiros, dotándoo de beirarrúas. E para ampliar o paso superior de
Tarascón, dotándoo de beirarrúa.”
O proxecto de Tarascon foi sometido
por ADIF a información pública o 6 de xuño de 2018, e o 11 de xuño de 2018 o
proxecto de ampliación do paso inferior da rúa Ramón Puga.
Delo daba conta neste blog:
http://www.celsodelgado.gal/2018/06/sobre-el-proyecto-de-ampliacion-del.html
http://www.celsodelgado.gal/2018/06/publica-hoxe-no-boe-o-anuncio-do.html
O 22 de octubre de 2019 recibimos a boa noticia de que nunha reunión extraordinaria, a Xunta de Goberno do Concello de Ourense deu visto e prace a sete modificacións orzamentarias. Unha delas relativa á habilitación dun crédito de 586.255,71 euros, para destinalos ao cofinanciamento das dúas actuación.
http://www.celsodelgado.gal/2019/10/onte-recibimos-unha-moi-boa-noticia.html
Dicían que o seguinte trámite era levalo a
Pleno do Concello para a súa aprobación e así estar en condicións de asinar o
Convenio co Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (ADIF)
Lamentablemente a situación anómala que vive o Concello de Ourense, levou a que este trámite tivese un enorme retraso.
En todo
caso insisto, en que celebro que finalmente, o Convenio fora asinado e agora
estaremos pendentes de que ADIF licite as obras no vindeiro ano.
Neste
sentido sinalar que no trámite parlamentario no Congreso dos Deputados dos PGE para 2022,
presentamos desde o GPP unha emenda por importe de 589.000 € para que ADIF
financiara cunha partida específica as obras dos citados pasos e foi rexeitada pola
maioría gubernamental.
Esta
era a xustificación da emenda:
“Hay
que hacer constar que en la línea ferroviaria Zamora- A Coruña que atraviesa la
ciudad de Ourense, hay un paso inferior en la rúa Ramón Puga, pk. 244/881 de
gálibo y anchura reducida y que no está dotado de aceras. Y en la línea
ferroviaria Monforte-Ourense-Vigo que atraviesa Ourense hay un paso superior a
la misma p. k. 48/241 en la Rúa Tarascón, en el que no se pueden cruzar dos
vehículos, y que no está dotado de aceras.
Teniendo
en cuenta esta problemática, Concello de Ourense e ADIF acordaron que ADIF
redactaría los proyectos, lo que quedó cumplimentado en 2018, correspondiendo
ahora proceder a la ejecución de las obras, para la que ambas partes han
mantenido conversaciones al respecto, causando por ello sorpresa la nula
consignación presupuestaria de ADIF.”
En
los PGE de 2018 este proyecto (4047) estaba dotado con 589,00 miles de euros, pero en el actual presupuesto no recibe consignación alguna."