Ethel Vázquez
Mourelle participou esta maña de xeito telemático no 5º Congreso Andaluz de Carreteras, que se celebra desde hoxe en
Granada e cuxa organización é impulsada pola Asociación Española de la Carretera en colaboración coa Consejería de Fomento, Infraestructuras y
Territorio do Goberno andaluz.
Lembrou que Galicia conta con 30.000 núcleos de poboación caracterizados pola dispersión e o avellentamento e precisa de vías de comunicación axeitadas. Neste sentido, rexeitou a proposta da Lei de supeditar a execución de novas estradas á rendibilidade económica.
Vázquez Mourelle rexeitou as políticas viarias que cuestionan os investimentos en novas vías vertebradoras e se limitan a promover a concentración de poboación nos grandes centros urbanos e manifestou o orgullo de Galicia ao ser unha comunidade eminentemente rural, pero indicou que o obxectivo de seguir mantendo esta esencia non pode cumprirse sen unha axeitada conectividade.
Por ese motivo, a conselleira chamou á responsabilidade e á solidariedade das comunidades e dos axentes sociais para facer das políticas de mobilidade e de xestión de estradas un motor de igualdade e integración territorial.
Na súa intervención, Ethel Vázquez cualificou de “erro” a decisión de
impedir destinar fondos ‘Next Generation’ á execución de estradas por
desaproveitar unha grande oportunidade para avanzar na vertebración
territorial.
Desafíos das Administracións
A
conselleira puxo en valor as estradas, ao ser esenciais para o progreso
económico e o benestar cidadán e salientou o desafío que representa a súa
conservación en condicións axeitadas.
A ese respecto, indicou que a Xunta xestiona unha rede de 5.500 km de vías autonómicas á cuxa conservación e mellora destina preto de 50 millóns de euros cada ano, boa parte do orzamento do departamento de estradas.
Ethel Vázquez referiuse ao desafío que supón a conservación de estradas, pero advertiu de que Galicia non poderá aceptar un sistema de pago polo uso de autovías que se basee nos quilómetros percorridos, posto que isto acentuaría a posición xeográfica periférica de Galicia.
Finalmente, a conselleira de Infraestruturas e Mobilidade apostou polo diálogo co sector e coas Comunidades autónomas para afrontar de forma áxil e atinada desde o Goberno de España a grave crise de prezos e abastecemento de materiais que dificulta a execución de obras públicas neste momento de investimentos pola recuperación económica.