O pasado xoves o Ministerio de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana (Mitma) difundiu unha nota de prensa dicindo que “concluíu e publicou o Estudo de Alternativas de Saída Sur ferroviaria de Vigo, unha peza esencial para avanzar na nova liña de alta velocidade co Porto. Neste sentido, O secretario de Estado de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, David Lucas, reuniuse esta tarde con alcalde de Vigo, Abel Caballero, e o delegado do Goberno en Galicia, José Manuel Quiñones, para presentar as principais conclusións do documento, que expón dúas alternativas, unha ao norte e outra ao sur do Porriño.
Entre as principais
conclusións, o secretario de Estado subliñou a necesidade de transformar a
estación Vigo-Urzaiz nunha estación pasante para potenciar os servizos
ferroviarios con Portugal. Para iso, será preciso conectar o saída sur á liña
810, xa sexa ao norte ou ao sur do Porriño, unificando así todos os servizos
ferroviarios de pasaxeiros de Vigo na devandita estación.
A conexión polo
norte supón unha lonxitude da actuación de ata 12,3 quilómetros, con lonxitudes
de túnel superiores ao 10 km. Desta forma, aforraríanse uns 15 minutos. A
valoración económica estimada desta actuación ascende aos 573,4 millóns de
euros (IVE incluído).
Pola súa banda, se
a conexión co saída sur á liña 810 realízase polo sur do Porriño, a lonxitude
da actuación será de 14,7 quilómetros, con lonxitudes de túnel superiores ao 10
km e un aforro de tempo comercial de 16 minutos. Neste caso, a valoración
económica estimada é de 686,6 millóns de euros (IVE incluído).
O Estudo de
Alternativas determina que ambas as opcións son tecnicamente viables. Por
tanto, a elección final deberá realizarse na fase de estudo informativo, que
pechou onte o prazo de licitación.
Obxectivo do estudo
de alternativas e próximos pasos
O Saída Sur
ferroviaria de Vigo constitúe unha peza fundamental da nova liña de alta
velocidade Vigo-O Porto, cuxo carácter prioritario foi referendado polos
gobernos español e portugués e que, tras unha solicitude de ambos os países,
foi incluída dentro da proposta da Rede Básica Ampliada da Rede Transeuropea de
Transporte na posición común alcanzada polo Consello de Transportes da Unión
Europea do pasado mes de decembro.
Neste sentido, o Estudo
de Alternativas redactouse con dous obxectivos básicos: analizar as opcións
para permitir a continuidade do Eixo Atlántico ferroviario cara ao sur de Vigo
e para unificar os servizos das dúas estacións de viaxeiros coas que conta hoxe
día a cidade: Vigo-Urzáiz e Vigo-Guixar.
Tras finalizar a
fase de estudo previo e de análise técnica, ambiental e de viabilidade
socioeconómica, o proxecto do Saída Sur pasa agora á fase de redacción do
estudo informativo, que pechou onte o prazo de licitación, e do estudo de
impacto ambiental. Antes da súa aprobación definitiva, poñerase en información
e audiencia pública e deberá aprobar o procedemento de avaliación ambiental."
Valoración
Lamentamos que o Goberno de España presentase este estudo
de alternativas da Saída Sur de Vigo, a primeira peza do AVE Vigo-Porto, e que
non recolla solucións definitivas e rexeite a conexión co Porto
de Bouzas, porque iso lastra a competitividade do porto e
déixao sen futuro.
Ademáis
lamentamos que o estudo informativo aínda non estea adxudicado e que se teñan demorado os prazos.
E que non teña un
calendario con fitos, actuacións e investimentos para impulsar a conexión de tren con
Portugal, imprescindible para a Eurorrexión, como demostran os escasos 30.000 €
que consigna.