As percepcións dos fogares, independentemente dos indicadores
macroeconómicos, son unha ferramenta moi útil para a análise económica a curto
prazo. Proporcionar información sobre as medidas que toman, ou pensan tomar, os
fogares galegos segundo sexa a súa propia situación económica: decisións sobre
os gastos efectuados, aforro, número de horas a traballar, solucións
financeiras,etc.
Este é o resumo de resultados divulgado polo IGE.
Indicadores de confianza
No primeiro trimestre de 2022, o indicador de confianza do
consumidor (ICC1 ) reflicte un valor de -20 puntos, 6,27 puntos inferior que o
referido ao trimestre anterior. Neste trimestre diminuiron os catro indicadores
parciais de perspectivas de evolución: o indicador da situación financeira
persoal rexistrou unha baixada de 4,61 puntos, seguido do indicador do
desemprego, que dimimuíu 5,27 puntos, do indicador da situación económica en
Galicia, que dimimuíu 5,78 puntos, e do indicador da capacidade futura de
aforro, que dimimuíu 9,41 puntos.
O indicador de confianza do consumidor varía en función do
intervalo de ingresos do fogar. Os fogares con menores ingresos medios mensuais
son os que presentan valores máis baixos no ICC, mentres que a confianza
aumenta ao incrementárense os ingresos do fogar. Así, o indicador no caso dos
fogares con menos de 600€ ao mes sitúase no -40,30, namentres que entre os fogares
que máis ingresan ao mes (por riba dos 3.000€) o indicador sitúase en 2,55.
Situación económica dos fogares nos últimos tres meses
No primeiro trimestre
de 2022 o 49,00 % dos fogares galegos chega con facilidade ou moita facilidade
a fin de mes, o 44,28 % con dificultade e o 6,72 % restante con moita
dificultade.
Con respecto ao trimestre anterior, prodúcese un aumento de
1,47 puntos na porcentaxe de fogares que chega con facilidade ou moita
facilidade a fin de mes, un aumento de 0,52 puntos na dos que chegan con moita
dificultade e unha diminución de 1,99 puntos na porcentaxe de fogares que chega
con dificultade a fin de mes.
Con respecto ao primeiro trimestre do ano 2021, a porcentaxe
de fogares que chega con facilidade ou moita facilidade a fin de mes aumenta
6,07 puntos porcentuais. A porcentaxe de fogares que chega con dificultade a
fin de mes diminúe 2,78 puntos entre ambos períodos e a porcentaxe de fogares
que chega con moita dificultade decrece 3,29 puntos.
Medidas económicas tomadas polos fogares nos últimos tres
meses
O 26,44 % dos fogares galegos non se permitiu ningún extra
nos tres últimos meses. Considéranse como extra os gastos
destinados a vacacións ou viaxes, facer fronte a imprevistos ou grandes
compras, extras de alimentación, roupa ou calzado, contratar novos servizos
para o fogar, saír a cear, ir ao cine, etc. Tamén se inclúe nesta categoría
poder aforrar e traballar menos horas ou que algún membro do fogar se permitira
deixar de traballar.
O 12,60 % dos fogares galegos cambiou os seus hábitos de compra
mercando marcas brancas, produtos en oferta, etc, no primeiro trimestre de
2022. Ademais, o 30,24 % dos fogares galegos diminuíu outros gastos comúns,
como roupa e calzado, transporte, gas, electricidade, etc, agás alimentación.
Esta foi a medida económica máis habitual empregada polos fogares para reducir
os gastos, aumentar os ingresos ou afrontar pagos neste período.
Medidas económicas que esperan realizar os fogares nos
próximos tres meses
O 40,18 % dos fogares galegos ten pensado aforrar algo de
cartos nos próximos tres meses, o 34,16 % facer algún extra en produtos de
alimentación, o 53,81 % saír a cear, a cafeterías, ir ao cine ou ao teatro e o
9,58 % facer fronte a imprevistos ou grandes compras.
Compra de vivenda e coche nos fogares
O 15,86 % dos fogares galegos está pagando a vivenda
principal na que habitan, o 7,16 % o coche e o 2,28 % unha segunda vivenda. Con
respecto ao mesmo trimestre de 2021, aumentou 1,05 puntos a porcentaxe de
fogares que están a pagar a súa vivenda habitual.
Fontes de información IGE. Enquisa Coxuntural a Fogares
elaborada polo IGE.