Vázquez Mourelle indicou, que a presentación deste Comisionado é un primeiro paso
importante, pero lamentou que se active case 5 anos despois de que estea
funcionando o do Corredor Mediterráneo e mes e medio despois de que se
anunciase o seu nomeamento.
Remarcou que o encontro de hoxe se celebra nun marco
xeral para todas as comunidades polas que pasa o Corredor, sen prestar a
atención diferenciada que merece o noroeste peninsular, como veñen reclamando
Galicia, Asturias e Castela e León.
A titular de Infraestruturas e Mobilidade da Xunta incidiu
en que a xuntanza desta mañá serviu para constatar que o Goberno de España non
iniciou aínda a elaboración do Plan Director do Corredor Atlántico que as
comunidades do noroeste veñen anos reclamando e que, polas previsións que
manexa o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, non se agarda
que estea elaborado aínda ata outubro.
Neste sentido, lamentou que o Goberno non teñan
concretado os plans para impulsar os investimentos que o noroeste necesita e
manifestou preocupación, pois para Galicia, o desenvolvemento do Corredor
Atlántico é un obxectivo estratéxico para incrementar as capacidades loxísticas
e a competitividade económica e empresarial.
Puxo en valor o traballo das comunidades do noroeste
durante estes anos, ao ter xa definida unha estratexia de actuación para
desenvolver o Corredor Atlántico nos correspondentes territorios. Así, sinalou
que se teñen identificadas as necesidades de actuación máis prioritarias nesa
infraestrutura, que precisa un investimento estimado en preto de 8.000 M€ que cómpre
empezar a executar canto antes, aproveitando a oportunidade única dos fondos
europeos do Mecanismo Conectar Europa.
Galicia ten 5 portos de Interese xeral do Estado, unha
posición xeográfica privilexiada, como fachada atlántica e porta de entrada de
Latinoamérica a Europa, ademais dunha relación moi estreita e intensa con
Portugal.
Ademais, Galicia conta con sectores produtivos punteiros cun alto nivel de especialización e, en consecuencia, é prioritario o desenvolvemento desta actuación para contribuír ao progreso e a cohesión de Europa.
Lamentamos que o Comisionado do Corredor Atlántico naza case 5 anos despois da
posta en marcha do Comisionado do Corredor Mediterráneo. É evidente que o desenvolvemento de ambos por
parte do Goberno de España non é parello.
Ese retraso é maior aínda no caso das comunidades do noroeste: Galicia,
Asturias e Castela. Por iso, as tres comunidades manifestamos onte a necesidade de ter con carácter inmediato e
urxente unha xuntanza directa co Comisionado sobre o Corredor Atlántico do
Noroeste, xa que detectamos erros e ausencias preocupantes na
definición de investimentos:
- Non se entende que se contabilicen como investimentos os orzamentos xa executados hai anos
no Eixo Atlántico ou do AVE Madrid-Galicia.
- Nin tampouco o desenvolvemento desa infraestrutura sen incluír o Porto de Vigo e a conexión de
Ferrol.
Ademais, consideramos intolerable que
o comisionado veña a Galicia e non se reúna coa Xunta. Temerá
que lle digamos as verdades e débedas con esta terra.