Rueda lembrou a necesidade de que o transporte “sexa cada vez máis sustentable, coa axuda da incorporación da tecnoloxía”, e por iso, explicou que a plataforma suporá vantaxes como a incorporación dunha app móbil de fácil emprego para que o usuario dispoña de toda a oferta de transporte público de Galicia; a recollida de todos os modos de transporte alternativos ao vehículo privado en tempo real e a implantación dun sistema de rexistro, pago e reserva de servizos.
Na mesma liña, o mandatario autonómico explicou que o novo sistema de pago en conta da plataforma permitirá ao viaxeiro pagar co móbil con só pasar polos escáner que rexistrarán onde se sube e onde se baixa cada usuario. “Isto suporá un novo salto adiante e un incentivo para a xente moza, aínda que non só, para seguir impulsando un transporte público sustentable”, sentenciou.
A nova plataforma financiarase con fondos do Plan de recuperación, transformación e resiliencia, concretamente no marco dos compoñentes 1 e 6. Esta iniciativa está enmarcada no Plan de transporte público de Galicia que, entre outros obxectivos, busca facilitar a intermodalidade e a accesibilidade ao transporte público para reforzalo como alternativa fronte ao vehículo particular e en liña co establecido no Plan estratéxico de Galicia 2022-2030, eixe E2. Galicia verde e sustentable, e no eixe 5 da estratexia Galicia dixital 2030, Conectividade dixital do territorio, e o programa 14: Transporte e mobilidade dixital e sustentable.
Web e App como puntos de acceso e xestións das viaxes
Novo paradigma de pagamento
Para isto, os soportes físicos actuais (tarxeta TMG) converteranse en meros tokens de identificación do pasaxeiro no autobús, simplificando a acción que realizan as máquinas canceladoras. Estas só deberán identificar o viaxeiro, onde sobe e onde baixa. Cando as máquinas envíen esta información ao sistema central, será este último quen realice o cálculo do prezo da viaxe tendo en conta o perfil do usuario e os descontos a que teña dereito e procederá ao cobramento da viaxe no moedeiro virtual do usuario (modo prepagamento) ou no medio de pagamento definido polo usuario (modo pospago). O contrato prevé a expedición de 120.000 novas tarxetas.