A senda peonil construida pola Xunta |
O 20 de decembro de 2021 tivo lugar a viaxe de inauguración da liña Madrid-Ourense, que contou coa asistencia da súa Maxestade O Rey Felipe VI e outras relevantes autoridades do Estado. E ese mesmo día tivo lugar a inauguración da nova estación de alta velocidade “Porta de Galicia” no concello ourensán da Gudiña.
A nova estación da Gudiña atópase a pouco máis de 75 quilómetros de Ourense e atende a demanda crecente de viaxeiros non só desta localidade e de toda a comarca. Tamén das veciñas comarcas de Monterrei, Valdeorras e a área do distrito de Tras-Os Montes próxima a Chaves e o de Vila Real, o que a converteu na parada dos destinos termais de Verín, Chaves, Vidago e Pedras Salgadas.
A finalización da senda peonil |
Nos seus poucos meses de vida, hai que constatar o notable número de viaxeiros que están a utilizar esta estación de alta velocidade, moitos deles cidadáns do norte de Portugal e tamén peregrinos que pasa por esta localidade galega o Camiño de Santiago.
A anterior estación da Gudiña, inaugurada en 1957 coa posta en marcha do tramo Ourense – Puebla de Sanabria da liña Zamora a Ourense e Vigo e A Coruña, está situada no núcleo urbano. A nova estación de alta velocidade con todo foi construída por ADIF-AV fora do centro urbano.
Para facilitar o acceso peonil dos veciños da Gudiña á nova estación, a Consellería de Infraestruturas e Mobilidade da Xunta de Galicia construíu unha senda peonil pola marxe esquerda da estrada OU-533, desde o punto quilométrico 0+070 ata asproximidades da estación Porta de Galicia.
Esta senda mellorou moito a accesibilidade pero resulta necesario que se acorde a súa continuidade por parte de ADIF xa dentro dos terreos internos da terminal. A Xunta e o Concello de Gudiña xa trasladaron esta cuestión a ADIF, sen obter ata o de agora unha resposta positiva.
O certo é que a día de hoxe, ao saír da estación, os viaxeiros que queren ir camiñando ao centro urbano deben facelo pola estrada e nalgúns puntos a beiravía é moi estreito, constituíndo un serio perigo para os que camiñan en horario nocturno. A perigosa beiravía
Este problema solucionaríase se ADIF dese coninuidade por terreos da súa propiedade á senda peonil construída pola administración autonómica."
Por todo o anterior preguntamos,
¿Atendendo a demanda dos usuarios da Estación de Alta Velocidade "Porta de Galicia" na Gudiña, así como do Concello desa localidade e da Xunta de Galicia, e en aras a garantir unha mellor seguridade dos viaxeiros, está disposto ADIF-AV a dar continuidade en terreos da súa propiedade á senda peonil de acceso a esa terminal?