Explicou que pese aos avances dos
últimos días, os problemas de fondo no sector do transporte non están
solucionados, polo que trasladou a vontade da Xunta de desempeñar un papel de
mediación activa que facilite a actividade do colectivo.
Neste sentido, remarcou que o Goberno
galego vai axilizar e reforzar a Xunta arbitral de transportes para resolver de
forma rápida os conflitos puntuais.
Ademais, adiantou o impulso desas mesas
de diálogo permanente e transparente para o seguimento das relacións entre
cargadores, distribuidores e transportistas co fin de facilitar o funcionamento
harmónico e transparente da loxística en Galicia. Unha iniciativa, dixo, que
debería facerse extensiva ao resto de España. Tratase, remarcou, de medidas demandadas
polos transportistas para mellorar a situación actual.
Ethel Vázquez lembrou que a Xunta vén
apostando polo diálogo co sector do transporte de mercadorías desde os
primeiros momentos do paro, con reunións permanentes nas que os profesionais
trasladaron que a solución pasa pola adopción de medidas estruturais no seo do
Goberno de España fronte á súa situación de asfixia.
O Goberno galego traballou estas semanas
no consenso de medidas para mitigar no posible os danos, en moitos casos
irreparables, do paro do transporte. Dese xeito, grazas á vontade de
colaboración de moitos empresarios, acadáronse unhas garantías mínimas para o
sector primario, o material sanitario e os servizos esenciais.
A responsable de Infraestruturas tamén
recordou que a Xunta foi pioneira ao lexislar para garantir a viabilidade das
obras públicas fronte a suba exorbitada dos prezos dos materiais de construción
cando o Goberno de España non lle daba resposta.
Detallou que a aprobación do Real
Decreto sobre os prezos dos materiais por parte do Executivo central é
insuficiente para o sector da construción, polo que reclamou maior
flexibilidade na imprescindible revisión de prezos.
Investimento de 60 M€ na cidade de
Ourense
Na súa intervención, a conselleira
destacou que o seu departamento desenvolverá de forma inminente investimentos
por valor de máis de 60 M€ en infraestruturas para mellorar a calidade de vida
e dinamizar a economía e o emprego na cidade de Ourense.
Subliñou que está funcionando a nova
estación de autobuses da intermodal, co solar da vella terminal listo para
albergar a futura residencia da 3ª idade; e recentemente inaugurada a reforma
de acondicionamento da contorna da Capela dos Remedios.
Adiantou que pronto rematará a segunda
fase das obras de mellora da seguridade viaria en Seixalbo, cun investimento de
case 1 M€.
Ademais, sinalou que a Xunta está a
redactar o proxecto da circunvalación sur de Ourense, de Bemposta á N-550, para
sometelo a información pública este mesmo ano.
Engadiu dúas sendas en fase de
contratación: a de Ponte Sevilla, A Rabaza e avenida de Ponferrada; e en
Valdorregueiro e Montealegre, cun investimento total de 3,4 M€.
Neste sentido, o Boletín Oficial da
Provincia de Ourense recolle hoxe a convocatoria aos titulares dos terreos
necesarios para a execución das obras das sendas de Ponte Sevilla, A Rabaza e
avenida de Ponferrada. O levantamento de actas previas á ocupación terá lugar
hoxe e mañá no Auditorio de Ourense, de 09,30 a 14 horas; e a formalización
levarase a cabo o 18 e 19 de maio, no mesmo lugar e horario.
A conselleira tamén recordou que o
Consello da Xunta aprobou a construción dun gran itinerario peonil para
conectar a cidade de norte a sur, desde a intermodal ata Bemposta, cun
investimento de 4,5 M€ para o que se destinarán os fondos Next Generation.
Ademais puxo en valor o inicio dos
traballos previos para a ampliación e reforma do hospital de Ourense, cun
investimento de máis de 52 M€ e 1.000 empregos asociados.
A estes proxectos e investimentos
engadiranse, a curto prazo, o do Centro de Ciberseguridade de Ourense e a nova
sede da Xunta na cidade.
Ethel Vázquez lamentou que continúen sen
concretarse compromisos do Goberno central como a reforma ferroviaria da
estación intermodal, aínda non adaptada á chegada do AVE, ao igual que os
treitos pendentes de contratación da Variante Exterior.
Sumou a estas inquedanzas a ignorancia
das demandas en relación coa planificación das autovías Ourense-Lugo e
Ourense-Ponferrada por parte do Executivo estatal.
Aposta polo rural
A titular de Infraestruturas e
Mobilidade remarcou que a Xunta mantén o compromiso coa provincia de Ourense, a
pesar de que o Goberno central impida que se gasten en concellos pequenos os
fondos Next Generation e promova unha Lei de mobilidade sostible que borra os
investimentos fóra das urbes.
Neste sentido, referiu que o Goberno
galego vén de someter a información pública a reforma da estrada
Celanova-fronteira portuguesa mediante un investimento de máis de 10 M€ que
suporá unha mellora desa vía en beneficio de 13.000 veciños da Baixa Limia.
Salientou que é unha actuación ambiciosa
que a Xunta impulsa a pesar das dificultades que impón o Goberno de España.
Lembrou que a intervención é compatible co impulso por parte dos Executivos
español e luso dunha autovía transfronteiriza a través de Lindoso.