Hoxe os deputados do PPdeG Celso Delgado e Jaime de Olano, relatores na tramitación da “Proposición de Lei Orgánica de transferencia da titularidade e competencias da autoestrada AP-9 á Comunidade Autónoma de Galicia”, demandaron a activación do relatorio de dita iniciativa logo de máis de oito meses de inxustificable parálise.
A
través dun escrito rexistrado no Congreso e dirixido á Mesa da
Comisión de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, piden que se acorde a
convocatoria dese relatorio co fin de levar a cabo os traballos correspondentes
para a elaboración do Informe e que se deixe definitivamente de obstaculizar ao
mesmo, coa evidente vulneración dos procedementos regrados.
Os
deputados poñen de manifesto o seguinte:
“PRIMERO: Que el 3 de
diciembre de 2019 inició su tramitación en la Cámara la Proposición de Ley Orgánica de transferencia de la
titularidad y competencias de la autopista AP-9 a la Comunidad Autónoma de
Galicia y el debate de toma en
consideración tuvo lugar el 2 de febrero de 2021.
SEGUNDO: Tomada en
consideración la Proposición de Ley Orgánica, la Mesa de la Cámara, en su
reunión del día 9 de febrero de 2021 , acordó encomendar Dictamen sobre la
misma a la Comisión de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, así como, de
conformidad con lo dispuesto en los artículos 93.1 y 126.5 del Reglamento,
disponer su tramitación por el procedimiento de urgencia,
abriéndose un plazo de ocho días hábiles que expiraba el día 22 de febrero de
2021, para la presentación de enmiendas, plazo que se fue prorrogando
sucesivamente hasta concluir el 16 de junio de 2021.
TERCERO: El 21 de
septiembre de 2021, tuvo lugar la reunión constitutiva de la Ponencia y desde
aquella fecha, transcurridos ya más de ocho meses, la misma no se ha
vuelto a reunir para llevar a cabo sus trabajos, lo cual constituye una clara
anomalía intolerable, habida cuenta de que se acordó, además, su tramitación
por el procedimiento de urgencia.
CUARTO: Que según
establece el punto 3. del artículo 43 del vigente Reglamento de la
Cámara, “Las Comisiones
deberán concluir la tramitación de cualquier asunto en un plazo máximo de dos
meses, excepto en aquellos casos en que la Constitución o este Reglamento
impongan un plazo distinto o la Mesa de la Cámara, atendidas las circunstancias
excepcionales que puedan concurrir, acuerde ampliarlo o reducirlo”.
QUINTO: Que,
asimismo, en virtud del artículo 94 RC, que desarrolla el procedimiento de
urgencia en la tramitación legislativa, “Sin perjuicio de lo establecido en el artículo 91 del presente Reglamento,
los plazos tendrán una duración de la mitad de los establecidos con carácter
ordinario”, plazos que
han sido ampliamente superados, con vulneración de lo previsto en el
Reglamento.”
AS EMENDAS DO PARTIDO POPULAR
Cómpre
recordar que os deputados galegos rexistraron o 16 de xuño de 2022 as emendas a
esta PLO, que pretenden garantir que o traspaso da autoestrada veña acompañada
dos recursos económicos necesarios para unha óptima xestión da infraestrutura ao
servizo dos galegos, tanto no presente como nos anos futuros. “O obxectivo é
que funcione de forma efectiva como un factor de vertebración territorial, de
calidade de vida e competitividade económica”, subliñou Delgado.
“Debemos
evitar que a transferencia se converta nunha carga económica para a
Administración autonómica e que esta teña que asumir cuestións como o custo das
bonificacións ou o financiamento das obras necesarias, na súa maior parte
programadas e comprometidas desde hai anos”, insistiu o deputado mentres aclara
que aceptar iso equivalería a condenar aos galegos para pagar dúas veces a
autoestrada, pola vía das peaxes e pola dos recursos públicos. “As nosas
emendas van encamiñadas a preservar e defender por encima de todo, os
lexítimos intereses dos galegos”, engadiu.
Así
mesmo, manifestou que a transferencia debe incluír os recursos necesarios para
manter durante todo o período concesional un sistema de bonificacións que
contribúa a paliar o impacto das peaxes nos usuarios e a reducir o agravio que
sofre Galicia en relación co resto do territorio español, no que as peaxes
están a ser progresivamente liberadas: “Isto é máis necesario tendo en conta o
carácter periférico do territorio”.
“Consideramos
que as emendas presentadas polo GPP son xustas, equitativas e tamén asumibles,
dado que as obras necesarias na autoestrada que se solicitan e as bonificacións
foron comprometidas pola Administración Xeral do Estado”, resaltou.
A POSTURA DO PSOE E DO BNG
Como
lamentou Celso Delgado, o Grupo Parlamentario Socialista presentou emendas á PLO que acreditan que están en
contra de que a AP-9 sexa unha autoestrada de titularidade galega.
O
PSOE aposta deste xeito por desactivar a transferencia e limitala a un
traspaso unicamente da responsabilidade da administración e explotación da
autoestrada sen ningunha capacidade de xestión. “Pretenden que a titularidade
da AP-9 quede en mans do Estado, como ata agora. O que fai o PSOE coas emendas
que presentou é desactivar a transferencia e limitar a súa xestión, e
iso non é serio”, remarcou o deputado.
Pola
súa banda, o BNG non presentou emendas, renunciando a mellorar o texto aprobado
no Parlamento de Galicia. “Agardamos que finalmente o BNG de Ana Pontón e
Néstor Rego responda ao interese xeral de Galicia e apoie tamén as emendas do
GPP, que permiten blindar na lei que a transferencia tradúzase nunha xestión da
autoestrada máis xusta para Galicia e para os galegos. Non se entendería, que apoiase
as posicións restritivas dos socialistas o se puxesen de perfil”, sentenciou
Delgado.