viernes, 17 de marzo de 2023

Presentadas as conclusións do Estudo de Alternativas de Saída Sur ferroviaria de Vigo


O pasado xoves o Ministerio de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana (Mitma) difundiu unha nota  de prensa dicindo que “concluíu e publicou o Estudo de Alternativas de Saída Sur ferroviaria de Vigo, unha peza esencial para avanzar na nova liña de alta velocidade co Porto. Neste sentido, O secretario de Estado de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, David Lucas, reuniuse esta tarde con alcalde de Vigo, Abel Caballero, e o delegado do Goberno en Galicia, José Manuel Quiñones, para presentar as principais conclusións do documento, que expón dúas alternativas, unha ao norte e outra ao sur do Porriño.

Entre as principais conclusións, o secretario de Estado subliñou a necesidade de transformar a estación Vigo-Urzaiz nunha estación pasante para potenciar os servizos ferroviarios con Portugal. Para iso, será preciso conectar o saída sur á liña 810, xa sexa ao norte ou ao sur do Porriño, unificando así todos os servizos ferroviarios de pasaxeiros de Vigo na devandita estación.

A conexión polo norte supón unha lonxitude da actuación de ata 12,3 quilómetros, con lonxitudes de túnel superiores ao 10 km. Desta forma, aforraríanse uns 15 minutos. A valoración económica estimada desta actuación ascende aos 573,4 millóns de euros (IVE incluído).

Pola súa banda, se a conexión co saída sur á liña 810 realízase polo sur do Porriño, a lonxitude da actuación será de 14,7 quilómetros, con lonxitudes de túnel superiores ao 10 km e un aforro de tempo comercial de 16 minutos. Neste caso, a valoración económica estimada é de 686,6 millóns de euros (IVE incluído).

O Estudo de Alternativas determina que ambas as opcións son tecnicamente viables. Por tanto, a elección final deberá realizarse na fase de estudo informativo, que pechou onte o prazo de licitación.

Obxectivo do estudo de alternativas e próximos pasos

O Saída Sur ferroviaria de Vigo constitúe unha peza fundamental da nova liña de alta velocidade Vigo-O Porto, cuxo carácter prioritario foi referendado polos gobernos español e portugués e que, tras unha solicitude de ambos os países, foi incluída dentro da proposta da Rede Básica Ampliada da Rede Transeuropea de Transporte na posición común alcanzada polo Consello de Transportes da Unión Europea do pasado mes de decembro.

Neste sentido, o Estudo de Alternativas redactouse con dous obxectivos básicos: analizar as opcións para permitir a continuidade do Eixo Atlántico ferroviario cara ao sur de Vigo e para unificar os servizos das dúas estacións de viaxeiros coas que conta hoxe día a cidade: Vigo-Urzáiz e Vigo-Guixar.

Tras finalizar a fase de estudo previo e de análise técnica, ambiental e de viabilidade socioeconómica, o proxecto do Saída Sur pasa agora á fase de redacción do estudo informativo, que pechou onte o prazo de licitación, e do estudo de impacto ambiental. Antes da súa aprobación definitiva, poñerase en información e audiencia pública e deberá aprobar o procedemento de avaliación ambiental."

Valoración

Lamentamos que o Goberno de España presentase este estudo de alternativas da Saída Sur de Vigo, a primeira peza do AVE Vigo-Porto, e que non recolla solucións definitivas e rexeite a conexión co Porto de Bouzas, porque iso lastra a competitividade do porto e déixao sen futuro.

Ademáis lamentamos que o estudo informativo aínda non estea adxudicado e que se teñan demorado os prazos. E que non teña un calendario con fitos, actuacións e investimentos para impulsar a conexión de tren con Portugal, imprescindible para a Eurorrexión, como demostran os escasos 30.000 € que consigna.